Pahor predstavlja semafor uspešnosti vladnega dela oziroma na kateri točki je sprejemanje načrtovanih 27 zakonov za izhod iz krize. Za zdaj sta na njem le ena rumena (zakon je v obravnavi) in ena zelena luč (zakon je sprejet). Foto: MMC RTV SLO
Pahor predstavlja semafor uspešnosti vladnega dela oziroma na kateri točki je sprejemanje načrtovanih 27 zakonov za izhod iz krize. Za zdaj sta na njem le ena rumena (zakon je v obravnavi) in ena zelena luč (zakon je sprejet). Foto: MMC RTV SLO
Po šesttedenskem servisu bo posebna skupina falconu iskala kupca. Foto: MMC RTV SLO
Predsednik protikorupcijske komisije bo imel šestletni mandat, oba namestnika pa petletnega. Zdajšnji predsednik in njegova namestnica pa ne bosta mogla biti znova imenovana. Foto: RTV SLO
Obnovili bodo le tiste dele avtocest, ki so nujno potrebni, če bo le mogoče, bodo zagotovili prevoznost dveh pasov. Foto: MMC RTV SLO

Na tabli so napisani glavni ukrepi iz izhodne strategije, ki naj bi slovensko gospodarstvo znova spravili na zeleno vejo, z rdečimi, rumenimi in zelenimi magnetki pa bodo javnosti enkrat mesečno predstavili napredek na določenem področju.

Ko bo Slovenija do konca sprejela vseh 27 zakonov, ki naj bi nas gospodarsko in socialno okrepili, bodo tudi vse "luči" na tem vladnem semaforju svetile zeleno. Za zdaj je sicer opaziti zgolj eno rumeno in eno zeleno luč. Rumena luč pomeni, da je odločitev v obravnavi.

Ob predstavitvi "semaforja" je premier Borut Pahor dejal, da je slovenska politika že ves čas bolehala za tako imenovanim deficitom implementacije odločitev. "Mi smo odločitve že sprejemali, ampak je potem dostikrat ostalo samo pri sklepih." Temu želi Pahor narediti konec z javnim predstavljanjem dela vlade.

Falcon na prodaj
Na novinarski konferenci po seji vlade pa so končno predstavili tudi odločitev o usodi vladnega letala. Kot je dejal državni sekretar na obrambnem ministrstvu Uroš Krek, so se po upoštevanju vseh možnosti odločili, da začnejo postopke prodaje falcona. V marcu gre na šesttedenski servis, potem se ga bo lahko še uporabljalo v posebnih primerih. Ugotovili so, da uporaba letala v zdajšnjih pogojih ni racionalna.

Premier Pahor je ob tem še dodal, da bi bila uporaba letala gospodarna, če bi leteli 400 ur letno. Prav tako je zatrdil, da vlada potrebuje letalo za celinske polete in ne za medcelinske, kakršno je falcon. Ura poleta sicer stane 5.600 evrov.

Anton Rop vse bliže vodstvu Evropske investicijske banke
Pahor je izrazil optimizem glede imenovanja Antona Ropa za podpredsednika Evropske investicijske banke. S finančnega ministrstva so namreč sporočili, da vse poteka v skladu s proceduro in tudi že prihajajo prva pisma podpore.

Drago Kos ne bo mogel biti več predsednik protikorupcijske komisije
V državni zbor bo poslan tudi predlog zakona o integriteti in preprečevanju korupcije, ki na novo opredeljuje delovanje Komisije za preprečevanje korupcije. Po novem jo namreč določajo kot neodvisen in samostojen državni organ.

Namesto dozdajšnjih petih jo bodo sestavljali le trije funkcionarji, predsednik in dva njegova namestnika. Na podlagi predloga primernih kandidatov, ki ga bo pripravila posebna izbirna komisija, jih bo imenoval predsednik republike. Kot je pojasnila ministrica za javno upravo Irma Pavlinič Krebs, bodo v komisijo svojega predstavnika imenovali vlada, komisija za nadzor javnih financ, Računsko sodišče, sodni in uradniški svet.

Predsednik protikorupcijske komisije bo imel šestletni mandat, oba namestnika pa petletnega. Zdajšnji predsednik in njegova namestnica, ki se jima septembra izteče mandat, ne bosta mogla biti znova imenovana.

Lobisti se bodo morali registrirati
Ena izmed novosti v zakonu so tudi določbe o lobiranju. Lobisti se bodo morali po njenih besedah registrirati, kar bo opravila protikorupcijska komisija. Za kršitve lobistov zakon predvideva kazni, tudi odvzem licence in prepoved opravljanja lobistične dejavnosti.

Prihaja Agencija za varnost prometa
Prometni minister Patrick Vlačič je napovedal ustanovitev Agencije za varnost prometa, ki bo povezala različna področja, ki so zdaj razdrobljena po različnih ministrstvih, med drugim tudi varnost cestnega prometa, preiskovanje nesreč in analitsko-raziskovalno delo.

Obnovili bodo le tiste dele avtocest, ki so nujno potrebni, če bo le mogoče, bodo zagotovili prevoznost dveh pasov. V tem letu bodo namenili 40 milijonov evrov za obnove, 15 milijonov pa za električno napeljavo starejših delov cest.

Če bi želeli odstraniti vse cestninske postaje, bi bil to prevelik stroške glede na to, da še ne vemo, kako se bo cestninilo v prihodnje. Na ministrstvo za okolje je prišel predlog za čezmejno sodelovanje pri širjenju Luke Koper.