Glede na 30-letne izkušnje z omenjeno storitvijo se je sodelavcem zdelo čudno zmanjševanje števila klicev, saj se je hkrati povečevalo število stikov na e-TOM in spletnem TOM-u. Ker vedo, da je velik del informiranja o tovrstni možnosti pomoči na šolskih svetovalnih službah, prav tako pa veliko za promocijo naredijo učitelji, je bilo jasno, da zaradi pouka od doma vsega tega ni bilo.
Predaja nahrbtnika
V ta namen so se odločili za okrepljeno informiranje, na kar so se mariborske osnovne šole po besedah koordinatorice mariborske skupine Kornelije Kaurin lepo odzvale, čeprav gre za čas tik pred koncem šolskega leta. Tako kot drugje po Sloveniji so se namreč tudi v štajerski prestolnici odločili, da na mednarodni dan otroških telefonov, ki so ga zaznamovali 17. maja, začnejo akcijo TOM-nahrbtnik, ki obiskuje osnovne šole.
"Vsaka ga gosti sedem dni, v teh dneh pa se otroci in mladostniki seznanijo z vsemi potmi, ki so jim na razpolago, da lahko anonimno in brezplačno stopijo v stik z nami vselej, ko imajo vprašanje ali potrebujejo pogovor," je ob današnji predaji nahrbtnika med OŠ Martina Konšaka in OŠ Slave Klavora pojasnila koordinatorka mariborske mreže.
TOM telefon je edini splošni telefon za otroke in mladostnike v Sloveniji. Po telefonu, e-pošti in v spletni klepetalnici so svetovalci otrokom in mladostnikom pripravljeni prisluhniti ter se z njimi pogovarjati o težavah, s katerimi se srečujejo.
Epidemija je pustila svoj odtis
"Opazili smo, da sta bili izkušnja šolanja od doma in socialna distanca v času epidemije za mnoge otroke in mladostnike zahtevni in da se mnogi še vedno spoprijemajo z njenimi posledicami. Težje spregovorijo o svojih težavah ali vprašanjih, ki si jih postavljajo, in tako z njimi ostanejo sami," je še povedala Kaurinova. Ob tem je dodala, da je v Mariboru edini splošni telefon za otroke, na katerega lahko pokličejo tudi, če so zaljubljeni, ne vedo, kako se spečejo palačinke, ali pa jim je samo dolgčas.
Bolj skrb vzbujajoče je po njenem mnenju, da so v zadnjem času opazili porast klicev ali drugih oblik komunikacij otrok ali mladostnikov s samomorilnimi mislimi ter s stiskami, iz katerih se ne znajo izkopati. Če so pred časom imeli en takšen klic na daljše časovno obdobje, so ti zdaj postali pogostejši, zato je prav, da mlade informirajo o možnosti tovrstne pomoči.
Mariborski TOM telefon je pred leti v povprečju dobil okoli 40 do 50 klicev dnevno, z razvojem storitev, kot so spletni pogovori ali elektronska pošta, pa se je ta številka znižala, saj nekateri otroci raje komunicirajo pisno. V Mariboru so sicer pravkar končali izobraževanja za prostovoljce, tako da imajo 14 novih svetovalcev.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje