Zavod za zdravstveno zavarovanje (ZZZS) je elektronski bolniški list skupaj z izvajalci zdravstvenih storitev uvedel 1. januarja, od 1. februarja pa so delodajalci za svoje zaposlene že morali obvezno prevzemati elektronski bolniški list preko sistema SPOT oz. nekdanji sistem eVEM, ki ga upravlja ministrstvo za javno upravo.
Uvedba elektronskega bolniškega lista je bila obsežna razvojna naloga, ki pa so jo po oceni ZZZS izvedli zelo celovito. "Poskrbljeno je bilo za digitalizacijo tako zelenih kot modrih bolniških listov in za posodobitev vseh postopkov pri nastajanju in uporabi bolniških listov. Rešitve so prilagojene potrebam zdravstvenih delavcev, kar je rezultat ustvarjalnega sodelovanja predstavnikov izvajalcev zdravstvenih storitev. Z ministrstvom za javno upravo so bile vzpostavljene kakovostne in zanesljive informacijske rešitve za prenos bolniških listov k delodajalcem," so zapisali na ZZZS.
Kaj je prinesla uvedba elektronskih bolniških listov?
Z elektronskim bolniškim listom so po njihovi oceni dosegli vse načrtovane pridobitve. Zavarovanim osebam tako med drugim ni več potreben obisk ambulante osebnega zdravnika ali pediatra zgolj zaradi pridobitve bolniškega lista, kar se je kot posebej koristno izkazalo z izbruhom epidemije covida-19. Prav tako so s tem odpravili obveznost zavarovane osebe, da dostavi papirnati bolniški list svojemu delodajalcu. Za slednje so z uvedbo elektronskega bolniškega lista odpravili ročni vnos podatkov iz bolniških listov za evidenco delovnega časa, kadrovsko evidenco, obračun plač in uveljavljanje refundacije nadomestil plač pri ZZZS, so navedli na zavodu.
Za izvajalce zdravstvenih storitev uvedba elektronskega bolniškega lista predstavlja predvsem odpravo uporabe tiskanih papirnatih obrazcev in s tem povezanih stroškov, omogoča pa jim tudi izdajo bolniškega lista brez obiska bolnika. Prav tako so odpravili pošiljanje podatkov o bolniških listih na Nacionalni inštitut za javno zdravje (NIJZ) za potrebe zdravstvene statistike. NIJZ ima z uvedbo elektronskega bolniškega lista dostop do ažurnih in celovitih podatkov za vodenje evidence odsotnosti z dela zaradi bolezni in poškodb. Finančna uprava RS (Furs) pa ima s tem dostop do podatkov za pripravo predizpolnjenih obračunov prispevkov za samostojne zavezance in izvajanje kontrol obračuna prispevkov teh zavezancev, so pojasnili na ZZZS.
Nekateri pričakovali, da bo urejanje bolniške potekalo samo po e-pošti
Iz evalvacije še izhaja, da so nekateri bolniki neupravičeno pričakovali, da se bo bolniški stalež v vseh primerih urejal kar po e-pošti brez pregledov pri zdravnikih ter da se bo dolgotrajnim staležnikom posredoval elektronski bolniški list avtomatsko konec meseca. Na ZZZS so zato ponovno poudarili, da je primarna dolžnost zavarovane osebe, da si ustrezno uredi odsotnost z dela zaradi bolezni ali poškodbe.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje