Državni sekretar na okolijskem ministrstvu Marko Starman je povedal, da bodo do 13. novembra sprejemali pripombe zainteresirane javnosti in stroke, ki jih bodo pozneje predstavili vladi. Postopek presoje čezmejnih vplivov terminalov naj bi se končal v dveh mesecih. Italijani pa naj bi podobne postopke končali mesec dni po tem.
Slovenija še upa na preklic gradnje
Starman je izrazil upanje, da bo presoja o čezmejnih vplivih odvrnila Italijo od gradnje terminalov. Po prejemu dokumentacije o naložbah je Slovenija že maja pripravila preliminarno presojo čezmejnih vplivov na okolje za oba plinska terminala. Takrat so ugotovili negativne okolijske vplive zaradi zgostitve prometa, povečanje tveganja zaradi naravnih in drugih nesreč ter nevarnost širitve čistilnih sredstev in hladu. Posebno nevarnost naj bi predstavljal tudi vnos tujerodnih organizmov kot posledica prometa ladij iz tujih pristanišč.
Slovenska obala bolj ogrožena kot italijanska
Italijanske raziskave so pokazale podobne izsledke, vendar naj bi po besedah Vesne Kolar Planišič z okolijskega ministrstva posegi povzročili veliko več škode majhnemu obalnemu pasu kot pa tržaškemu območju. Po končanem postopku presoje bi slovenski strokovnjaki želeli svoje ugotovitve soočiti z italijanskimi.
Brez soglasja Slovenije ne bo šlo
Z varnostnega vidika bi bil zaradi bližine slovenske meje za Slovenijo bolj sporen načrtovani kopenski terminal v Žavljah, morski terminal pa bi bil problematičen na prometnem področju. Obstajala bi namreč možnost, da bi tankerje spremljale vojaške ladje, ki bi najverjetneje plule po slovenskih ozemeljskih vodah. Brez sloglasja Slovenije to ni nesprejemljivo, je prepričan Starman.
Pomembno mnenje obeh držav
Starman je še spomnil, da sta se italijanski premier Romano Prodi in predsednik vlade Furlanije - Julijske krajine v začetku oktobra dogovorila o načinu vključevanja Slovenije v postopek presoje vplivov, kar naj bi jasno nakazovala, da Italija sosednjo državo jemlje kot partnerko in da njenega mnenja ne bo zanemarila.
V Italiji nameravajo po Starmanovih besedah v prihodnjih petih letih zgraditi tri ali štiri plinske terminale, trenutno se presoja o čezmejnih vplivih za sedem pripravljenih projektov, med njimi tudi o terminalih, ki ju želita na kopnem oz. na morju postaviti španski družbi Gas Natural in Endesa.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje