"Po tem, ko so mi pri podjetju G-1 avto predelali na plin, so se začele težave. Plin je uhajal, vozilo je med vožnjo cukalo in ugašalo. Včasih sem moral vozilo popolnoma ustaviti, ugasniti in ponovno zagnati motor."
Tako opisuje svojo izkušnjo eden izmed številnih voznikov, ki so jim v celjskem podjetju avto predelali na plin. Več kot polovica od okoli 1.250 voznikov se je spopadala s številnimi težavami, zaradi katerih je bilo podjetje zasuto z reklamacijami, garancijskimi zahtevki in celo odstopi od pogodb. Naposled je podjetje šlo v stečaj, lastniki vozil pa so ostali brez vseh pravic.
Da je podjetje G-1 z najrazličnejšimi izgovori po tekočem traku zavračalo njihove garancijske zahtevke, na spletnih forumih poročajo tudi mnogi drugi potrošniki. Ko je denimo naš gledalec pisno odstopil od pogodbe in zahteval odstranitev plinskega sistema iz vozila, tega v podjetju G-1 kljub zagotovilom niso storili. Opravili so servis naprave, ki pa je bil znova neuspešen.
Sodni izvedenec: Napravo bi morali odstraniti in vrniti denar
Ko je ena od strank proti podjetju G-1 vložila tožbo, je sodnica na glavni obravnavi določila sodnega izvedenca avtomobilske stroke. Ta je potrdil številne napake na sistemu, ki bi jih morala servisna služba podjetja G-1 odpraviti. "Če tega niso bili sposobni storiti, bi morali napravo odstraniti in potrošniku vrniti denar," razlaga sodni izvedenec Janez Vodopija. Glavne težave za potrošnika so nastopile kmalu po glavni obravnavi. Podjetje je namreč medtem razglasilo stečaj, sodni postopek je bil ustavljen.
V stečajni masi ni premoženja
Potrošnik je svojo terjatev v višini okoli pet tisoč evrov, kolikor so poleg cene vgradnje plinskega sistema do danes nanesli sodni stroški, prijavil v stečajni postopek. A stečajna upraviteljica podjetja G-1 Alja Markovič Čas nam je povedala, da terjatve, čeprav bodo priznane, verjetno ne bodo poplačane, saj v tem stečaju premoženja ni. Dodala je, da so ji "številni oškodovani potrošniki sporočili, da v istih poslovnih prostorih danes deluje novo, nekakšno obvodno podjetje z isto dejavnostjo." Mojca Štrucl z Zveze potrošnikov Slovenije oškodovanim potrošnikom predlaga, da "bi bilo v tem konkretnem primeru smiselno razmisliti o prijavi na policijo zaradi goljufije."
Novo podjetje potrošnikom ponuja rešitev, a ne brezplačno
Ker so mnogi potrošniki opazili, da v prostorih nekdanjega podjetja G-1 deluje podjetje, ki se ukvarja z isto dejavnostjo in kjer delajo isti zaposleni, smo se z vprašanji obrnili tudi na družbenike nekdanjega podjetja G-1. Na naša vprašanja se je odzval Tadej Tasič, ki je jeseni leta 2015 preko podjetja Plineks Sistemi kupil 18,5 odstotni delež v podjetju G-1. Kot trdi, je to storil z namenom, da bi povrnil ugled plinskim sistemom in saniral podjetje.
Dodal je, da so bile napake pri vgradnji plinskih sistemov storjene pred njegovim vstopom v podjetje, od jeseni 2015 pa da nezadovoljnih strank ni več. Na vprašanje, ali kot nekdanji družbenik podjetja – mimogrede, največji delež je imel v njem podjetnik Mirko Tuš – kljub poznejšemu vstopu v podjetje ne čuti odgovornosti do oškodovanih strank, je odgovoril, da vsem ponuja servis nedelujočih sistemov, kar naj bi posameznika stalo dobrih 300 evrov, kolikor okvirno znašajo materialni stroški popravila.
Ob raziskovanju zgodbe pa se je pojavila še ena, ki na prvi pogled nima nič skupnega s slabo vgrajenimi plinskimi sistemi. A kot se je izkazalo, nekatere osebe, ki se ukvarjajo z vgradnjo plina, preiskujeta tudi policija in tožilstvo. S spornimi posojili naj bi devet oseb oškodovali za kar 650 tisoč evrov. Kar nekaj vprašanj torej za goste prve oddaje Posebna ponudba v novi sezoni. Oddaja je s septembrom na sporedu vsak torek ob 17:25 na 1. programu TV Slovenija.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje