Vodja Pahorjevega štaba Nataša Kovač je bila nad uspehom Pahorjeve kampanje presenečena, hkrati pa je prepričana, da bi politika morala spremeniti svoj pristop v komuniciranju. Foto: MMC RTV SLO/Sandi Fišer
Vodja Pahorjevega štaba Nataša Kovač je bila nad uspehom Pahorjeve kampanje presenečena, hkrati pa je prepričana, da bi politika morala spremeniti svoj pristop v komuniciranju. Foto: MMC RTV SLO/Sandi Fišer
Pahor
Kampanja Boruta Pahorja se je uspešno obnesla. Foto: BoBo

Ko je Borut Pahor začel svoje delovne akcije, je bil tarča številnih kritik, celo posmeha, na koncu pa se je vendarle izkazalo kot uspešna strategija. Ste v času intenzivnih kritik kadar koli podvomili o ustreznosti tega pristopa?
Pravzaprav nismo nikoli podvomili, si pa na začetku nismo mislili, kakšen obseg in pomen bodo dobile te akcije. Ko pa so se začeli ljudje sami javljati z vabili in s prošnjami, da bi Borut Pahor prišel k njim opravljati različna dela v najrazličnejše organizacije. S poznejšimi delovnimi brigadami pa smo videli, s kakšno motivacijo pridejo ljudje prostovoljno pomagat drugim in kako ti to pomoč sprejmejo. Takrat smo ugotovili, da je to prava pot in od tedaj naprej ni bilo niti najmanjšega dvoma. Predvsem smo vedeli, da delamo nekaj dobrega in da bomo ne glede na to, kakšen rezultat bomo dosegli na koncu, naredili v tej kampanji nekaj, kar bo pustilo pečat, ta pa je na koncu precej večji, kot smo na začetku pričakovali.


Je ta uspeh z vašo inovacijo v političnem marketungu tudi nekakšno sporočilo, ki ga volivci pošiljajo obstoječim političnim elitam?

Rekla bi, da je. Naša kampanja je bila pravzaprav zasnovana s sporočilom, da se politika ne more več obnašati na isti način kot zdaj, saj ljudje enostavno ne sprejemajo takšnega načina dela. Posebno zdaj v teh težkih časih, ko se vsak posameznik bojuje za normalno življenje, ne moreš pričakovati, da boš z istimi metodami in sredstvi kot v zadnjih dvajsetih letih prišel do ljudi in jih prepričal o nečem. Nekaj bo treba spremeniti, saj tudi čas zahteva drugačen pristop. Predvsem pa je treba priti do ljudi, kjer ti oni povejo svoje mnenje, ti pa njim svojega. To pa mora potekati v nekem neposrednem dialogu in ne prek mikrofonov in govorniških odrov.

Pričakujete, da bo na podlagi uspeha Boruta Pahorja prišlo do spremembe v političnem komuniciranju tudi pri drugih politikih tako v koaliciji kot tudi v opoziciji?
Nisem prepričana, da bo prišlo do preobrata, sem pa prepričana, da bo vsakdo od njih zagotovo začel razmišljati o drugih pristopih v politiki, in že to je dovolj.

Zakaj pa menite, da ne bo prišlo do preobrata?
Dvomim, da nas bodo želeli posnemati, zagotovo pa bo posledica naše kampanje, da bodo vedeli, da je treba drugače pristopati. Drugo vprašanje pa je, kakšni bodo ti pristopi. Prav tako menim, da do preobrata ne bo prišlo takoj, morda sčasoma.

Imate že pripravljeno strategijo za drugi krog volitev?
Vsekakor bomo nadaljevali tako kampanjo kot do zdaj. Morda se bomo še bolj osredotočili na spletno kampanjo na družabnih omrežjih, saj se želimo čim bolj približati predvsem mladim. Morda pa bomo pripravili še kakšno presenečenje.

A zdaj bodo vloge obrnjene, saj je zdaj Pahor tisti, ki lahko kaj tudi izgubi ...
Vsekakor so pred nami še trije tedni ostrega volilnega boja, v katerem bo treba tako kot do zdaj trdo delati. Ljudi bo treba še naprej prepričevati o tistem, kar smo tudi zdaj počeli, in to je, da je pomembno stopiti skupaj in delati za prihodnost. Borut Pahor pa je tisti, ki bo kot predsednik države to lahko tudi zagotovil.

