Policisti bodo v današnji nadzor hitrosti vključili vsa tehnična sredstva, ki jih imajo na voljo. Tako kot je praksa že zadnjih nekaj let, so tudi tokrat vnaprej objavili lokacije, na katerih bodo delovali, te pa so dostopne na njihovi spletni strani.
Lokacije meritev in okvirne ure so tudi javno objavili, saj želijo, kot so sporočili z generalne policijske uprave, "delovati predvsem preventivno, da bi vozniki z umirjeno in defenzivno vožnjo pripomogli k varnejšim cestam, takšno vožnjo pa nadaljevali tudi takrat, kadar ne potekajo tovrstni poostreni nadzori".
Z akcijo se slovenska policija pridružuje vseevropskemu maratonu merjenja hitrosti. Z njo pa želijo voznike in vse udeležence v cestnem prometu vnovič opomniti na to, da smo za dobro prometno varnost odgovorni vsi skupaj, in sicer predvsem z odgovornim vedenjem v prometu in vožnjo v skladu s svojimi zmožnostmi in razmerami na cestah.
Na agenciji udeležencem v prometu medtem svetujejo, naj bodo v naseljih pozorni na ranljivejše udeležence in naj upoštevajo omejitve hitrosti. V bližini otroških igrišč, šol, vrtcev, domov za starejše in prehodov za pešce naj vozniki hitrost zmanjšajo, kar velja tudi ob slabši vidljivosti ali v slabih vremenskih razmerah.
Udeležencem svetujejo tudi, naj se pri zavijanju oziroma vključevanju prepričajo, ali se vozilu morda približuje motorist oziroma drugo vozilo, vselej pa naj ohranjajo tudi varnostno razdaljo.
V naseljih že rahlo prehitra vožnja pomeni razliko med življenjem in smrtjo
Predvsem znotraj naselij že manjša kršitev omejitve hitrosti lahko pomeni razliko med življenjem in smrtjo. V primeru trka vozila v pešca ali kolesarja pri 30 kilometrih na uro je tveganje za smrtne ali hude poškodbe pešca približno desetodstotno. Pri večjih hitrostih se tveganje izrazito poveča. Trk avtomobila pri hitrosti 50 kilometrov na uro v pešca je enak padcu z višine deset metrov, so še sporočili iz GPU-ja.
Zaradi neprilagojene hitrosti je sicer po podatkih agencije lani umrlo 26 ljudi, kar je za približno polovico manj umrlih kot v prejšnjem letu in najnižje število v zadnjih petih letih. Povečalo pa se je število lažje in hudo poškodovanih, ki je doseglo naječje število v zadnjih petih letih in je bilo za približno petino večje kot v letu 2022.
Na avtocestah je usodna predvsem kombinacija kratke varnostne razdalje in prehitre vožnje, smrtnost prometnih nesreč pa poveča tudi kombinacija alkoholiziranosti voznika in prehitre vožnje. Na agenciji opozarjajo tudi, da je čezmerna hitrost pogosto povezana prav z uživanjem alkohola, ki vozniku daje lažen občutek poguma.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje