Na nivojskih prehodih, zavarovanih z zapornicami in polzapornicami, je več nesreč kot na tistih z Andrejevim križem, kar pomeni, da so nekateri vozniki preprosto objestni, ugotavlja Živec. Foto: BoBo
Na nivojskih prehodih, zavarovanih z zapornicami in polzapornicami, je več nesreč kot na tistih z Andrejevim križem, kar pomeni, da so nekateri vozniki preprosto objestni, ugotavlja Živec. Foto: BoBo
Železnice so izboljšale varnost

Direktor javne agencije za železniški promet Boris Živec je ob predstavitvi letnega poročila o varnosti na javni železniški infrastrukturi v Sloveniji zatrdil, da stopnja varnosti ostaja na ravni predhodnega leta in se v povprečju, merjeno od leta 2006, izboljšuje. Stanje po njegovem mnenju ni tako kritično, kot se včasih predstavlja, saj ni "nič slabše kot v Evropski uniji".

"Kljub temu bomo morali sprejeti dodatne ukrepe in definirati naloge vseh pristojnih subjektov, da bomo stanje na železniški infrastrukturi še izboljšali, saj je vsako človeško življenje, ki ga izgubimo zaradi nesreč, odveč," je še dejal Živec.

Štiri nesreče povzročila železniška vozila
Največ nesreč, 16, se je zgodilo na nivojskih prehodih, ki jih je v Sloveniji kar 888, kar pomeni, da je Slovenija po njihovi gostoti v zgornjem delu evropske lestvice. Štiri nesreče so povzročila vozeča železniška vozila. V omenjenih 21 nesrečah je bil poškodovan tudi en potnik na vlaku in štiri nepooblaščene osebe.

Veliko, kar 15 smrti na tirih, je bilo povezanih s samomori, še kaže statistika. Število samomorov je sicer v ospredju tudi na evropskih železnicah, saj se je leta 2009 po Evropi zgodilo kar 2.917 samomorov, kar predstavlja dve tretjini vseh žrtev nesreč.

Živcec je prepričan, da bo k sprejetju novih ukrepov in izboljšanju varnosti na nivojskih prehodih pripomogla tudi letna varnostna konferenca, ki jo agencija za železniški promet organizira v sodelovanju z agencijo za varnost v prometu. Ta bo 27. in 28. septembra potekala v Mariboru, na njej pa po Živčevih besedah pričakujejo okoli 80 tujih strokovnjakov iz Evropske železniške agencije, Evropske komisije, nacionalnih varnostnih organov in upravljavcev železniške infrastrukture.

Potrebnega bo še več izobraževanja o nivojskih prehodih
Ob tem je dodal, da bodo posebno pozornost namenili dodatnemu izobraževanju in osveščanju voznikov, saj je na nivojskih prehodih zavarovanih z zapornicami in polzapornicami več nesreč kot na tistih z Andrejevim križem, kar po njegovem mnenju kaže na nizko kulturo vožnje in objestnost za volanom.

"Večje število tovrstnih nesreč kaže na to, da so nekateri vozniki objestni in ne spoštujejo predpisov, zato bi bilo nujno, da bi se takšne voznike strogo kaznovalo," meni prvi mož agencije.

Železnice so izboljšale varnost