Kako komentirate nizko volilno udeležbo? Je ta Borutu Pahorju koristila ali škodovala?
To je v vsakem primeru slab znak za demokratični sistem, saj pomeni, da ljudje vse manj zaupajo uradnim političnim institucijam in strankam. To je težava, ki se je zavedamo in bomo skušali prepričati ljudi, naj pridejo glasovat za predsednika republike, saj je to navsezadnje pomembno tudi zanje. Na vprašanje o morebitni koristi ali škodi v tem trenutku ne morem odgovoriti, saj moramo najprej narediti analizo volitev. Vsekakor pa to ni dober znak, ne glede na morebitno korist ali škodo konkretnemu kandidatu. Vsekakor si sama želim predsednika s široko podporo volivcev.


Preostali odzivi:

Igor Lukšič
"Mislim, da tisti, ki so se trudili, da bi vlada Boruta Pahorja padla, zdaj dobili sporočilo, da niso ravnali prav. Pokazalo se je, da je njegova vlada naredila več, kot so ji ključni akterji želeli priznati. Pričakujem, da se bo v 2. krogu za Boruta Pahorja odločilo več ljudi kot zdaj. Pomembno bi bilo, da ljudje pridejo na volitve, da spoznajo, da je mandat, ki ga ima predsednik, odvisen tudi od tega, koliko ljudi ima za sabo. Od tega je odvisna tudi njegova teža, ko predstavlja Slovenijo v tujini. Morebitna neizvolitev Danila Türka bi pomenila nezaupnico tudi od dela, ki ga je do zdaj opravil. Pred leti so nekateri kolegi Türku odsvetovali, da gre v volilno tekmo, dokler je realni kandidat še Borut Pahor. Zdaj mu ti isti kolegi tega žal niso svetovali."


Gregor Virant
"Rezultata Boruta Pahorja sem zelo vesel. Menim, da je to pomembno sporočilo volilnega telesa, da se je večina volivcev odločila za politiko sodelovanja in kompromisov. Relativno nizka volilna udeležba nikoli ni dobra, želim si, da bo v 2. krogu višja. Priznam, da je rezultat 1. kroga malce tudi presenečenje. Predsednik republike ima izjemno moralno avtoriteto, in ko bo za predsednika republike izvoljen Borut Pahor, bo lahko to svojo avtoriteto uporabljal za povezovanje. Na podlagi teh rezultatov sem tudi optimist glede tega, da bi se tudi preostala politika lotila iskanja kompromisov, saj nas edino to lahko potegne iz krize. Slovenija je po objektivnih kazalnikih država, ki ni v tako slabi situaciji, in glede na te kazalnike bi pričakovali tudi dobro pozicijo na mednarodnih finančnih trgih, ki pa je nimamo prav zaradi politične nestabilnosti, referendumskih blokad in političnih tveganj. Pahor bo ta tveganja zmanjšal. Menim tudi, da bo ta rezultat vplival na delovanje koalicije v smeri povezovanja."


Senko Pličanič:
"Eden od razlogov za nizko volilno udeležbo je morda ta, da so ljudje sprejeli, da bo tudi drugi krog volitev, in zato zdaj niso prišli. Še bolj pomembna kot Pahorjeva inovativna kampanja je to, da so ljudje spoznali, da je iskren, da to, kar govori, tudi misli. Govori pa o tem, da moramo stopiti skupaj v teh kriznih časih in da moramo nehati kritizirati vse po vrsti in tožiti, česa vse ni mogoče narediti, temveč moramo ravnati ravno obratno. To je podobna retorika, kot jo je imel ameriški predsednik Barack Obama: »Da, zmoremo.« Vsi tisti, ki podobno razmišljamo, moramo predvsem pogumneje in enotneje stopiti v tej smeri, saj skupaj zmoremo veliko, in to je glavno sporočilo. S tem pozitivnim pristopom se res zmoremo ukvarjati s ključnimi vprašanji, ne pa s celim kupom nepomembnih vprašanj. Če bomo sporočilo današnjega rezultata zmogli razumeti, bo šlo. Tudi sam lahko povem, da že od začetka mandata delujem na ta način in bom tudi deloval vnaprej. Preseči moramo prevladujoči vzorec, da se ne da nič narediti, ker to ni res. V drugem krogu pričakujem zmago Boruta Pahorja."