Ker je hitrost najpogostejši vzrok prometnih nesreč, predvsem tistih z najhujšimi in smrtnimi posledicami, želijo s preventivno akcijo zmanjšati število mrtvih zaradi prevelike in neprilagojene hitrosti ter povečati spoštovanje predpisov o omejitvi hitrosti ter prispevati k večji varnosti vseh udeležencev v cestnem prometu.
Umiritev prometa je v tem času, kot navajajo na policiji, še posebej pomemebna zaradi veliko gradbenih del na cestah in pretočnosti prometa zaradi počitnic in dopustov. Več udeležencev prometa pa napoveduje tudi bližajoči se začetek novega šolskega leta.
Letos 20 odstotkov manj prometnih nesreč
Po besedah Ivana Kapuna, vodje Sektorja prometne policije v Upravi uniformirane policije, je bilo sicer v prvem polletju v primerjavi z lani manj tako prometnih nesreč kot posledic, "vendar še vedno ugotavljamo, da je hitrost, zlasti v povezavi z alkoholom, poglavitni razlog za najhujše prometne nesreče". Tako bodo policisti po Kopunovih besedah v tem tednu z vsemi razpoložljivimi tehničnimi sredstvi merili hitrost, še posebej pozorni pa bodo na najhujše prekrške in kršitelje.
Kljub manj nesrečam pa je statistika žrtev slovenskih cest še vedno zaskrbljujoča. V prvem polletju letos je namreč zaradi neprilagojene hitrosti umrlo 36 ljudi, 185 jih je bilo hudo telesno poškodovanih, 1249 pa lažje. V enakem obdobju lani pa je umrlo 46 ljudi, 181 jih je bilo hudo, 1312 pa lažje telesno poškodovanih.
Večina nesreč zaradi neprilagojene hitrosti
Zato je najpomembnejši cilj akcije zmanjšanje števila najhujših posledic prometnih nesreč zaradi hitrosti. Po mnenju policije je to mogoče doseči z doslednejšim spoštovanjem omejitev hitrosti in ustrezno prilagoditvijo vožnje razmeram na cesti. Z akcijo želijo policisti vplivati na zavest ljudi, da lahko za lastno varnost in varnost drugih udeležencev v prometu največ storijo sami.
Nad kršitelji s 13 vozili s sistemom provid
Zlasti na avtocestah in državnih cestah pa bodo policisti hitrost merili tudi z motornimi vozili, ki imajo vgrajen sistem provida. S sistemom, ki omogoča videonadzor oz. snemanje posameznih prekrškov, bodo ugotavljali tudi morebitne druge prekrške (prehitevanje, neupoštevanje varnostne razdalje, prekoračitve hitrosti, menjavo prometnih pasov, vključevanje in izključevanje iz prometa, uporabo varnostnih pasov). Ob tem je Kapun pojasnil, da so na policijske uprave v Kranju, Ljubljani, Celju in Mariboru ter v specializirano enoto za nadzor prometa uvedli še pet novih vozil s sistemom provida. Na slovenskih cestah je tako 11 belo-modrih in 12 civilnih vozil s takšnim sistemom.
Statistični podatki prometnih nesreč:
Št. nesreč | Št. nesreč s smrt. izidom | Št. nesreč s tel. pošk. | Št. nesreč z mat. škodo | |
2008 | 12.167 | 94 | 4.290 | 7.783 |
2009 | 9.956 | 79 | 3.944 | 5.933 |
Primerjava 08/09 v % | - 18 % | - 16 % | - 8 % | - 24 % |
Statistični podatki posledic prometnih nesreč:
Umrli | Hudo telesno poškodovani | Lahko telesno poškodovani | |
2008 | 100 | 527 | 5.655 |
2009 | 91 | 465 | 5.350 |
Primerjava 08/09 | - 9 % | - 12 % | - 5 % |
Vir: www.policija.si
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje