Število odzivov je bilo največje v dvanajstih letih delovanja instituta varuha pravic gledalcev in poslušalcev RTV Slovenija. Tako kot je javni medij svoje moči in programski čas podredil spremljanju epidemije ter ukrepom za zajezitev širjenja virusa in preprečevanje gospodarskih in socialnih posledic, je tudi občinstvo največ komentarjev, tako pohval kot graj, ter vprašanj in pritožb namenilo vsebinam o javnem zdravju in vladnim ukrepom.
Prav izzivom epidemije je v letnem poročilu posvečeno posebno poglavje, ki je sicer strnjena in pregledna zbirka dilem občinstva, odgovorov ertevejevcev ter varuhinjinih ugotovitev in priporočil.
Odzivi gledalcev, poslušalcev in bralcev so bili pogosto čustveni, argumentacija strastna, velikokrat srdita in sovražna, nemalokrat kot zrcalo ali nadaljevanje objav na družbenih omrežjih, ugotavlja varuhinja pravic gledalcev in poslušalcev RTV Slovenija Ilinka Todorovski.
Polarizirani črno-beli odzivi za in proti
Vsebinska posebnost odzivov je bila blokovska, polarizirana in skoraj referendumska narava odzivov, z izrekanjem za vse in proti vsemu, vsem in vsakomur (za javnij medij in proti njemu, za RTV-prispevek in proti njemu, za posamezne oddaje in novinarje in proti njim, za ukrepe in proti njim, za vlado in proti njej, za in proti … itd.). Najpogostejša "tarča" odzivov je bila TV Slovenija, znotraj te pa televizijski Informativni program.
"Iz mnenjskih odzivov je bilo večkrat lažje razbrati, kakšen pogled na epidemijo in družbeno stvarnost ima tisti ter katerim objavam na družbenih omrežjih sledi tisti, ki se je odzval, kot to, kaj je njegov resnični očitek medijski vsebini. Politizacija v najširšem pomenu besede je izpodrivala strokovno razpravo, tako o kakovosti, standardih, merilih in etiki posameznih," je zapisala varuhinja.
Zmote na kvadrat
Nadaljeval in krepil se je trend zmotnih zatrjevanj, da je RTV Slovenija le TV, da se RTV-prispevek plačuje zgolj za gledanje televizije, da javni medij s preveč ljudmi in denarja ponudi premalo ter da je nacionalka plačljiva, komercialke pa zastonj.
"Kot bumerang se je vračalo samozadovoljno prepričanje medija, da o njem vsi vse vedo. Ne vedo," opozarja varuhinja, ki je stike z občinstvom izkoristila za nenehno pojasnjevanje vloge, delovanja in poslanstva RTV Slovenija, pogovore s programskimi ustvarjalci pa za poudarjanje vrednot in pričakovane kakovosti javnega medijskega servisa.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje