Glavni tajnik Sindikata vzgoje, izobraževanja, znanosti in kulture Slovenije (Sviz) Branimir Štrukelj je poudaril, da gre v reviziji Računskega sodišča za predpostavko, da je mogoče kompleksen izobraževalni proces ločiti na posamezne naloge, ki jih je potem mogoče absolutno kvantificirati. "To je v resnici tiha predpostavka celotnega poročila Računskega sodišča, ko očita šolskim oblastem, da nekateri elementi vseh nalog, ki jih je dolžan učitelj opraviti, niso zakonsko opredeljeni," je dejal.
Štrukelj je opozoril, da šola ni podjetje in da nima absolutno ločenih faz, ki bi jih lahko osamili, ovrednotili in spet sestavljali. Po njegovem mnenju gre za bistveno zahtevnejši proces, saj tudi poročilo kaže na to zagato, ko nalaga pristojnemu ministrstvu, naj opredeli posamezne elemente dela, hkrati pa v isti sapi ugotavlja, da nekaterih nalog učitelja ni mogoče časovno ovrednotiti, kot denimo popravljanja izdelkov, priprav na šolsko delo.
Podobne debate že desetletja
"Učitelj je visoko organiziran strokovnjak, ki mu naj sistem opredeli cilje, določi, koliko mora opraviti, hkrati pa mu prepusti, da sam upravlja ekonomijo časa oz. da tiste naloge, ki niso vezane na pouk, sam s tem delom časa opravi. Če učitelju administrativno določimo čas dela, osemurno prisotnost na delovnem mestu, je zgrešeno in lahko omeji in poslabša rezultate," je opozoril in spomnil, da so v Evropi debato o tem, ali bi določili delovni čas in učitelja "pribili" na delovno mesto, opravili že več kot pred desetletjem.
"Skandinavci, Nemci in drugi imajo to razrešeno tako, da se določijo cilji, pedagoška obveznost, preostalo pa se prepušča učiteljstvu, da sam razpolaga s časom. Zlorabe se sankcionirajo. Osemurno prisotnost na delovnem mestu ima le še Bolgarija, ena najslabših pedagoških držav v Evropi," je dejal.
Sviz zato predlaga, naj se v Sloveniji ustanovi neodvisna agencija, ki bi opravila resno analizo o učiteljevem delu. "Potem si bomo lahko natočili čistega vina, kajti stalno polaganje v usta, da delamo premalo oz. ne delamo osem ur, je postalo destruktivno," je dejal in spomnil na raziskave o obremenitvah učiteljev. Zadnja je bila leta 2003, a vse kažejo na več kot 40-urni delavnik.
Delo učitelja se nadaljuje doma
Delo učitelja se ne konča v šoli, ampak se nadaljuje še zunaj šole, je pojasnila predsednica glavnega odbora Sviza Jelka Velički. Poudarila je, da se delo učitelja nikoli ne meri v časovnih enotah, sama pa pričakuje, da o delovnem času učiteljev razpravljajo tisti, ki razumejo šolsko delo.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje