Slovenska vojska oziroma 430. mornariški divizion je imel do zdaj svoja plovila privezana na živinskem terminalu v Luki Koper, kar za oskrbo in vzdrževanje ladij ni bilo ustrezno. "Ker nismo imeli lastnega priveza, je bilo treba logistično zagotavljati premike ladje, napajanje ladje iz električnega omrežja ni bilo mogoče, zato smo morali uporabljati lastne resurse, torej generatorje. To je zmanjševalo življenjsko dobo sredstev na ladji in tudi povečevalo stroške," je za TV Slovenija povedal kapitan bojne ladje Andrej Pečar, poveljnik 430. mornariškega diviziona. Z novim privezom bosta ladji lažje delovali, podaljšala se bo njuna življenjska doba, zmanjšali se bodo operativni stroški, so razložili v Ankaranu.
Most in pontonski privez
Kopno bo s pontonskim privezom povezal 76 metrov dolg most, v širino meri šest metrov. Ta most je že kupljen in je v skladišču, njegova vrednost znaša 550 tisoč evrov. Z mostu se bo v morje nadaljeval privez, dolg 152 metrov in širok 10 metrov, izgradnja pontonskega priveza znaša 9.881.999 evrov. Po izdelani projektni dokumentaciji so na Morsu pridobili vsa soglasja in gradbeno dovoljenje, dela so se že začela, oba objekta morata biti po pogodbi dokončana v desetih mesecih, je povedal generalni direktor direktorata za logistiko na ministrstvu za obrambo Željko Kralj. Nosilnost mostu in priveza bo omogočala, da bodo lahko nanju zapeljali tudi 30-tonsko cisterno z gorivom.
Patruljna ladja Triglav kmalu na ankaranskem privezu
Na začetku prihodnjega leta bo po delni posodobitvi iz Turčije v Slovenijo priplula 50-metrska patruljna ladja Triglav. Takrat naj bi bil namreč končan prvi sklop remonta, in sicer zamenjava, popravilo in nadgradnja nekaterih ladijskih sistemov. Na novem ankaranskem privezu bosta sledili še dve fazi posodobitve ladje: zamenjava radarskih in oborožitvenih sistemov. Državni sekretar na ministrstvu za obrambo Damir Črnčec je razložil, da je vrednost celotnega remonta 18 milijonov evrov, nova ladja podobnega kova pa bi stala 60 milijonov evrov. Po modernizaciji naj bi bila ta operativna vsaj do leta 2040.
"V strateških dokumentih smo zapisali, da bomo obe obstoječi ladji, ki ju imamo danes, torej Ankaran in Triglav, v prihodnje tudi nadomestili. Seveda ladje, tako kot vsak sistem, imajo svojo življenjsko dobo in ta privez tukaj bo omogočal, da imajo tudi nasledniki Triglava ali Ankarana varen pristan," je še povedal Črnčec in dodal, da izgradnja priveza in nadgradnja Triglava opominjata, da ima Slovenija vojaško pomorsko tradicijo in da sta ti dve zmogljivosti garancija, da bo tako tudi v prihodnje.
Ladjo težko pričakujejo tudi v 430. mornariškem divizionu, da bodo čim prej lahko znova sodelovali v nacionalnem in mednarodnem prostoru ter se udeleževali nalog, ki jim bodo dodeljene, in s tem povečevali znanje ter prispevali k varnosti tako doma kot v tujini, nam je povedal poveljnik diviziona. V preteklosti je patruljna ladja Triglav italijanski mornarici pomagala pri reševanju beguncev, bila pa je tudi del operacije Evropske unije proti tihotapcem ljudi v Sredozemskem morju.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje