V zadnjih smernicah, ki so bile izdane pred tremi ali štirimi leti, jasno piše, da mora biti dodatna protipožarna zaščita v vseh predorih na urbanih območjih, kar je v Šentvidu tudi storjeno, je poudaril dr. Likar, ki je pri gradnji predora vseskozi sodeloval. Kot je povedal, požarna varnost v predoru tako rekoč ni ogrožena, saj je 99 odstotkov obloge, katere del je kmalu po odprtju odpadel, še na stropu, verjetnost, da bi zagorelo prav tam, kjer je odstranjena, pa je majhna.
Poleg tega bi bila nevarnost povečana le v primeru hujšega požara, pri manjših požarih pa dodatna zaščita po Likarjevih besedah niti ni potrebna.
Prav tako naj na kakovost gradnje ne bi vplival čas, saj so bile pred tremi leti in pol veljavne smernice, ki veljajo še danes. Razmere so zato povsem drugačne, kot so bile v trojanskih predorih, je še povedal Likar.
Tovrstne napake ne le pri nas
Na vprašanje, ali je napaka pri gradnji, zaradi katere je s stropa predora začel odpadati omenjeni material, zelo huda, strokovnjak odgovarja, da ni tako. "Ne bi mogel reči, da je napaka huda, to se ne dogaja le pri nas, tudi drugod," je poudaril. Površina predora je očiščena, v pripravi pa je tudi tehnična rešitev, ki bo zagotovila sklenjeno zaščitno oblogo. Za rešitev je odgovoren projektant, mogočih rešitev pa je več, je pojasnil Likar.
Zahteve po zaprtju podane "na pamet"
Jakob Likar je komentiral tudi poziv, ki ga je na prometnega ministra Radovana Žerjava naslovil strokovnjak za požarno varnost Andrej Čufer. Ta zahteva, da se predor zapre, saj naj bi v primeru ponovnega odpadanja obloge prišlo do hujše prometne nesreče. Kot v zvezi s tem meni dr. Likar, je vsako trditev treba dokazati, pisati na pamet pa je slabo za vse: tako za te, ki predor uporabljajo, kot za tiste, ki zanj odgovarjajo. "Z gotovostjo trdim, da je predor varen," je še dejal.
Predor bo omogočil tekoč promet
Kot je še povedal strokovnjak, je bil projekt gradnje predora zahteven v več pogledih. Podzemni priključek iz dvopasovnega v tripasovni predor je namreč zahteval velike podzemne objekte, zgrajene v zahtevnih geoloških formacijah. "Gre za izjemen inženirski dosežek, ne le glede konstrukcije. Tudi tehnična rešitev, ki omogoča kontinuiran promet od severa proti jugu, omogoča vsaj srednjeročno zagotovitev normalnega prometa, brez zastojev, ki smo jim priča."
Gradnjo podobnega predora si je Likar ogledal v Pragi, kjer po njegovih besedah nimajo več težav z dolgotrajnim čakanjem in s porabo bencina med čakanjem.
E. S.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje