V prvotni različici letaka, piše Večer, ki ga je vladni urad za komuniciranje objavil na spletnem omrežju Facebook, je bilo med razlogi, zakaj je pokojninska reforma potrebna, zapisano: "Vsega je kriva kontracepcijska tabletka – V petdesetih letih se je rodilo 34.000 otrok, danes se jih rodi le okoli 20.000." Zaradi ogorčenih odzivov so na uradu besedilo že spremenili. Ogledate si ga lahko tukaj.
"O tem sem že bil povedal svoje mnenje. V zadnjih letih se je pokazalo, da ljudje v ključnih trenutkih znajo ločiti zrno od plevela. In čeprav je bilo v zadnji kampanji tudi nekaj plevela, je moja naloga voditi kampanjo in ne tarnati. Ob očitnih spodrsljajih komunikacijske strategije vlade, se bom sedaj trudil z argumenti predstaviti nujnost pokojninske reforme," je po seji vlade na to temo povedal premier Borut Pahor.
"Letak, o katerem pišete v objavljenem prispevku, je bil ENA OD DELOVNIH verzij letaka, ki smo ga nameravali distribuirati. Po temeljiti presoji smo se odločili za eno nevtralnejših verzij, ki bo tudi distribuirana z vlaganjem v časopise. Verzija, na katero se nanašajo odzivi, ki jih omenjate v prispevku, ni bila in ni več aktualna. Del besedila, na katerega se nanašajo odzivi, tako tudi ni vsebovan v letaku, ki ga bomo distribuirali. Tudi na spletnem mestu je objavljena verzija, ki ne vsebuje omenjenega besedila," so se na navedbe medijev odzvali na uradu.
Svetlik: Dvomil sem, da bodo ljudje spot pravilno razumeli
"Ko sem videl ta spot sem rekel, da dvomim, da bo večina ljudi to tako razumela," je o odmevnih spotih in letaku po današnji seji vlade dejal minister za delo Ivan Svetlik.
"Velikokrat se racionalni argumenti ne slišijo in veliko teh argumentov v zadnjem času je demagoških. Svetovalci, ki so prišli kot pomoč v tem projektu, so se po svojem premisleku odločili, da bi se morala tudi vlada poslužiti nekaterih podobnih prijemov. Mi na ministrstvu bomo v prihodnje seveda ostali pri strokovnih argumentih. Jaz osebno se na to pot ne bi podal, se pa je skozi to debato pokazalo, da imamo dvojno moralo. Velikokrat obsojamo nek pojav in ga hkrati najbolj spremljamo. Kontracepcija ostaja sredstvo žensk za samostojno odločitev, a dejstvo o demografski sliki obstaja in ga ne moremo ignorirati," je še dejal.
Nevladne organizacije: Seksizem brez primere
Zaradi spornega letaka se je v pismu na premierja Boruta Pahorja obrnilo tudi več neprofitnih organizacij in posameznic (Legebitra, YHD, Mirovni inštitut, Slovensko seksološko društvo ...). V njem Pahorju sporočajo, da spot temelji na predsodkih "o manjvrednostni in pomanjkljivo oblečeni ženski, kar je seksizem brez primere". Hkrati pa opozarjajo, da so sporočila vlade v okvirju kampanje povsem nedopustna.
Kriva je ... neumnost
Z zapisom na svojem spletnem blogu, naslovljenim "Vsega je kriva neumnost", se je na potezo ostro odzvala tudi ministrica za kulturo Majda Širca (Zares): "Napad na pravico ženske do izbire, ki jo najdemo na »kao fensi« letaku, je ena hujših žalitev mojega spola in vseh do sedaj naših izborjenih pravic. V prejšnji državi smo bili eni redkih na svetu, ki smo ustavno izenačili izvenzakonsko skupnost, pravico do splava in tudi do reguliranja rojstev. Danes slišimo, da je svobodna izbira škodljiva. In kar je najhuje, to nam izrekajo tisti, ki so dedinje in dediči teh, nekoč pridobljenih bojev ... Na tej točki me ni/nas ne sme biti zraven."
Ogorčen je bil tudi njen strankarski kolega Pavle Gantar, ki meni, da so se s tem zdramili tudi tisti, ki o reformi in referendumu 5. junija še ne vedo nič ali pa o tem niso razmišljali. "A nisem prepričan, da bodo glasovali, kot želi vlada," pravi Gantar.
Sever je spote posnel za 15 tisočakov
Delo ob tem poroča, da je štiri vladne propagandne spote izdelal nekdanji urednik Mladine Jani Sever, in ne agencija Inovatif, ki je del Skupine Futura, kakor so sprva povedali na uradu za komuniciranje. Po besedah vodje urada Darijana Koširja jim je Severja priporočila agencija Inovatif.
"Za štiri spote sem izdal račun 15.000 evrov," je za časnik povedal Sever, celotni račun pa bo državo skupaj z DDV-jem stal 18.000 evrov.
Kot smo že poročali, se je konec prejšnjega tedna na spletu pojavil promocijski spot vladnega urada za komuniciranje, v katerem medijsko razvpita estradnica Urša Čepin volivce s parodijo nagovarja h glasovanju za pokojninsko reformo. Posneti so bili trije spoti s Čepinovo in eden z igralcem Bojanom Emeršičem, urad pa nov posnetek s Čepinovo "hrani za objavo", ko in če se jim bo ta zdela primerna.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje