Predlog novega pravilnika o potrjevanju učbenikov, o katerem so bil seznanjeni prek medijev, vodi stran od ciljev in sistema, v katerem bi bili učbeniki in gradiva za starše brezplačni, meni predsednik odbora Miha Kovač.
Odbor Gospodarske zbornice Slovenije (GZS) za učbenike se je odzval na nedavno novinarsko konferenco ministrstva za šolstvo, na kateri je šolski minister Igor Lukšič predstavil predlog novega pravilnika o potrjevanju učbenikov. "Cilj založnikov je vzpostaviti sistem, v katerem bi bili učbeniki in učna gradiva za starše brezplačni. Pripravljeni smo sodelovati z vsakim, ki je pripravljen delati v tej smeri," je poudaril Kovač in pristavil, da hkrati verjamejo tudi v konkurenco, katere smisel je dvigovanje kakovosti in nižanje cen. Slednje se je na slovenskem učbeniškem trgu po njegovem izgubilo.
"Naš cilj je tudi, da bi uspeli skleniti dogovor med državo in stroko o sistemu oskrbe z učbeniki," je dejal Kovač. Pri tem je opozoril, da bo po napovedanih spremembah ministrstvo za šolstvo vsako leto objavilo, za katere predmete so potrebni novi učbeniki, s čimer bo strokovna avtonomija učiteljev po njegovih besedah pomembno okrnjena.
Spomnil je na dosedanji sistem, v katerem so založniki na podlagi lastnih analiz avtonomno presojali, koliko in katere učbenike izdati. Tovrsten odprt sistem je v zadnjih petnajstih letih po njegovi oceni povsem dobro deloval in pripeljal do tega, da so se iz potrjenih učbenikov pri vsakem predmetu izluščili po trije konkurenčni učbeniki. Te je kot najbolj uporabne prepoznalo več kot 80 odstotkov učiteljev. "Namesto njih bo zdaj o rabi novih učbenikov odločala ozka skupina uradnikov na ministrstvu, imenovana od vsakokratne vladajoče koalicije," je prepričan Kovač.
Slovenski učenci na slabšem?
Na razliko v oskrbi z učbeniki v Sloveniji in drugih članicah EU-ja je opozoril vodja Mohorjeve družbe v Celovcu Franc Kelih. Poudaril je, da so slovenski učenci bistveno na slabšem, kot so učenci v večini drugih držav EU, ker morajo pri nas uporabljati nelegalne fotokopije in pasivno prepisovati po nareku ter bistveno manj uporabljati delovne zvezke.
Janez Justin iz Pedagoškega inštituta ocenjuje, da je manevrskega prostora za izboljševanje kakovosti izobraževanja še precej. "Na to v precejšnji meri vpliva kakovost učiteljeve razlage in kakovost učbenika," opozarja in dodaja, da mora stroka odločati o potrebnih učbenikih in ne državni uradniki.
Spremembe pravilnika o potrjevanju učbenikov bodo vodile nazaj v 70. leta prejšnjega stoletja, ko so bile učbeniške vsebine podrejene aktualni politiki, ne pa strokovnosti, so še prepričani sogovorniki, ki pozivajo vlado, naj prepreči sprejetje novega pravilnika.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje