Kot v vsakokratni volilni kampanji tudi pred tokratnimi parlamentarnimi volitvami velik del dejavnosti strank predstavljajo obiski na terenu. Najbolj tradicionalen pristop k obiskovanju volivcev v njihovih domačih krajih so volilni avtobusi, ki jih lahko videvamo na cestah. Nekateri so se odločili raje za kombije ali manjša prevozna sredstva, v stranki Naša dežela pa so izbrali kar tovorno vozilo s priklopnikom. Ne glede na prevozno sredstvo je cilj enak: obiskati čim več slovenskih krajev.
O predvolilni kampanji se je za Televizijo Slovenija s strokovnjaki pogovarjal Matej Luzar.
Dejan Verčič, strokovnjak za odnose z javnostmi, meni, da je obiskovanje volivcev nujno. "Morajo priti do ljudi, morajo se pogovarjati z ljudmi, ljudje jih morajo videti. Tam, kjer še imajo lokalne odbore, jim ti lahko marsikaj oddelajo, ampak vodstva v vsakem primeru morajo priti med ključne volivce."
Tudi politični analitik Rok Čakš meni, da je pomembno, da se stranke pojavijo na terenu. "S tem prikažejo, da obstajajo, da so, da so močne. In se s tem sporočilom vtisnejo volivcem v podzavest. Kajti volivci imajo radi močne stranke, stranke, ki jih poznajo."
Sociolog Samo Uhan pa je dejal, da bi v prevladi socialnih omrežij kdo pomislil, da je to edino, na kar politiki stavijo. "Za tiste, ki so novinci in ki se želijo približati volilnemu telesu, so lahko tudi klasična sredstva nagovarjanja zelo uspešna."
Kot pravi Uhan, pa gre pri takšnih pristopih predvsem za utrjevanje priljubljenosti pri volivcih, ki stranko že tako podpirajo. "Nikakor ne moremo pričakovati, da bo avtobus povzročil migracijo volivcev z enega pola na drugega," dodaja Uhan.
Manj učinkovit je takšen pristop tudi pri mlajših volivcih. "Mislim, da bo z mladimi tudi letos precejšnja težava; večja, kot se je obetala. Ker enostavno ne najdejo prave resonance, ne najdejo pravega občutka za to, na koga v resnici staviti," meni Verčič. Čakš dodaja, da gre za kalkulacijo. "Ali se splača iti v preverjeno udeležbo pri starejših ali se splača potruditi, da mobiliziraš mlade, da pridejo na volišča."
Pozornost v predvolilni kampanji so pritegnili tudi jumboplakati stranke SDS, ki državljane vabijo k ogledu projektov, ki da so jih uspešno izvedli v tem mandatu, in to z navajanjem uradne vladne strani gov.si. Direktor vladnega urada za komuniciranje Uroš Urbanija je prepričan, da v tem primeru ne gre za zavajanje: "Domena gov.si in vse, kar je tam zapisano, lahko uporablja kdor koli, lahko jo navajajo kot vir in v tem smislu smo veseli kakršne koli promocije tudi vladne spletne strani in dela vlade kot celote."
S Slovenske oglaševalske zbornice so za Televizijo Slovenija sporočili, da njihovo oglaševalsko razsodišče političnega oglaševanja v skladu s 25. členom kodeksa v času volitev ne presoja in se bo v primeru zahteve za presojo izreklo za nepristojno, je za Televizijo Slovenija poročal Gregor Drnovšek.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje