Turistična agencija Kompas je tik pred zdajci odpovedala več turističnih aranžmajev za dopustovanje v Grčiji v prihodnjih dneh. Razlog? Ni jim uspelo dobiti letala s posadko, da bi Kompasove potnike odpeljali na grške otoke.
"Prebral sem ga v soboto zjutraj in bil zelo neprijetno presenečen. Lahko rečem povsem šokiran, ker od Kompasa, glede na prejšnje izkušnje, česa podobnega nisem pričakoval," je obvestilo o odpovedi počitnic na Lefkasu, ki so ga prejele stranke turistične agencije Kompas manj kot teden dni pred načrtovanim odhodom, komentiral ogorčeni dopustnik, ki dodaja, da so mu sprva ponudili alternativo v Turčiji ali Črni gori. “Nobena možnost mi ni ustrezala, zato sem vprašal za povračilo vseh sredstev, ki sem jih nakazal že decembra v različici ‘First minute’,” je dejal.
Kompas je gledalcu znesek vrnil, prek druge agencije pa mu je uspelo najti bivanje v istem hotelu, a za slabih tisoč evrov več.
A medtem druga dopustnica trdi, da ji denarja ne želijo vrniti, ji pa ponujajo dobropis. "Danes so mi sporočili, da so odpovedali polete za celotno sezono na Lefkas, Zakintos, Samos in Kreto, ker nimajo letala. Kako so sploh lahko prodajali počitnice brez letala?! Denarja nočejo vrniti, menda dobimo bone. Da sploh ne govorimo o tem, da so prijatelji z njimi na Kreti, in sploh ne vedo, kako bodo prišli nazaj in kdo bo to plačal," je povedala za TV Slovenija. "Opozorite druge ljudi, da jim ne bodo nasedali. Očitno tuji lastniki rinejo podjetje v stečaj. Mi bomo pa ostali brez počitnic," je povedala razočarana gledalka, ki se je obrnila na TV Slovenija.
Družba Kompas zavrača očitke
V Kompasu pojasnjujejo, da se je večina potnikov odločila za alternativne destinacije, drugim pa bodo denar vrnili. Pravijo, da so odpovedali le določene polete v prihodnjih dneh, ne pa poletov za vso sezono: "S podobnimi izzivi se spoprijemajo številni organizatorji potovanj, tako doma kot po svetu. Številne preverjene in zanesljive letalske družbe so namreč danes pred izzivi predvsem, kar se tiče zagotavljanja letal in posadke, ti pa lahko posredno in neposredno vplivajo na verigo storitev v turizmu."
Na Rodos iz Gradca, ne iz Ljubljane
Koliko dopustnikov je ostalo brez dopusta, v Kompasu niso odgovorili. Spletni portal N1 je informacijo o morebitnih odpovedih poletov preverjal že prejšnji teden, a so jo takrat v agenciji zanikali. Po informacijah Televizije Slovenija pa je zaplet nastal tudi v soboto, ko dopustniki na Rodos niso leteli iz Ljubljane, ampak iz Gradca in tako izgubili dan počitnic.
"Če agencija odpove potovanje, je dolžna potrošniku vrniti ves denar, in ne le v obliki dobropisa ali bonov. Odgovornost za vračilo leži na organizatorju potovanja, ne pa na primer pri agenciji, ki je zgolj posrednik. Potrošnikom se mora denar vrniti najpozneje v 14 dneh," je za Televizijo Slovenija povedala Tea Šenčur iz Zveze potrošnikov Slovenije in dodala, da lahko, če potrošnik ne prejme vračila, poda prijavo na tržni inšpektorat, ki lahko agenciji zaračuna globo do 5000 tisoč evrov. Po zakonu so potrošniki upravičeni tudi do povračila premoženjske ali nepremoženjske škode – izgubljen dopust –, ki jo lahko zahtevajo po sodni poti.
Kompas je le še 0,5-odstotni lastnik agencije
Iz javno dostopnih podatkov lahko vidimo, da je Kompas v času epidemije pričakovano imel izgubo, po dokapitalizaciji leta 2022 pa je le še 0,5-odstotni lastnik agencije. Zadnji javno objavljeni čisti preneseni poslovni izid iz računovodskega poročila družbe znaša minus 38 milijonov evrov, česar v Kompasu niso želeli komentirati, sporočajo pa, da so lani imeli pozitivni poslovni izid.
"V Kompasu smo letos sprejeli pomembno strateško poslovno odločitev, da za izvajanje svojih čarterskih poletov v Sredozemlje najamemo lastna letala, s katerimi vsak teden letimo v Turčijo in Grčijo," so povedali. Kot pa je Televiziji Slovenija neuradno uspelo izvedeti, letalski prevozniki z agencijo – zaradi Kompasove domnevno slabe finančne slike – naj ne bi želeli več sodelovati, zato ta od letos najema lastna letala, denimo tudi pri KlasJetin White airwaysu in Stellavii, kar pa naj bi se izkazalo za zelo drago odločitev.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje