Inštruktor varne vožnje pri Avto-moto zvezi Slovenije (AMZS) Tomaž Farčnik poudarja, da zimske pnevmatike niso obvezne le zaradi snežnih razmer, ampak tudi zaradi nizkih temperatur.
Profil pnevmatik mora biti vsaj tri milimetre, sicer jih zakonodaja pojmuje kot letne. Če vozniki med vožnjo uporabljajo letne pnevmatike z zimskimi verigami, njihov profil prav tako ne sme biti manjši od treh milimetrov, so opozorili na agenciji za varnost prometa (AVP). Voznikom predlagajo, da globino profila preverijo s kovancem za en evro, saj je njegov zlati rob širok tri milimetre.
Ustrezne pnevmatike so ključnega pomena za varno vožnjo, saj so edini stični del vozila z voziščem. Ob nižjih temperaturah samo zimske pnevmatike na vseh kolesih omogočajo uspešno speljevanje in pospeševanje, učinkovito zaviranje, nespremenjeno smer zaviranja in varno vožnjo skozi ovinke, so poudarili na AVP-ju in dodali, da če se vozniki odločijo za letne pnevmatike s priloženimi zimskimi verigami, se morajo zavedati, da z nameščenimi verigami ne smejo voziti hitreje od 50 kilometrov na uro.
Policija bo zimsko opremo preverjala od srede
Višji samostojni policijski inšpektor Matjaž Leskovar je napovedal, da bodo policisti s 16. novembrom intenzivno preverjali, ali imajo vozila v cestnem prometu predpisano zimsko opremo. Če je voznik nima, je predpisana globa 40 evrov, vendar lahko policisti ugotovijo tudi dodatne kršitve.
Če voznik ne očisti motornega ali priklopnega vozila skladno z zakonskimi določbami, je predpisana globa v višini 200 evrov. Če ne upošteva signalizacije, ki v zimskih razmerah prepoveduje promet, je predvidena globa 300 evrov. Če vozilo brez popolne zimske opreme obstane na cesti in ovira promet, zakon predpisuje globo v višini 500 evrov in pet kazenskih točk.
Lani so policisti ugotovili približno tisoč takšnih kršitev, vendar ob tem opažajo, da se vozniki v splošnem zavedajo, da je zimsko opremo treba imeti, je dodal.
Uradno je začela delovati zimska služba
Uradno je začela delovati zimska služba, ki bo v prihodnjih zimskih mesecih skrbela za prevoznost in pretočnost slovenskih cest. Na Darsu in direkciji za infrastrukturo zagotavljajo, da so skladišča soli polna, oprema in zaposleni pa pripravljeni na delo.
Direkcija za infrastrukturo opravlja s 6000 kilometri glavnih in regionalnih cest, na katerih zimsko službo izvaja devet koncesionarjev, je na današnji izjavi za medije v Ljubljani pojasnil direktor področja državnih cest v Direkciji RS za infrastrukturo Andrej Rejec. Zimsko službo se izvaja iz 55 tako imenovanih cestnih baz. "Na teh bazah se v zimskem obdobju izvaja neprekinjeno dežurstvo, to pomeni, da se spremlja stanje in prevoznost cest ter seveda vremensko napoved," je dejal.
Koncesionarji pri tem po Rejčevih besedah uporabljajo najmodernejši cestno-vremenski informacijski sistem in pa omrežje 35 cestno-vremenskih postaj in 120 kamer. Ob poslabšanju razmer, torej napovedi sneženja ali poledice, se poleg dežurne službe aktivirajo tudi plužne in posipne skupine. Koncesionarji razpolagajo s skupno več kot 400 plužnimi in posipnimi skupinami ter s številnimi specialnimi stroji, kot so snežne freze, rovokopači in nakladači, ki se uporabljajo ob večjih količinah snega, je predstavil Rejec.
Prevoznost in varnost cest bo v zimskih razmerah zagotavljalo skupno več kot 1000 zaposlenih pri koncesionarjih, upravljavcu ceste, nadzorniku nad rednim vzdrževanjem, pa tudi zaposleni v prometno-informacijskem centru in centru za upravljanje in vodenje prometa.
Skladišča soli so po Rejčevih besedah polna, k čemur so pripomogle tudi večje količine soli, ki so ostale neporabljene prejšnjo zimo. "Koncesionarji imajo trenutno na cestnih bazah na razpolago okoli 25.000 ton soli, v centralnih skladiščih še dodatnih 40.000 ton soli, za dodatnih 20.000 ton pa imajo že dogovorjene dobave," je dejal.
Dars, ki upravlja z avtocestami in hitrimi cestami po državi, za povprečno zimo potrebuje približno 20.000 ton različnih posipnih materialov. Ob tem je direktor področja vzdrževanja pri Darsu Damijan Jaklin zagotovil, da so tudi njihova skladišča posipnih materialov polna, in da so ustrezno pripravljeni na začetek zime.
Pred neposrednim začetkom zimskega obdobja so preverili tudi tehnično opremo ter opravili izobraževanje zaposlenih. "Bistvo pri izvajanju zimske službe pa ni samo naše delo, ampak tudi sodelovanje z voznicami in vozniki, predvsem v smislu, da v primeru plužnih skupin na terenu prilagodijo vožnjo," je poudaril.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje