V Darsu so poudarili, da so s tem pravno potrdili glavne spremembe, ki jih je njihova uprava ugotovila kot priložnosti za izboljšave razpisne dokumentacije na podlagi analize vzrokov za zaostanke pri gradnji avtocest.
Dars je sicer konec septembra lani objavil drugi razpis za oddajo del gradnje približno dva kilometra dolgega dvocevnega dvopasovnega predora Markovec na hitri cesti Koper-Izola. Ko je potem na prvi stopnji sredi oktobra že zavrnil zahtevek SCT-ja po spremembi razpisnih pogojev, je družba nadaljevala postopek na Državni revizijski komisiji.
Od zdaj višje pogodbene kazni, pa tudi popust na končno ceno ni mogoč
Nov razpis pa je Dars izvedel po novem zakonu o javnih naročilih, vanj pa je vnesel tudi spremembe, ki so bile predmet revizije. Projekt za izvedbo tako po novem določa naročnik in ne več kot do zdaj izvajalec, uveden je tudi matrični sistem obračunavanja izkopa, s čimer je zmanjšana možnost aneksov. Tudi popust na dokončno ceno ni več mogoč, s čimer se naročnik v veliki meri izogne tudi nesporazumom, ki so nastajali zaradi cen za dodatna dela.
Pogodbene kazni so postale ostrejše, iz dozdajšnjih pet odstotkov so se namreč dvignile na deset odstotkov pogodbene vrednosti, v pogodbi pa so tudi podrobneje urejena razmerja med naročnikom in izvajalcem v primeru nepredvidenih situacij in morebitnih ustavitev del s strani izvajalca.
Dars pri tem ocenjuje, da je z novim pristopom k pripravi razpisne dokumentacijo postavil tudi temelje za druge podobne razpise oziroma zagotovil manjša tveganja, in sicer tako na področju kakovosti in rokov gradnje kakor tudi končne cene investicij.
B. K.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje