Mesec dni pred tragedijo je na pomanjkljivo varnost opozarjalo kar 11 vodij oddelkov, nekateri delavci so se nad neustreznimi delovnimi razmerami pritoževali že več let, razkrivajo novi dokumenti, ki jih je pridobila Televizija Slovenija.
"Takoj smo sklicali sestanek, ko je bilo to mogoče, februarja. Tam sem bil prisoten tudi jaz," je zatrdil direktor infrastrukture Slovenskih železnic Matjaž Kranjc in povedal, da so sprejeli sklep, da se bodo pogosteje sestajali, ker delavci niso imeli vseh informacij, in dodal, da se od takrat še niso sestali, ker ni bilo časa.
Kako danes sindikalista, ki sta še pred prvimi smrtnimi primeri opozarjala na pomanjkanje varnosti delavcev vzdrževalcev, gledata na tragične nesreče, ki so sledile?
"Infrastruktura bi lahko z organizacijskimi ukrepi naredila, da se ti izredni dogodki ne bi zgodili," je povedal Roman Jakopič, nekdanji predsednik sindikata vzdrževalcev železniške infrastrukture Slovenije.
Preobremenjenost prometnikov ostaja
"Pravilniki so zelo togi. Včasih smo rekli, da so pisani s krvjo, da so se na osnovi žrtev začele stvari spreminjati. In nekatere stvari so se spremenile, uvedli so t. i. centralnega čuvaja, ki potem poroča drugim čuvajem," pa je povedal Miran Prnaver iz sindikata železniškega prometa Slovenije. Oba sta dodala še, da preobremenjenost prometnikov ostaja.
"Prometnik odda 3–4 klice o odhodu vlaka in mora opozoriti delavce v bližini, a preden jih pokliče, je vlak že zdavnaj mimo," je opozoril Prnaver.
"Problematika nima nobene povezave z vzrokom izrednega dogodka. Z vsemi ukrepi smo sproti reševali in povečevali varnost na železniškem prometu." pa vse očitke zavrača Kranjc.
Po besedah sina umrlega v decembrski nesreči je na to problematiko opozarjal tudi njegov pokojni oče. "Raje je šel na bolniški dopust, ker ni želel delati pod takimi pogoji," je zatrjeval sin.
Kdo je vodil interno preiskavo in kdo bo odgovarjal?
Interna preiskava vzroka decembrske nesreče je končana – krivda je v človeškem dejavniku, zatrjuje vodstvo.
"Pričakovali smo, da bo preiskava potekala na bistveno višjem nivoju, da bo odgovornost direktorjev bolj eksplicitno izpostavljena, tukaj pa smo videli, da sta onadva vodila preiskavo. Pogrešali smo vlado," je priznal Jakopič in dodal, da bi se v času zaprtja proge opravljalo več del hkrati. "Proga slovenskih železnic je potrebna številnih sanacij in prenov. Česar zdaj žal še ne dosegamo," je pojasnil.
"Vseskozi izobražujemo, zaposlujemo. Ampak še enkrat – ne moremo izključiti človeškega dejavnika v prometu," pa je zatrdil Kranjc.
Prnaver je še opozoril, da so izobraževanja krajša kot prej in da večino ljudi "dobijo s ceste".
Vnovično preiskavo decembrske nesreče zahteva tudi Slovenski državni holding, ki dodatna pojasnila še pridobiva. Tudi policijska preiskava še ni končana. Ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek se še ni odzvala.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje