Vlada je k poslu že pozvala zainteresirane ponudnike in dobili so zanimive ponudbe (za najem se zanimajo Adria Airways, Linxair in Gio poslovna aviacija), konkretno pa jih novinarjem še niso želeli razkriti. Obstaja tudi zanimanje za nakup letala iz tujine, a s slovensko stranjo se ne morejo dogovoriti o ceni.
Razpis naj bi bil sicer v kratkem pripravljen in objavljen, najem pa bi bil sklenjen za pet let. Na vladi računajo, da bi bilo mogoče pogodbo skleniti že v jeseni.
Četrt milijona, da "sokol" ostane ploven
Vlada ima že zdaj za dve leti sklenjeno pogodbo za najem letala z zunanjim izvajalcem, po kateri za uro letenja plača 3.659 evrov oz. okoli 250.000 evrov na leto. Približno toliko jo na letni ravni stane tudi vzdrževanje falcona.
Letalo je po sedanji knjigovodski oceni vredno okoli 13 milijonov evrov, v neformalnih ponudbah, pa so cene dosegle največ 10 milijonov evrov. Po besedah generalne sekretarke vlade Helene Kamnar vlada ocenjuje, da bi z oddajo v najem država na leto lahko iztržila okoli 200.000 evrov. Pojasnila je, da bi država, namesto da bi sodelovala pri dobičku najemnika, to raje prelila v nižje cene poletov.
Tri različice, le ena sprejemljiva
Delovna skupina, ki je prerešetala možnosti uporabe falcona, je oblikovala tri predloge. Prva je uporaba letala za prevoz državnikov in delegacij v okviru vladne službe ali obrambnega ministrstva (Mors). Tu se je pojavila težava kadrovskih, materialnih in finančnih virov, ki jih državni organi nimajo. Tudi Mors namreč nima ustrezno usposobljenih pilotov.
Druga različica predvideva uporabo letala za državne prevoze v okviru Javne agencije za civilno letalstvo. Letalo bi bilo v upravljanju vlade, cena ure letenja bi bila 3.043 evrov, letelo pa bi najmanj 400 ur na leto. Vendar se je tukaj pojavilo vprašanje, ali bodo letalo lahko uporabljali hkrati s trgom tudi državni uradniki.
Razmišljali so tudi o zamenjavi letala za kakšno drugo letalo, ki bi lahko opravljalo kakšne druge funkcije (prevoz ponesrečencev, gašenje požarov), a bi na vladi raje videli, da se letalo uporablja. Tretja različica pa je že opisana in k tej se vlada najbolj nagiba.
Prevozniki večinoma zadržani
V Sloveniji delujoči letalski prevozniki so do napovedanega razpisa zadržani. Večinoma še ne vedo, ali se bodo naj odzvali, v podjetju PartnAir pa so sodelovanje že zavrnili, saj gre po njihovi oceni za staro letalo, ki ga vlada prodaja, "kot da je kakšna dragocenost".
Za Adrio Airways bo ključna cena ure leta in koliko časa bi vlada dejansko letela. Razkrili so tudi, da so pred dvema mesecema od vlade dobili prošnjo za nezavezujoče mnenje. V Linxairu so bolj naklonjeni, saj so se do zdaj odzvali še na vsak razpis oz. ponudbo v zvezi s tem letalom, bodo pa tudi tokrat počakali na znana merila.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje