Z malo sreče bi bila nova vzpenjača lahko nared do božiča, trdi mariborski župan. Foto: MMC RTV SLO
Z malo sreče bi bila nova vzpenjača lahko nared do božiča, trdi mariborski župan. Foto: MMC RTV SLO
Franc Kangler
Žičnica je pomembna za razvoj turizma in gospodarstva v Mariboru, poudarja Kangler. Foto: MMC RTV SLO

Kot je znano, se je julija zgodila nesreča vzpenjače, ko se je podrl eden izmed stebrov, pri čemer sta bila dva človeka lažje poškodovana. Kot meni mariborski župan Franc Kangler, bodo z izgradnjo nadomestne vzpenjače rešili letošnjo zimo. Pojasnil je, da so takoj po nesreči začeli iskati rešitve, zakonsko možnost pa so našli v podelitvi koncesije zdajšnjemu upravljavcu žičnice. Javnega razpisa tako ne bo. Kot meni Kangler, bi, če ne bo zapletov, pri pridobivanju gradbenega dovoljenja in z nekaj sreče žičnica lahko bila nared do božiča.

S podelitvijo koncesije je občina Športnemu centru Pohorje dala pravico za gradnjo, z dodatno koncesijo pa mu bo dala še pravico izvajanja javne službe prevoza potnikov, saj žičnica sodi k prometni infrastrukturi mesta. Ker pa gre ob tem za ekonomsko nerentabilno poslovanje, bo občina centru letno plačevala 470.000 evrov nadomestila iz proračuna. Bo pa zato občinski svet potrjeval tudi cene prevoza.

Svetniki so odlok po skrajšanem postopku sprejeli brez glasu proti, čeprav jih je več zmotilo tako hitro odločanje. Več svetnikov je mestno upravo tudi pozvalo, naj bo pri pripravi koncesijske pogodbe previdna, saj gre ne nazadnje za 40-letno koncesijo, ki bo predstavljala finančno breme za mestni proračun.

Bodo pomagala evropska sredstva?
Kot je povedal direktor družbe Športni center Pohorje Drago Rataj, bo za izvedbo prve faze žičnice, ki bo lahko prepeljala tisoč potnikov na uro, potrebnih 8,5 milijona evrov, družba pa namerava kandidirati za pridobitev do 35 odstotkov nepovratnih evropskih sredstev. Povedal je še, da so sredstva za osem podobnih projektov tako že pridobili. S sprejemanjem odloka je bilo treba pohiteti tudi zato, ker je razpis za sredstva odprt le do konca avgusta.

Načrt investicije predvideva dvofazno izgradnjo nove žičnice z osemdesetimi kabinami na trasi obstoječe in s 14 stebri. V nasprotju s staro, ki je zmogla prepeljati 450 potnikov na uro, bo nova mnogo zmogljivejša, saj naj bi po koncu druge faze prepeljala 2.400 potnikov na uro. Projekt je ocenjen na 12 milijonov evrov.