Foto: BoBo
Foto: BoBo

Evropska komisija je zato skupaj s slovenskim predsedstvom ob tem dnevu predstavlja novo spletno orodje za samoevalvacijo SELFIE za učitelje, ki bo učiteljem pomagal pri nadaljnjem razvoju njihovih digitalnih kompetenc. Kratica SELFIE predstavlja "samoocenjevanje učinkovitega učenja s spodbujanjem uporabe inovativnih izobraževalnih tehnologij" in anonimno zbira stališča učencev, učiteljev in predstavnikov vodstva šole glede uporabe tehnologije na njihovih šolah. Na podlagi odgovorov orodje ustvari prikaz šolskih odlik in slabosti pri uporabi tehnologije.

Poleg tega so petim slovenskim osnovnim in srednjim šolam podelili evropsko priznanje za odlične prakse digitalnega izobraževanja, so sporočili z ministrstva za izobraževanje.

Na dogodku v Hiši EU v Ljubljani in prek spleta, ki se ga je udeležilo več kot 100 učiteljev iz Evrope, je ministrica za izobraževanje, znanost in šport Simona Kustec poudarila, da orodje omogoča veliko več kot samoevalvacijo, saj hkrati omogoča priložnost za napredek in višjo kakovost za vse, ki so vključeni v proces izobraževanja.

Učitelje je povabila k uporabi orodja, ki so ga številni pozitivno ocenili že na samem dogodku. Spletno orodje je od danes brezplačno na voljo v vseh evropskih jezikih.

Slovenija sicer sodeluje v številnih razvojnih projektih, ki omogočajo razvoj kompetenc in veščin učitelja ter spodbujajo nove načine poučevanja. V preteklem šolskem letu se je tako začela evropska pobuda za podelitev priznanj Digitalna šola za spodbujanje in prepoznavanje inovacij, sodelovanja in razvoja spretnosti digitalnih tehnologij med osnovnimi in srednjimi šolami.

Več kot 90 šol je bilo izbranih za sodelovanje v pobudi, prvi te vrste, ki se zaenkrat izvaja na Irskem, Škotskem, v Litvi, Srbiji in Sloveniji.
Nagrajenci so Zavod Antona Martina Slomška - Škofijska gimnazija, Gimnazija Brežice, osnovni šoli Bistrica ob Sotli in Hruševec Šentjur ter Šolski center Kranj.

Kot so zapisali v obrazložitvi priznanj, so slovenske šole izkazale močno vodstvo v digitalnem izobraževanju in zagotovile zadosten dostop do virov in infrastrukture. Komisija pa je ocenila tudi njihovo šolsko kulturo, strategije poklicnega razvoja in učne prakse.

Kustečeva je ob današnjem svetovnem dnevu učiteljev čestitala učiteljem ter se jim zahvalila za njihov doprinos družbi, zavzetost ter neutrudno angažiranje in motivacijo. Učitelji so vedno imeli zelo pomembno vlogo v družbi, zadnji dve leti pa njihova vloga postaja še pomembnejša, a hkrati zahtevnejša, je dejala.

Učiteljicam in učiteljem se je ob njihovem dnevu zahvalila tudi evropska komisarka za inovacije, raziskave, kulturo, izobraževanje in mlade Marija Gabriel: "Danes uvajamo orodje, s katerim si bodo evropski učitelji in učiteljice lahko ustvarili sliko - selfie - o tem, kako uporabljajo tehnologijo, ter dobili nasvete, kako izpopolniti svoje spretnosti. Za Evropsko komisijo je pomembno, da jih podpiramo pri njihovem vseživljenjskem učenju."

Sorodna novica Najučiteljica Nina Jelen: Učence je treba navdihovati in spoštovati

Praznik od leta 1993

Svetovni dan učiteljev je na Mednarodni konferenci o izobraževanju leta 1993 v Ženevi razglasil Unesco. Praznik je spomin na 5. oktober 1966, ko sta v Parizu leta 1966 Unesco in Mednarodna organizacija za delo (ILO) sprejela priporočila o položaju učiteljev, ki veljajo še danes. Priporočila jasno določajo pravice in dolžnosti vzgojiteljev in učiteljev.

V Sloveniji praznik učiteljev zaznamujemo s tradicionalno podelitvijo nagrad RS na področju šolstva, ki jih podeljujejo od leta 1966. Podeljena pa bodo tudi priznanja Digitalna šola prvim petim slovenskim šolam.