S ponedeljkom (1. junij) se tako v šole vračajo učenci 4. in 5. razredov, v sredo (3. junij) pa se šolska vrata znova odprejo še za učence 6., 7. in 8. razredov.
Skrčenih razredov in vrtčevskih skupin ne bo več
Od ponedeljka se bo pouk v prvi triadi osnovne šole in v 9. razredu znova izvajal v obsegu običajno velikega oddelka.
S tem dnem tudi vzgojno-varstveni proces v vrtcih ob upoštevanju zaščitnih ukrepov lahko znova poteka v običajno velikih skupinah v obeh starostnih obdobjih. Staršem, ki otrok ne bodo vrnili v vrtce do 30. junija, bo strošek v okviru tretjega protikoronskega svežnja pokrila država.
Junija le še zaključevanje ocen
Vsa navodila, vse smernice na področju ocenjevanja, ostajajo takšna, kot so. Mesec april je bil namenjen preverjanju znanja, mesec maj je namenjen ocenjevanju, mesec junij pa samo še zaključevanju ocen.
V času novinarske konference so ravnatelji že prejeli okrožnico z novimi navodili. To je podlaga, s katero bodo svojim zaposlenim, staršem in učencem in učenkam prenesli vse potrebne informacije za nadaljnje šolsko delo od prihodnjega tedna dalje.
Nekateri otroci imajo sicer zaključene že vse ocene, vendar Kustečeva pojasnjuje, da se morajo tudi oni vrniti zaradi tega, ker vzgojno-izobraževalni proces v šolah poteka po koledarju do 25. junija in bodo do takrat še utrjevali usvojeno znanje.
Ob tem je ministrica spomnila, da je osnovnošolsko izobraževanje obvezno, zato morajo to, če otrok ne bi hoteli vrniti v šolo, kot običajno odsotnost opravičiti z ustreznimi opravičili.
Še vedno pa zaradi spoštovanja preventivnih ukrepov ni dovoljena valeta oz. svečan plesni zaključek osnovne šole.
Pridejo naj le zdravi
Ostaja pa osnovno vodilo, da lahko v vrtce in šole pridejo izključno zdravi otroci in šolarji. "Kajti če se bo virus pojavil, bomo brez odlašanja zaprli šolo," je poudaril direktor Nacionalnega inštituta za javno zdravje (NIJZ) Milan Krek. Po njegovih besedah bodo namreč skušali narediti vse, da ne bo treba znova zapirati države, "saj od nečesa moramo živeti".
Za otroke v istem razredu je nesmiselno nositi maske, učitelji naj jih nosijo tudi zaradi lastne zaščite. Šole morajo biti varne ne samo za učence, temveč tudi za učitelje, vse, ki delajo v šoli, voznike in za vse doma, svojce, ki so lahko imunsko ogroženi, je opozoril.
"Zelo je pomembno, da se razredi medsebojno ne mešajo. Da so učenci praktično ves dan v svojem razredu in se ne mešajo," je dodal.
Potencialno zapiranje posameznih šol
Za oddajo Odmevi je ministrica glede postopka zapiranja šol v primeru morebitne okužbe na šoli pojasnila, da jim v takem primeru NIJZ to sporoči, nato pa se odločijo, ali zaprejo posamezen razred ali celotno šolo.
Pojasnila je tudi, da se že pripravljajo tudi na jesen, ko morajo biti pripravljeni na več možnih scenarijev glede na takratno epidemiološko sliko. Obenem pa je zavrnila kritike o neustrezni komunikaciji z ravnatelji in učitelji. Poudarila je, da so v stalnem dialogu tako s pedagoško kot z zdravstveno stroko, ki da sta velikokrat na različnih bregovih, prav tako pa tudi s predstavniki ravnateljev in staršev, da pridobivajo njihove poglede in rešitve, saj si prizadevajo poiskati tisto rešitev, ki je v danih razmerah najboljša. "Se pa zavedam, da niso vsi zadovoljni z rešitvami," je dodala ministrica in zagotovila, da so rešitve v danih pogojih optimalne in izvedljive.
Dijaki bodo ostali doma
Po besedah ministrice so odločitev o vračanju v šole sprejeli na podlagi ugodne epidemiološke slike in pozitivne izkušnje z dozdajšnjim odpiranjem vrtcev in šol, ne nazadnje pa tudi zato, ker vračanje v šole pomeni enega od ključnih elementov običajnega življenja.
Učenci od 1. do 3. razreda so se v šole vrnili 18. maja, 25. maja pa še učenci 9. razredov. 18. maja so se v šole vrnili tudi učenci zaključnih letnikov srednjih šol, ki pa so že končali pouk in se pripravljajo na maturo, ki se bo začela v soboto.
Zaradi nemotene izvedbe zaključnih izpitov in mature ter upoštevanja varnostnih ukrepov pa bo izobraževanje v srednjih šolah še naprej potekalo po zdajšnjih pogojih s šolanjem doma – razen za dijake zaključnih letnikov, ki opravljajo maturo ali zaključni izpit, ter za dijake od 1. do 3. letnika, ki jim šola organizira dodatno učno pomoč ali pridobivanje praktičnega znanja.
Šolnike jezi vladna (ne)komunikacija
Ob odpiranju šol pa v združenju ravnateljev opozarjajo, da vlada šolam ni dala dovolj časa za pripravo, je poudaril predsednik združenja Gregor Pečan. Dodal je, da vladna komunikacija kaže na nespoštovanje zaposlenih, učencev in staršev.
Glavnik tajnik Sviza Branimir Štrukelj pa je opozoril, da šolniki pri odločitvi niso sodelovali, s čimer vlada po njegovih besedah sporoča, da učiteljstvo nima pravice sodelovati pri oblikovanju šolskih politik in se dogovarjati o vrednotenju dela.
Kot je Pečan pojasnil za STA, je ukrep pričakovan in bodo pouk lahko organizirali. Težave pa imajo pri organizaciji prevoza v šolo, saj ukrepi na področju avtobusnih prevozov niso bili zrahljani, in šolske prehrane ter podaljšanega bivanja.
Organizacijo pa še dodatno otežuje kratek čas, ki ga imajo na voljo za pripravo. "Vse te usmeritve in okrožnice dobivamo pozno. To smo dobili v četrtek in naj bi jo izvajali že v ponedeljek. Večinoma smo do zdaj dobivali ob petkih, tudi popoldne in pozno zvečer," je Pečan kritičen. Za uresničevanje vladnih odločitev morajo tako skrbeti med konci tedna, kar po njegovih navedbah otežuje tudi komunikacijo s starši.
"Ne moremo obveščati ljudi na način, bodite pripravljeni, če bo morda ali pa ker je verjetnost, da se bo zgodilo nekaj. To ne gre. Tukaj so vendarle v igri ljudje, zdravje in življenja. Ni dostojno, da se te stvari peljejo na tak način," je opozoril.
Tudi Štrukelj iz Sindikata vzgoje, izobraževanja, znanosti in kulture Slovenije (Sviz) je kritičen do sprejemanja odločitve o odpiranju šol. Opozoril je tudi, da odgovornost za morebitno širjenje okužb z novim koronavirusom ne sme pasti na ravnatelje ali učitelje, ampak jo nosijo tisti, ki so odločitev sprejeli. Spomnil je, da je NIJZ opozoril, da bo tveganje za širjenje novega koronavirusa v tej fazi odpiranja šol večje.
Ministrica je v Odmevih odgovorila, da so v stalnem dialogu tako s pedagoško kot z zdravstveno stroko, ki da sta velikokrat na različnih bregovih, prav tako pa tudi s predstavniki ravnateljev in staršev, da pridobivajo njihove poglede in rešitve, saj si prizadevajo poiskati tisto rešitev, ki je v danih razmerah najboljša. "Se pa zavedam, da niso vsi zadovoljni z rešitvami," je dodala.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje