

Na mejnem prehodu Obrežje so na hrvaški strani čez dan zavrnili nekaj tovornjakov, zdaj pa naj tam več ne bi bilo posebnosti.
Hrvaški obmejni organi so po izjavah nekaterih slovenskih prevoznikov ustavljali in preprečevali prestop meje tudi za bilateralne prevoze med Hrvaško in Slovenijo, ki so se do zdaj opravljali brez dovolilnic, pa tudi za tiste, ki so v tranzitu prek Hrvaške, in ne le za prevoze med Hrvaško in drugimi državami Unije.
Dogovori že potekajo
Na prometnem ministrstvu so povedali, da so jim na Hrvaškem že zagotovili, da bodo njihovi obmejni organi opravljali le tisti del protiukrepov, ki so jih napovedali v torek, torej nadzor le nad tistimi, ki vozijo blago med Hrvaško in drugimi članicami Unije, razen Slovenije.
Slovenija pojasnjuje
Slovenija namerava sklicati tudi mešano hrvaško-slovensko komisijo in še enkrat pojasniti, da ne izvaja ukrepov proti Hrvaški, temveč zgolj izvaja uredbo Unije, po kateri prevozi znotraj Unije za prevoznike tretjih držav niso dovoljeni brez plačila carine za začasen uvoz vozila, razen če imajo ti dovolilnice CEMT.
Ukrepa naj tudi EU
Pričakujejo tudi, da bo Evropska komisija zaradi zapletov ustrezno ukrepala. Slovensko prometno ministrstvo je v Bruselj že poslalo dopis, v katerem komisijo prosi za pojasnilo, ali je izvajanje omenjene evropske uredbe pravilno in ali je težave mogoče rešiti na dvostranski ravni. Generalni direktor carinskega urada je ob tem pojasnil, da je Slovenija začela izvajati bolj pogoste nadzore nad prevozniki tretjih držav, tudi zaradi obvestila nemškega carinskega urada.
Povračilni ukrepi?
Kot je znano, od torka opolnoči velja uredba hrvaškega ministrstva, po kateri lahko med Hrvaško in državami članicami EU-ja blago prevažajo le tisti slovenski prevozniki, ki imajo mednarodne dovolilnice. Uredba je posledica povračilnih ukrepov Hrvaške na slovensko izvajanje evropske uredbe, skladno s katero hrvaški prevozniki ne morejo brez začasnega uvoza vozila prevažati blaga iz Slovenije v preostale članice EU-ja.
Slovenija je že v torek pojasnila, da uredbe EU-ja ne more spreminjati in da se izvaja po vsem EU-ju. Hrvaška pravi, da glede tega nima težav z Madžarsko, ki je prav tako članica EU-ja, kar pa se slovenski strani zdi nenavadno, ker bi moral isti režim veljati tudi tam. V prevozniških združenjih so že ogorčeni zaradi velike gospodarske škode, ni pa izključeno, da bodo številni slovenski avtoprevozniki zaradi tega ostali brez dela.
Neizpolnjevanje uredb
Vodja sektorja za carinske davčne postopke pri generalni carinski upravi Lojze Zupančič pojasnjuje, da blago, ki ga hrvaški prevoznik naloži v Sloveniji, ne izpolnjuje enega od pogojev uredbe. Če pa bi hrvaški prevoznik blago naložil na Hrvaškem in ga prek Slovenije prepeljal denimo v Nemčijo, bi prevoz prek Slovenije lahko opravil z dovolilnico CEMT.
Zavrnitev namigovanj o tovornjakarski vojni
Zupančič je zavrnil tudi pisanje hrvaških časnikov, ki Slovenijo obtožujejo začetka tovornjakarske vojne. Časniki so tudi obtoževali, da je Slovenija ukrep uvedla brez predhodnega opozorila, za kar pa naj bi se "le" opravičila.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje