Kot je na novinarski konferenci pojasnil državni sekretar ministrstva za izobraževanje Damir Orehovec, bodo učenci 6. razreda preverjanje iz slovenščine pisali 4. maja, iz matematike 6. maja, iz tujega jezika pa 10. maja.
Učenci 9. razredov bodo preverjanje iz slovenščine in matematike prav tako opravljali 4. in 6. maja, preverjanje iz tretjega predmeta pa 10. maja. NPZ bo po njegovih navedbah opravljalo dobrih 40.000 učencev devetih in šestih razredov.
NPZ se bo poskusno izvedel tudi v 3. razredu na 142 osnovnih šolah, ki so se v poskus prostovoljno vključile. Gre za malo manj kot 6000 učencev, preverjanje bo že 29. in 30. marca.
Orehovec, ki upa, da bo epidemiološka situacija tudi v prihodnje podobna, kot je bila prejšnji teden, pravi, da bodo preverjanja potekala na klasičen način v šolskih prostorih, ob upoštevanju epidemioloških ukrepov in z natisnjenimi preizkusi znanja.
Poudaril je, da NPZ ni evalvacija pouka na daljavo, saj bo na tej osnovi mogoče pridobiti le informacijo o doseženih učnih ciljih in standardih znanja letošnje generacije učencev.
Primerjali bodo s prejšnjimi generacijami
Tudi predsednik Državne komisije za vodenje NPZ-ja Janez Vogrinc upa, da bodo letos NPZ izpeljali v šoli, saj so ga lani zaradi epidemije morali odpovedati.
Kot je poudaril, podatki o dosežkih učencev na NPZ-ju zaradi svojega temeljnega namena ne morejo biti in niso namenjeni neposrednim primerjavam med šolami, ocenjevanju kakovosti dela posamezne šole, posameznega ravnatelja ali posameznega učitelja.
Tudi neposredna primerjava s šolskimi ocenami po njegovem mnenju ni ustrezna. NPZ je prvenstveno namenjen samoevalvaciji dela posamezne šole in ni primeren za t. i. zunanje evalvacije, je zatrdil. Spomnil je, da so preizkusi pripravljeni na način, da bo mogoče pri nekaterih nalogah narediti tudi neposredno primerjavo dosežkov letošnje generacije učencev z dosežki preteklih generacij.
Informacija o dosežkih na NPZ-ju bo v šolskem letu 2020/21 po oceni Vogrinca še posebej pomembna, saj se bo mogoče s strokovno analizo poglobiti v dosežke letošnje generacije učencev, ki se je več mesecev izobraževala na daljavo.
Pilotno e-testiranje učencev
Po besedah direktorja Državnega izpitnega centra (RIC) Darka Zupanca bodo med 22. in 26. marcem letos na praktično vseh osnovnih šolah z izjemno šol z nižjim izobraževalnim standardom izvedli pilotno e-testiranje učencev 6. in 9. razredov. Z njim bodo ugotavljali, kakšne so možnosti za reševanje nacionalnega preverjanja znanja z računalnikom ali tablico za celo populacijo sočasno v šolah, pa tudi samostojno od doma.
Podatki bi lahko prispevali tudi k razvoju sistemskih orodij za preverjanje in ocenjevanje znanja tudi z uporabo sodobnih tehnologij, še posebej ko bi izobraževanje potekalo na daljavo, je povedal.
Zupanc poudarja, da s pilotnim e-testiranjem ne bodo preverjali znanja učencev, prav tako ne bo analiz dosežkov. "Namen je, da se učenci seznanijo z računalniškim programom za e-testiranje," je dejal. Hkrati bodo s testiranjem preizkusili, kako program deluje, ko ga hkrati uporablja več tisoč učencev, kako zmogljiv je sistem in katere so težave, ki se lahko pojavijo.
Učenci bodo ob vstopu v program reševali različne tipe nalog in preizkusili različne tehnike reševanja ter različna orodja in pripomočke za reševanje nalog. Vsak učenec bo isti dan popoldne lahko test preizkušal še sam doma na domačem računalniku.
Sočasno naj bi e-test reševalo do 5000 učencev, za kar je RIC šole razdelil v dve približno enaki skupini po številu učencev. Vsaki šoli je določil dan izvedbe in več terminov. Večina učencev bo e-test reševala v računalniških učilnicah, ki jih bo treba pred vsako naslednjo skupino primerno prezračiti in razkužiti.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje