: DZ/Matija Sušnik
: DZ/Matija Sušnik

Vlada je predlog t. i. šestega protikoronskega zakonodajnega svežnja, ki določa začasne ukrepe za omilitev in odpravo posledic epidemije covida-19, potrdila v torek. Predlog podaljšuje nekatere ukrepe, kot je subvencioniranje skrajšanega delovnega časa, prinaša pa tudi nove, med drugim delno nadomestilo fiksnih stroškov prizadetim podjetjem.

Na isti izredni seji, ki se bo začela 25. novembra ob 10. uri, bodo poslanci obravnavali tudi predlog dopolnitev zakona o šolski prehrani, ki pa na matičnem odboru DZ-ja ni prejel podpore. V opoziciji so predlagali, da bi se topel obrok v času šolanja na daljavo zagotovil vsem osnovnošolcem, ki bi se nanj prijavili. Predstavniki vlade in koalicije so zagotavljali, da problematiko ustrezno obravnava šesti protikoronski sveženj.

Na tej izredni seji bodo obravnavali tudi predlog zakona o ratifikaciji pridružitvenega sporazuma med slovensko vlado in Evropsko vesoljsko agencijo.

Dogovor o izrednih sejah

Kolegij predsednika DZ-ja se je predtem dogovoril tudi o sklicu izredne seje DZ-ja za obravnavo predloga sklepa o nedopustnosti razpisa zakonodajnega referenduma o zakonu o interventnih ukrepih za omilitev posledic drugega vala epidemije. Seja bo, če bo sklicana, potekala na daljavo.

Prav tako so se predhodno dogovorili o sklicu izredne seje za obravnavo vladnega predloga sklepa o nedopustnosti razpisa zakonodajnega referenduma o zakonu o zagotavljanju sredstev za naložbe v Slovenski vojski v letih 2021 do 2026. Možnost postopkov za zakonodajni referendum je napovedala Levica. Izredna seja, če bo sklicana, ne bo potekala na daljavo, saj kolegij predsednika DZ-ja tega predloga ni izglasoval.

Izredni seji, na kateri bi poslanci odločali o sklepu o nedopustnosti referenduma za omenjena zakona, bosta sklicani, če oz. ko bodo izpolnjeni pogoji v skladu z zakonom o referendumu in o ljudski iniciativi.

DZ bo sejo v obeh primerih izvedel po prejemu obvestila DS-ja, da ne bo zahteval veta na zakon, ali po ponovni potrditvi zakona na podlagi vloženega veta. Prav tako bi DZ sejo izvedel po preteku sedemdnevnega roka po sprejetju zakona (DS pa ni zahteval veta ali obvestil, da ga ne bo), bi pa bila vložena pobuda za razpis referenduma. DZ bi v teh primerih o predlogu sklepa za nedopustnost referenduma odločal na izredni seji v najkrajšem možnem času.