Cerar je v Kopru poudaril, da če projekta ne bomo začeli zdaj, nas bodo sosednje države transportno zaobšle, zastal pa bo tudi razvoj koprskega pristanišča. Nasprotnikom zakona pa je očital, da bi radi spolitizirali razvojni projekt.
Glede začetne previdnosti te vlade do projekta drugega tira je Cerar pojasnil, da so se dolgo ukvarjali s primerno finančno konstrukcijo, ker so se želeli "izogniti novemu Teš 6". V nasprotju s tistim pa ima ta projekt dobro finančno konstrukcijo, saj kar najmanj obremenjuje slovenske davkoplačevalce, tisti, ki bodo od njega imeli največ, pa bodo prispevali sorazmeren delež, je dejal predsednik vlade.
Ob tem je Cerar opozoril, da tisti, ki želijo zaustaviti zakon, ne delajo v dobro Slovenije. Spomnil je tudi, da je predvideno traso železniške proge, ki jo v SDS-u kritizirajo, sprejela prav vlada Janeza Janše.
Sicer pa premier verjame, da zakon na referendumu ne bo padel in da bodo še v tem mandatu začeli vsaj pripravljalna dela za drugi tir.
Gašperšič: Drugi tir bo razbremenil avtoceste
Na Štajerskem, natančneje v Celju, pa je o drugem tiru na pogovornem večeru SMC-ja o referendumu o zakonu o drugem tiru infrastrukturni minister Peter Gašperšič poudaril, da je drugi tir nujen za razvoj Luke Koper, Slovenskih železnic, celotne logistične panoge in tistega gospodarstva, ki se nanj navezuje.
Po ministrovih besedah bodo z naložbo v drugi tir in s preusmerjanjem tovora s ceste na železnico razbremenili slovensko avtocestno omrežje. Projekt bo vplival tudi na okolje, saj je železnica nedvomno čistejši način prevoza, kot so prevozi po cesti.
Na vprašanje, ali se lahko zgodi, da bi drugi tir postal afera, kot je Teš 6, je Gašperšič odgovoril, da si vlada zelo prizadeva, da bi bil drug tir zgled, kako naj se vodijo investicije. "Drugi tir nikakor ni mogoče primerjati s Tešem 6, saj smo zaradi preglednosti projekta pripravili poseben zakon, v katerega so vgrajeni vsi mehanizmi nadzora. Vlada pa pripravlja tudi uvedbo finančno-projektnega nadzora s strani civilne družbe. Nad projektom bodo bedele tudi evropske institucije in države partnerice v projektu," je dejal minister.
Glede referendumske kampanje je dejal, da med kampanjo nasprotna stran navaja napačne podatke, s katerimi zavaja javnost.
Slovenija se bi drugega tira morala lotiti že pred 20 leti
Direktor Regionalne gospodarske zbornice Celje Drago Polak meni, da Slovenija drugi tir potrebuje zaradi svojih državljanov, gospodarstva in prihodnjih generacij. Po njegovi oceni je Teš 6 neponovljiva zgodba, saj je to bila neka izkušnja, ki se zaradi drugačnega nadzora pri drugem tiru ne bo ponovila.
Poslanka SMC-ja Janja Sluga, ki je pripravila pogovor, pa je dejala, da bi se morala Slovenija že pred 20 leti lotiti drugega tira.
Po njenih besedah drugi tir ne bo afera, kot je Teš 6, saj je zadeva izpeljana popolnoma drugače. Pri Tešu 6 je namreč šlo za sklepanje gospodarskih pogodb pod pretvezo nekih tajnosti, pri drugem tiru pa gre za pregledno financiranje, ki bo izpeljano prek mednarodnih javnih razpisov.
"Nad celotnim projektom pa bedijo protikorupcijska komisija, Računsko sodišče, civilna iniciativa in evropske institucije ter zaledne države, ki bodo sodelovale v projektu," je še dejala Sluga.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje