v MMC-jevi spletni klepetalnici dejal minister za promet Patrick Vlačič.
Največ vprašanj uporabnikov se je po pričakovanjih sukalo okoli vinjet. Ministra so tako mnogi pobarali, ali lahko v Sloveniji pričakujemo uvedbo vinjet s krajšim časovnim obdobjem. Dejal je, da se ministrstvo za promet še ni odločilo, kako in kaj. "Pred sabo imam zapis medresorske skupine, ki je dala v zvezi s tem predloge. To, da so vinjete prepoceni, se mi zdi, je pa že kar splošno sprejeta resnica. Pa tudi to, da je vprašljiva njihova pravičnost, kot je to običajno pri pavšalih."
- kako bo ministrstvo preprečilo, da Slovenija ne bo izpadla iz petega koridorja;
- kako namerava povečati delež prometa v BDP-ju.
Več o ugotovitvah medresorske skupine, ki naj bi proučila, kako zagotoviti vzdržnost avtocestnega programa, ni želel povedati, saj mora o tem prej razpravljati vlada: "Do takrat, žal, ne morem dajati sodb, kakšno bo cestninjenje v prihodnje. Lahko pa povem, da dvomim, da bo ostalo popolnoma enako, kot je zdaj."
Kaj je minister povedal o:
- avtocestnem kraku do Ptuja;
- prenovi mostu Peračica;
- avtocesti proti Reki;
- cestninskem nadzoru ipd.
si preberite v klepetu.
"Sistema cestninjenja ni mogoče sprejeti čez noč"
Uporabnik Janez je Vlačiča povprašal, zakaj Slovenija sploh vztraja pri vinjetah, "s katerimi imamo cel kup težav ter precej stroškov", ko bi lahko uvedli cestninski cent (višja trošarina na
goriva), kot je to storila Nemčija. Minister pravi, da je tudi to ena od možnosti. Pri tem dodaja, da sistema cestninjenja ni mogoče spremeniti čez noč.
Na vprašanje, zakaj je gradnja avtocest v Sloveniji toliko dražja od gradnje na Hrvaškem, je minister odgovoril, da strokovnjaki zatrjujejo, da je konfiguracija terena v naši državi bistveno bolj zahtevna. "Je pa tudi res, da so koncesijsko grajene avtoceste na Hrvaškem morda bolj poceni - poglejte pa njihove cestnine. So izjemno visoke," je opozoril. "Trudil se bom, da bomo zgradili čim več kvalitetne infrastrukture za čim manj denarja."
"Delalo se bo dan in noč"
Beseda je tekla tudi o neprijetnih vzdrževalnih delih na cesti. "Zavzel se bom za to, da ne bomo imeli vzdrževalnih del, potem se bomo pa peljali mimo zapore in videli gradbišče brez delavcev ali z zelo malo tistih, ki tam kaj počnejo. Delalo se bo dan in noč," je zatrdil minister za promet.
"SŽ še nikoli tako ekonomsko neučinkovite"
O železniškem prometu je Vlačič dejal, da so razpisi za projekte, vezane nanj, slabo pripravljeni in bo zato na tem področju kmalu potegnil nekaj potez. Kakšnih, ni povedal. Poleg tega je izrazil nezadovoljstvo s strategijo razvoja Slovenskih železnic, po kateri naj bi država prevzela 250 milijonov evrov njihovih dolgov in hkrati vložila še devet milijard evrov v insfrastrukturo. "Dejstvo je, da tako ekonomsko neučinkovite, kot so Slovenske železnice danes, niso bile že zelo dolgo," je bil kritičen, pri čemer je opozoril še, da Slovenske železnice še vedno niso sprejele pravnega reda Unije.
"O številu letališč bo odločala strategija"
Kaj pa letalski promet v Sloveniji? "Glede vprašanja, koliko letališč bo v Sloveniji in kakšna bodo, bo odgovorila strategija, ki jo bomo v državni zbor poslali letos," je napovedal gost MMC-jeve spletne klepetalnice.
Marjetka Nared
marjetka.nared@rtvslo.si
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje