Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o trošarini je sicer v veljavo stopil že 1. januarja, a je vlada izvajanje njegovih določil zaradi uvedbe evra prestavila. Foto: EPA
Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o trošarini je sicer v veljavo stopil že 1. januarja, a je vlada izvajanje njegovih določil zaradi uvedbe evra prestavila. Foto: EPA
Cene potniškega prometa
Cena kart je nekoliko višja le v notranjem potniškem prometu. Foto: RTV SLO
Veljati začele nekatere podražitve

Za gospodinjstva bo trošarina znašala 1 evro, za poslovne uporabnike pa 50 centov za megavatno uro. Povprečno gospodinjstvo, ki je za 320 kilovatnih ur brez DDV-ja mesečno plačevalo 26,62 evra, bo tako za trošarino odštelo 32 centov na mesec več. V Sloveniji je približno 774.000 gospodinjskih odjemalcev električne energije.

Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o trošarini je sicer v veljavo stopil že 1. januarja, a je vlada njegovo izvajanje prestavila na 1. marec, saj v obdobju uveljavljanja evra ni želela povzročati destabilizacije cen. Zaradi zamika pri obračunavanju trošarin na električno energijo naj bi iz proračuna izpadlo 1,3 milijona evrov prihodkov.

Odprtje trga električne energije
Cene električne energije za zdaj uravnava država. Po 1. juliju pa bo trg v članicah EU-ja popolnoma odprt. To pomeni, da se bodo tudi gospodinjski odjemalci lahko sami odločali o tem, kdo jim bo dobavljal električno energijo in zemeljski plin. Ker se bo cena energije določala na trgu, cen po odprtju trga ni mogoče z gotovostjo napovedovati, pa tudi ponudbe dobaviteljev bodo verjetno različne. Pričakovati pa je določene podražitve.

Končne cene za gospodinjstva bodo najbolj odvisne od cen električne energije in zemeljskega plina na trgu. V javni agenciji za energijo pa upajo, da bo večja cenovna nihanja nekoliko ublažil konkurenčni boj dobaviteljev. Cena električne energije naj bi za tržnimi zaostajala za okoli 20 odstotkov, izravnava pa naj bi nastopila postopoma.

Dražje karte za vlak
Za 2,3 odstotka je dražji tudi notranji potniški železniški promet, saj bi Slovenske železnice ob nespremenjeni ceni kart na letni ravni izgubile okoli 430.000 evrov.

Veljati začele nekatere podražitve