Dobra tri leta po vplutju v matično pristanišče Koper in po eni sami misiji iskanja beguncev na Siciliji načrtuje Slovenska vojska nadgradnjo navigacijskega sistema Triglava z že dobavljenim novim radarjem (kupljen za čoln Ankaran leta 2009 za 187.550 evrov, a nikoli vanj vgrajen), globinomerom, hladilnico, shrambo za hrano in 37 ležišči.
Nadgradnja navigacije, nov klimatski sistem
Ob prevzemu ruskega plovila, ki ga je Slovenija naročila v času obrambnega ministra Karla Erjavca, so uradniki ocenjevali stroške vzdrževanja ladje na približno 800 tisoč evrov letno. Zdaj je obrambno ministrstvo (nadalje MORS) objavilo dvoletna razpisa za vzdrževanje ladijskih pogonskih motorjev (milijon evrov) in vzdrževanje ladij (2,4 milijona evrov). Okvirno torej 1,7 milijona letno za ladjo in manjši čoln Ankaran. Poleg že omenjenih posodobitev navigacijske opreme bodo menjali iskalne in signalne luči, vgradili aktivno galvansko zaščito (proti rjavenju) in hladilno komoro. Ker je ladja opremljena s sedmimi klimatskimi sistemi, ki so trenutno priključeni na vodovodno napeljavo požarnega sistema, bo moral izvajalec del nanjo vgraditi novo, ločeno vodovodno napeljavo, ki bo zagotavljala zadostno količino vode za oba sistema.
Ladja dve leti brez vzdrževalca
Stroški so toliko večji, ker Slovenska vojska vse od poteka pogodbe s tedanjim izvajalcem leta 2012 večjih vzdrževalnih posegov na plovilih sploh ni izvajala. Manjša, ki so v letu 2013 znašala 240 tisoč evrov, pa naročali kar z naročilnicami. Zakaj torej nenadoma načrtujejo za 3,5 milijona evrov del na obeh plovilih? "Ocenjen obseg potrebnih finančnih sredstev za vzdrževanje je oblikovan na podlagi razpoložljivih informacij, dosedanjih izkušenj in z nekaj rezerve za primer večjih nepredvidenih vzdrževalnih del. Dejanska poraba pa bo odvisna od potreb in razpoložljivih finančnih sredstev," zatrjujejo na MORS-u.
Po novem na morju več kot tri dni
Ob tem pa bodo zagotovo precej nadgradili Triglav, ki so po komaj štirih letih kaže kot precej pomanjkljivo ali nekakovostno opremljen za naloge, ki mu jih ministrstvo dodeljuje. Tako bodo morali na dvižni ploščadi na krmi ladje izvesti obsežna vzdrževalna dela. "Platforma se je pri dosedanjem izvajanju nalog izkazala kot izredno uporaben sklop ladje, ki pa ga je – na podlagi dosedanjih izkušenj in skladno s tehničnimi zahtevami, potrebnimi za izvedbo predvidenih nalog v prihodnosti – treba konstrukcijsko nadgraditi," pojasnjujejo na MORS-u. Za daljše bivanje na morju ima ladja tudi bistveno premajhne zmogljivosti oskrbe, saj trenutne ne zadostujejo za več kot približno tri dni. Z vgradnjo nove hladilne komore se bo avtonomnost oskrbe z živili povečala do desetkrat. Menjava ležišč pa je nujna, ker so obstoječa, dobavljena skupaj z ladjo, "izdelek neznanega proizvajalca iz Ruske federacije in po štirih letih ne ustrezajo več predpisom na področju higiene".
Nejasni načrti
Ladja Triglav je v štirih letih sodelovala na več vojaških vajah in na misiji iskanja beguncev, kjer je konec lanskega leta za dva meseca priskočila na pomoč italijanski mornarici. Zaradi njenih zmogljivosti so jo napotili na območja z mirnejšim morjem, kjer beguncev v težavah niso odkrili. Že med obiskom ladje na misiji v Italiji je tedanji obrambni minister Roman Jakič napovedal, da bo Slovenija ponudila ladjo Združenim narodom za misijo v Libanonu UNIFIL, saj bi v tem primeru del stroškov prevzel OZN. Med obiskom odbora za obrambo v Kopru aprila letos, pa se je pojavila ideja, da bi ladja sodelovala v mirovnih misijah pod zastavo ZDA, kar bi pomenilo, da tudi dobršen del stroškov krije ZDA. Slovenska vojska sicer še vedno nima urejenega niti priveza v Luki Koper, kar pomeni, da ladja Triglav gostuje na živinskem terminalu, od koder se mora ob morebitnem raztovarjanju takšnega tovora umakniti.
Reportažo z ladje Triglav in natančnejša pojasnila o visokih obrambnih izdatkih za plovila in letalo Falcon je pripravila novinarka Metka Majer za Dnevnik.
Kakšna popravila naroča MORS na štiri leta stari ladji:
1. Obnovo krmne dvižne platforme.
2. Zamenjavo iskalnih in signalnih luči.
3. Vgradnjo sistema aktivne galvanske zaščite.
4. Vgradnjo dvostopenjske hladilne komore.
5. Predelavo prostora v shrambo za hranjenje svežih živil.
6. Vgradnjo vodovodne napeljave klimatskega sistema.
7. Nadgradnjo navigacijskega sistema.
8. Izdelave, predelave in popravila konstrukcij, nosilcev ter napeljav za nameščanje nove opreme na ladji.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje