Minister Zver je obljubil, da bodo  spoštovali odločitev vrhovnega sodišča, a mu  je žal vseh učiteljev, ki ne bodo mogli napredovati. Foto: www.eu2008.si
Minister Zver je obljubil, da bodo spoštovali odločitev vrhovnega sodišča, a mu je žal vseh učiteljev, ki ne bodo mogli napredovati. Foto: www.eu2008.si

Določba točno pove, da se imajo delavci možnost odločiti za boljšo varianto. S tega vidika lahko MŠŠ, če meni, da gre za neustrezno rešitev, predlaga spremembo zakona, nikakor pa ne za spremembe sicer povsem jasne zakonske določbe.

Igor Kaučič, pravni strokovnjak
Branimir Štrukelj
Štukelj opozarja, da če bi držali argumenti ministrstva, potem se ne bi lotili avtentične razlage zakona, ki je sama po sebi problematična in v tej uporabi popolna zloraba. Foto: MMC RTV SLO

Ministrstvo se zato zavzema za avtentično razlago člena zakona, obe strani pa trdita, da je dogovor še mogoč. Izplačevanje plač učiteljem namreč določata dva člena zakona o plačah učiteljev. V skladu s 5. a členom učiteljem s 6. stopnjo pripada 85 odstotkov polne plače, po 14. členu zakona pa 90 odstotkov plače.

V izračunih števila upravičenih učiteljev in zneska, do katerega so upravičeni, obstajajo razlike:
MŠŠ: 5.500 učiteljev po 5.500 evrov =
30,25 mio. evrov
Sviz: 4.000 učiteljev po 3.000 evrov =
12 mio. evrov

Vrhovno sodišče je decembra lani osnovnošolskemu učitelju dosodilo, da se mu je več let izplačevala pet odstotkov prenizka plača. V podobnem položaju je še skoraj 5.000 učiteljev, več kot 2.000 med njimi pa jih je že vložilo tožbe.

Sindikat učiteljem povedal, da jim pripada razlika
Večina učiteljev namreč do zdaj ni vedela, da se jim izplačujejo prenizke plače, zato jih je Sindikat vzgoje in izobraževanja (Sviz) pojasnil, da jim ta razlika pripada. Ministrstvo za šolstvo pa bi se poračunu za nazaj lahko izognilo z avtentično razlago 5. a člena zakona, po kateri bi bili učitelji za naprej in za nazaj upravičeni do 85 odstotkov polne plače.

Avtentična razlaga samo za natančnejšo razlago nejasnih določb
Pravniki menijo da uporaba instituta avtentične razlage, ki naj bi se uporabila samo za natančnejšo razlago nejasnih določb, v tem primeru ni sprejemljiva.

Minister za šolstvo Milan Zver je dejal, da sistem velja že od leta 1996 in je učiteljem omogočal napredovanje ter da so učitelji zaradi napredovanja dobili nekajkrat več plače, kot je razlika petih odstotkov. Dodaja, da so učitelji dobili veliko več, kot bi, če bi se jim plače izplačevale po 14. členu zakona, saj ta ne omogoča napredovanja.

Možnosti za dogovor še obstajajo
Glavni tajnik Sviza Branimir Štrukelj pri tem opozarja, da je edina ustrezna rešitev, da se upošteva določba ustavnega sodišča. Štrukelj je še dodal, da se učiteljem napredovanja za nazaj ne more odvzeti, saj imajo odločbe o napredovanju v višje plačilne razrede. Prav tako bodo učitelji do uvedbe novega plačnega sistema napredovali še naprej.

Oba pa sta se strinjala, da možnosti za dogovor še obstajajo. Minister Zver je dejal, da sama nista neposredno vpletena, saj gre za zadevo med šolami in učitelji, Štrukelj pa pričakuje poravnavo, sicer bodo učitelji postopke nadaljevali.

A. M.

Določba točno pove, da se imajo delavci možnost odločiti za boljšo varianto. S tega vidika lahko MŠŠ, če meni, da gre za neustrezno rešitev, predlaga spremembo zakona, nikakor pa ne za spremembe sicer povsem jasne zakonske določbe.

Igor Kaučič, pravni strokovnjak