Inšpekcija je pred edini most do solin postavila ovire in osebo, ki prišleke opominja, da je most neprehoden. Foto: MMC RTV SLO
Inšpekcija je pred edini most do solin postavila ovire in osebo, ki prišleke opominja, da je most neprehoden. Foto: MMC RTV SLO
Irena Majcen
Ministrica Irena Majcen je kot eno izmed možnosti omenila pontonski most, a še nič ni odločeno. Foto: BoBo
Soline
Na mostu odpada omet. Foto: MMC RTV SLO

Začenjamo novo tipično slovensko zgodbo. Ko v bližnjem zvoniku odzvoni sedma ura zjutraj, so delavci Podjetja Soline in Krajinskega parka Sečoveljske soline zbrani v Sečovljah. Če so še včeraj imeli do službe dva koraka, je pot po novem daljša za dva kilometra in pol. Zabavno, če ne bi bilo tipično slovensko bizarno.

V Sečoveljske soline po novem ni več mogoče dostopati po običajni poti, v prihodnje pa bi se tja lahko vozili čez vojaški pontonski most. Inšpekcija je namreč podjetju Soline, ki upravlja krajinski park, čez noč popolnoma prepovedala uporabo mostu čez Jernejev kanal. Podjetje prostore za sestanke najema po hotelih, obiske turističnih skupin in kulturne prireditve so morali odpovedati.
Godnič: Presoja opravljena na oko
Da je most nevaren, je inšpektorica presodila na oko. Za to ni nobenega dokaza, nihče ni opravil ne statičnih meritev ne poskusa nosilnosti, je povedal direktor Solin Klavdij Godnič. Stari solinarji z veliko izkušnjami menijo, da bi brez težjih obremenitev - torej ob dostopnosti za pešce - dobro služil še vsaj 30 let, je dodal.

A to zdaj ni mogoče, zato je bil potreben tehnološki skok v preteklost, je povedal vodja Krajinskega parka Sečovlje, Andrej Sovinc.

"Na hitro smo morali narediti leseno platformo, da prekrijemo barko in z viličarji pripeljemo palete, na katerih so sol in drugi izdelki ter jih vozimo v skladišče v Portorožu," je povedal Sovinc. Tako prepeljejo dve toni dnevno in za eno samo vožnjo porabijo dve uri.

Sestanki po hotelih
Finančna škoda že nastaja s tem, ker imamo bistveno večje stroške z logistiko, s transportom in dobavitelji, je razkril Godnič. "Poslovni sestanki zdaj potekajo, jasno, v hotelih," je izjavil. Turisti ne morejo do njih, odpovedati so morali že najavljene skupine.

Nad inšpektorji nimam pristojnosti, pravi ministrica za okolje in prostor Irena Majcen med obiskom v Luki. "K reševanju zaprtja mostu smo že pristopili. Lažje mi bo odločiti po samem ogledu, torej kateri ukrep bo ustreznejši in hitrejši," je pojasnila. Kot eno možnost je omenila pontonski most.

Na dotrajanost mostu Soline opozarjajo že več kot tri leta, odgovor države je vedno isti: zmanjkalo denarja. Ko ga bodo našli, se pa zna odvrteti še ena tipična naša. "Most nima lastništva," pravi Majcnova.

Gospa ministrica, most ima lastnika; to je nesporno Republika Slovenija.




Soline po kopnem niso več dostopne
Soline po kopnem niso več dostopne