Ob najmanj 300 evrov ste lahko, če vas Darsovi nadzorniki jutri na avtocesti ujamejo brez nove vinjete. Letna stane 55 evrov za motorno kolo, 110 za avtomobil in 220 za kombinirano vozilo.
Čeprav vinjeta ne sledi načelu "tisti, ki vozi več, plača več", je to za stroko dober sistem. "Uspelo nam je prestaviti kup prometa vozil na avtoceste, ki so dokazano varnejše kot vzporedne dvopasovnice, ni več obvoza cestninskih postaj in izogibanja plačilu cestnine," pravijo na AMZS-ju.
Tudi prihodki so rasli, zadnji podatki so za leto 2014, ko je Dars z vinjetami zbral 155 milijonov evrov. Tudi prihodki iz cestninjenja tovornih vozil rastejo, lani so znašali skoraj 190 milijonov. Skupaj torej skoraj 350 milijonov evrov.
Želijo več denarja od tovornjakarjev
Dars želi več denarja pobrati prav od tovornjakarjev, te bodo prihodnje leto začeli cestniniti elektronsko po prevoženih kilometrih.
"Nimamo niti argumentov, da bi bili nasprotniki tega. Edino, kar pričakujemo, je ta interoperabilnost naprav za elektronsko cestninjenje, se pravi da bi bila ena naprava za čim več cestnin po sosednjih državah - npr. Avstriji, Nemčiji," pravijo v združenju za promet pri gospodarski zbornici.
Na Darsu trenutno preverjajo ustreznost prispelih ponudb za gradnjo sistema elektronskega cestninjenja, najnižja znaša 100 milijonov evrov.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje