Avtoprevozniki se pritožujejo, da italijanski policisti z zasegom tovornjaka veliko bolj kaznujejo lastnika vozila kot voznika. Foto: MMC RTV SLO
Avtoprevozniki se pritožujejo, da italijanski policisti z zasegom tovornjaka veliko bolj kaznujejo lastnika vozila kot voznika. Foto: MMC RTV SLO
Poleg zasega morajo lastniki vozil plačati še deponiranje vozil v višini od 50 do 60 evrov na dan. Zato sumijo, da so lastniki parkirišč dogovorjeni s policisti. Foto: MMC RTV SLO
Vsi vozniki naj od policistov, ki jim ob prekršku zasežejo vozniško oziroma prometno dovoljenje, zahtevajo, da ga bodo prišli osebno prevzet, saj se pošiljanje v Slovenijo po diplomatski pošti lahko zavleče na več kot mesec dni. Foto: MMC RTV SLO

Kot je poudaril predsednik avtoprevoznikov Lojze Rehar, s tem ne kaznujejo le voznika kot storilca prekrška, temveč tudi lastnika vozila, kar ima za neprimerno. Od voznika je namreč zahtevana tudi določena izobrazba, tako da je kršenje predpisov njegova svobodna volja, za katero ne more odgovarjati lastnik vozila, ki pa je z odmerjeno kaznijo zasega veliko bolj kaznovan od storilca prekrška. A kaj je sploh težava?

Zaseg vozila do štirih mesecev ... pa še plačilo deponije
Rehar je pojasnil, da imajo Italijani po svojem Zakonu o cestah ob nekaterih prekrških poleg plačila kazni tudi predviden tudi zaseg vozila dveh vrst. Prva oblika je varnostni zaseg do plačila kazni, druga pa je administrativni zaseg, ki ga izvedejo poleg že plačane kazni, pri čemer lahko zaplenjeno vozilo zadržujejo tudi do štirih mesecev.

Pri tem sumijo, da so organi v dogovoru z lastniki parkirišč, kjer potem zasežena vozila deponirajo. Pogosto je to tudi srž problema, saj so stroški deponiranja okoli 50 do 60 evrov na dan, kar hitro narase v štirimestna števila. S tem pa so seveda najbolj kaznovani tujci, saj si domačini že kako uredijo deponiranje.

Prav tako naj bi policisti po Reharjevih besedah tudi veliko bolj nadzirali tuje prevoznike kot svoje, vzroki tega naj bi bili tudi veliki pritiski italijanskih združenj.

Pošiljanje zaseženih dokumentov traja tudi po več mesecev
A to še ni vse. Potem ko naredijo zapisnik o prekršku, lahko zaplenijo vozniško in prometno dovoljenje, dokumente pa nato pošljejo v Rim in nato prek diplomatske pošte nazaj v Slovenijo, kar pa se hitro zavleče za nekaj mesecev.

Zato vsem šoferjem, tudi osebnih avtomobilov, ki jim italijanski organi zaplenijo dokumente, Rehar predlaga, naj gredo sami po dokumente, saj si s tem prihranijo veliko čakanja, čeprav morajo nazaj v Italijo po dokumente.

Slovenski konzulati nedosegljivi
Čeprav je za takšne primere po navadi pristojno zunanje ministrstvo, sami s tem nimajo najboljših izkušenj, saj slovenska diplomatska predstavništva v Italiji niso dosegljiva 24 ur na dan, temveč le nekaj ur.

Za zadevo naj bi bilo tako pristojno prometno ministrstvo, od katerega zahtevajo ukrepanje pri Italijanih. Nanje so se tudi že večkrat obrnili, a odgovora še vedno niso prejeli.