V soboto je v Egipt kljub nemirom odpotovalo okoli 80 slovenskih turistov, številni med njimi tudi zato, ker so izvedeli, da jim agencija, pri kateri so sklenili aranžma, ne bo povrnila denarja. Na zvezi potrošnikov zato opominjajo, da lahko potrošnik v vsakem trenutku odstopi od pogodbe o turističnem aranžmaju.
Tudi nemiri so višja sila
"Če odstopi zaradi višje sile (oz. zaradi okoliščin, ki se jim ni mogel izogniti ali jih odvrniti in bi ob sklenitvi pogodbe predstavljale utemeljen razlog, da pogodbe ne bi sklenil, če bi že takrat obstajale), mora agenciji plačati le tiste stroške, ki so ji do takrat dejansko nastali," so zapisali na ZPS-ju in dodali, da mora po njihovem mnenju agencija "te stroške tudi izkazati".
"Pomembno je torej, kdaj je potrošnik sklenil pogodbo o potovanju ter da v času sklenitve pogodbe izredne okoliščine še niso obstajale. Potrošnikom svetujemo, da odstop od pogodbe podajo pisno in se pri tem sklicujejo na obvestilo ministrstva za zunanje zadeve," še pravijo na ZPS-ju, kjer so spomnili, da je MZZ v nedeljo odsvetoval potovanja v vse dele Egipta.
Če ste se za potovanje odločili zadnjo minuto, pogodbe brez stroškov ne morete razdreti
Na zvezi ob tem opozarjajo, da se tisti potniki, ki so aranžma sklenili tik pred odhodom in so bili z izrednimi razmerami že seznanjeni, nanje ne bodo mogli sklicevati - razen če se razmere še poslabšajo. "Štelo se bo, da gre za nepravočasen odstop od pogodbe - agencija bo zahtevala plačilo sorazmernega zneska vplačanega aranžmaja po tabeli, navedeni v splošnih pogojih agencije," še pravijo.
"Mogoče je, da bo agencija zaradi izrednih razmer ali spremenila program potovanja ali pa potovanje predčasno zaključila. Vsi stroški spremembe programa bremenijo turistično agencijo, če pa ima zaradi spremembe programa manjše stroške (ker nekatere storitve niso opravljene), mora ustrezno znižati ceno. Če se program bistveno spremeni (odpadejo vsi organizirani ogledi, program se izvede v drugem delu države …), lahko od pogodbe potrošnik odstopi tudi med njenim izvajanjem. V takem primeru je potrošnik dolžan plačati le stroške že opravljenih storitev," še pravijo na ZPS-ju.
Namestitev, še dodajajo, lahko agencije spremenijo le tako, "da je zagotovljena nastanitev v objektu iste ali višje kategorije v dogovorjenem kraju".
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje