Ko smo vstopili v EU, smo se zavezali, da bomo spoštovali pravila Evropske unije, poudarja minister. Foto: MMC RTV SLO
Ko smo vstopili v EU, smo se zavezali, da bomo spoštovali pravila Evropske unije, poudarja minister. Foto: MMC RTV SLO
Vinjetni sistem je začel veljati 1. julija lani, po enem letu pa ga bodo spremenili, če bodo poslanci potrdili spremembo zakona o javnih cestah. Foto: MMC RTV SLO
Za celoletne vinjete bo treba odšteti precej več. Foto: MMC RTV SLO
Pogovor s Patrickom Vlačičem
Kmalu vinjete za krajše obdobje
Vlačič za MMC o novih cenah vinjet

Tako je odgovoril na nekatere očitke, da vlada z najnovejšim predlogom cestninjenja (95 evrov za letno vinjeto, 15 evrov za sedemdnevno vinjeto in ukinitev polletnih vinjet) jemlje domačim voznikom in daje tujim. Spremembe glede vinjet, ki jih bo vlada predlagala DZ-ju, naj bi začele veljati 1. julija. Minister za promet Patrick Vlačič nam je še dejal, da prej kot bomo uvedli te spremembe, manj denarja bomo izgubili.

Celotni pogovor z ministrom Vlačičem si lahko pogledate v priloženem videu.

Če bodo poslanci sprejeli predlog vlade, bodo motoristi za vinjete odšteli polovično ceno, torej letna bo 47,5, enotedenska pa 7,5 evra. Po besedah prometnega ministra vlada tako sprejema gospodarno odločitev. "To, da so vinjete prepoceni, se mi zdi, je pa že kar splošno sprejeta resnica. Pa tudi to, da je vprašljiva njihova pravičnost, kot je to običajno pri pavšalih," je Vlačič povedal že na zadnjem obisku MMC-jeve spletne klepetalnice.

EU bo zdaj lahko sprostil zamrznjena sredstva
Z uvedbo kratkotrajnih vinjet bo Slovenija po Vlačičevih pojasnilih izpolnila pogoje Evropske komisije za sprostitev zaustavljenih kohezijskih sredstev in omogočila nadaljevanje preostalih postopkov za pridobivanje sredstev na drugih avtocestnih odsekih.

"Dobro bi bilo, da bi dobili denar za odcep Slivnica-Draženci, zlasti v teh časih, ko je vsak likvidnostni evro zelo pomemben," je minister komentiral za MMC.

Odločitev za nov sistem vinjet, razlaga Vlačič, je pomembna s treh vidikov: izboljšanja javnofinančne slike, sprostitve evropskih sredstev in neogrožanja turistične sezone med zaostrenimi gospodarskimi razmerami.

Z vinjetami Dars dobi manj kot s cestninami
Prometni minister pravi še, da so bile za tako odločitev pripravljene simulacije, ki so pokazale, da bi ob uvedbi kratkotrajnih vinjet s 1. julijem letos nastal dodaten primanjkljaj v višini približno 11 milijonov evrov. Pri tem poudarja, da tako obstoječi kot predlagani novi vinjetni sistem cestninjenja v blagajno Darsa prinašata manj sredstev, kot ga je stari sistem cestninjenja.

Modelov, ki so jih obravnavali v okviru simulacij, je bilo veliko, pravi. Polletne vinjete so se izkazale kot nepotrebne, dvig cene za letno vinjeto pa je potreben, da se čim manj izniči negativne učinke obstoječega vinjetnega sistema. Če bi bila cena letne vinjete višja od 95 evrov, bi to vplivalo na povpraševanje po vinjetah.

SDS: Slovenija bo zdaj le tranzitna država
Kritike na vladni predlog že letijo iz opozicijske smeri. Poslanec SDS-a Peter Verlič je prepričan, da povišana cena vinjet pomeni višjo ceno za slovenske voznike, ki uporabljajo slovenske avtoceste, obenem pa pomeni tudi popuščanje pod pritiski tujih voznikov, ki Slovenijo med dopusti in drugimi dela prostih dnevi le prečkajo. "Žal je s tovrstnim ukrepom zdaj le odprta pot temu, da bo Slovenija postala zgolj tranzitna država," pravi.

Vlačič se je za MMC na očitke SDS-ja že odzval, češ da je predsednik SDS-a že oktobra ugotovil, da bo treba sprejeti vinjete za krajši čas, tako da se mu te kritike zdijo sprenevedanje.

Dvig cestnin za tovornjake?
Medresorska vladna delovna skupina je pripravila še več drugih ukrepov v zvezi s cestninjenjem, ki jih bo vlada obravnavala na eni izmed prihodnjih sej. Gre za cestninjenje tovornega prometa in morebitno zmanjšanje trošarin. Kot je pojasnil Vlačič, je skupina kot enega izmed ukrepov predlaga tudi dvig cestnine za tovornjake, a bi jim šli naproti z znižanjem trošarine. "To je dopuščena državna pomoč, a je treba v zvezi s tem najprej doseči dogovor z Evropsko komisijo in oceniti, kakšen učinek bi imel tak ukrep," je dejal.

Začasni uporabniki so zdaj prikrajšani
Minister Vlačič se je pred tedni srečal z evropskim komisarjem za promet Antonijem Tajanijem v Bruslju, kjer je komisar ponovil znano stališče komisije, da so vinjete v nasprotju s pravom Evropske unije in da gre za diskriminacijo tujih državljanov. Evropska komisija je namreč presodila, da so začasni uporabniki zaradi nesorazmernih cestnin za tranzit ali kratkotrajno uporabo avtocest v slabšem položaju kot Slovenci.

Kot je znano, je Evropska komisija zaradi vinjet sprožila postopek proti Sloveniji in zamrznila sredstva za avtocestne projekte. Komisija je za Slovenijo predvidela 206 milijonov evrov.

A. S.

Pogovor s Patrickom Vlačičem
Kmalu vinjete za krajše obdobje
Vlačič za MMC o novih cenah vinjet