Kot veliki britanski up je pred desetimi sezonami vstopil v svet formule ena, a pričakovanj dolgo ni upravičil. Ko se je leta 2007 karavani pridružil Lewis Hamilton, ga je "čudežni deček" v britanski dirkaški javnosti povsem zasenčil. Pred začetkom letošnje sezone ni niti vedel kje, če sploh, bo nadaljeval kariero voznika formule ena. Po brazilski veliki nagradi pa se Jenson Alexander Lyons Button, ki bo 19. januarja naslednje leto dopolnil 30 let, kot 31. človek lahko pohvali z naslovom svetovnega prvaka v najelitnejšem razredu motošporta.
Začetki v kartingu
Tako kot večina dirkačev je tudi Button dirkaško kariero – pri osmih letih – začel v kartingu ob veliki podpori očeta Johna, nekdanjega dirkača. Leta 1991 je med kadeti osvojil vseh 34 dirk, na katerih je štartal. Zadnjo je izpustil, ker je želel ohraniti svoj rekord neporaženosti. Leta 1998 se je preselil v formulo Ford, leto pozneje v formulo tri. Ob koncu leta 1998 je slavil na vsakoletnem tekmovanju mladih voznikov, ki ga prireja McLaren. Nagrada je vključevala testno vožnjo Mclarnovega dirkalnika, ki jo je opravil novembra 1999. Mesec pozneje je testiral še za moštvo Prost štirikratnega svetovnega prvaka Alaina Prosta.
V Williamsu grel sedež Montoyi
Po slovesu Alexa Zanardija je imelo moštvo Franka Williamsa ustni dogovor s Juanom Pablom Montoyo, a šele za sezono 2001, zato je imelo pred začetkom sezone 2000 prost sedež ob Ralfu Schumacherju. Button se je za sedež potegoval z Brunom Junqueiro. Na testiranji je bil 0,2 sekunde hitrejši od Brazilca in dobil mesto v moštvu iz Grovea. Prvo točko je osvojil na drugi dirki sezone v Braziliji. Ob koncu sezone se je moral posloviti, čeprav je imel z moštvom sklenjeno pogodbo. Naslednji dve sezoni je preživel v Benettonu, ki se je leta 2002 preimenoval v Renault. Prvo sezono z Giancarlom Fisichello nista imela na voljo dobrega dirkalnika, Button je osvojil le dve točki. Leto pozneje je bilo nekoliko bolje. S 14 točkami je osvojil sedmo mesto v skupnem seštevku, končal je pred moštvenim kolegom Jarnom Trullijem.
Villeneuve ga ni sprejel odprtih rok
Ker ga je šef moštva Renault Flavio Briatore zamenjal z dotedanjim testnim dirkačem moštva Fernandom Alonsom, je sledila je selitev k BAR-Hondi kjer je preživel naslednje tri sezone. V moštvu so ga vsi lepo sprejeli. Vsi, razen Jacquesa Villeneuveja. Ob predstavitvi dirkalnika je svetovni prvak iz leta 1997 o novem moštvenem kolegu dejal, da bi moral biti v fantovski skupini (kot zanimivost: Kanadčan se je pred leti (neuspešno) lotil pevske kariere). Button je imel ob koncu prve skupne sezone več točk od Kanadčana.
Sezona 2004 se je izkazala za do tedaj najuspešnejšo v karavani formule ena. Dirkalnik je bil dober, ni pa bil kos tedaj premočnemu Ferrariju. Button je na drugi dirki sezone v Maleziji prvič povzpel na zmagovalni oder, sezono pa končal na tretjem mestu v skupnem seštevku. Poskus selitve k Williamsu je propadel zaradi spora glede pogodbe. Naslednja sezona je spet prinesla razočaranje. Osvojil je dve tretji mesti, po koncu sezone pa je bilo pred njim osem dirkačev. Pogodbo z Williamsom je odkupil (plačal naj bi 30 milijonov dolarjev) in raje podpisal večletno pogodbo s Hondo.
Po Madžarski 2006 si je nekoliko oddahnil
Pred začetkom sezone 2006 je Honda v celoti odkupila BAR. Buttonu se je v moštvu pridružil Rubens Barrichello. Na 113. dirki je Jensonu na madžarski dirki, polni preobratov, ki jo je začinil dež, uspelo stopiti na najvišjo stopničko. Na zadnjih šestih dirkah sezone je osvojil več točk (35) kot kateri koli drugi voznik v karavani. Naslednji dve leti je preživotaril v Hondi ob Barrichellu, poslušati je moral številne kritike na svoj račun. Številni so na glas dvomili, da je Button iz šampijonskega testa, očitali so mu še, da svojega dela ne jemlje dovolj resno.
Button kot enega svojih dirkaških junakov iz formule ena navaja Jamesa Hunta. Ne nujno zaradi njegovega dirkanja. Hunt, svetovni prvak iz leta 1976, je bil znan po svojem nekonvencionalnem obnašanju tako na stezi kot zunaj nje, vztrajnem zabavanju in tem, da je bil vedno v družbi lepih deklet. Bil je prototip plejbojevskega dirkača tako kot približno tri desetletja pozneje njegov rojak Button. Oboževalec režiserja Quentina Tarantina in lepih deklet se je v zadnjem času zresnil. Začel je prizadevneje trenirati, v sklopu priprav na napore dirkanja v formuli ene se je avgusta letos udeležil tudi londonskega triatlona, že dlje časa pa je v resni zvezi z manekenko Jessico Michibata.
Turbozačetek letošnje sezone
Potem ko je Honda zaradi svetovne gospodarske in finančne krize decembra 2008 sporočila, da izstopi iz formule ena, je bila prihodnost Buttna zelo negotova. Za menedžerski odkup moštva se je odločil Ross Brawn in ga preimenoval v Brawn GP. Kot se je izkazalo že na testiranjih pred začetkom sezone 2009, je bil brawn zelo hiter dirkalnik, to pa se je potrdilo tudi na prvi dirki v Avstraliji. Poleg uvodne dirke je Button slavil še v Maleziji, Bahrajnu, Španiji, Monaku in Turčiji. Do dirke v Braziliji ni več stopil na najvišjo stopničko, spet so se oglasili njegovi kritiki, češ da popušča pod bremenom vodilnega v skupnem seštevku.
Kritike in dvomljivce je utišal z odlično vožnjo na dirkališču v Interlagosu – predstavo je pozneje označil za najboljšo v svoji karieri –, ko se je s 14. startnega mesta povzpel na šesto in zbral dovolj točk, da se je vpisal v zgodovino kot svetovni prvak formule ena za sezono 2009. Britanski mediji mu znova pišejo slavospeve, nekateri pa mu očitajo, da je do naslova prvaka prišel le po zaslugi dobrega dirkalnika.
Plejbojevski prvak z zmagovitim nasmeškom
"Jenson je čudovit človek. Je plejbojski svetovni prvak z zmagovitim nasmeškom," je rojaka pohvali svetovni prvak iz leta 1996 Damon Hill in dodal: "Obtoževali so ga, da dirkanja ne jemlje dovolj resno, a menim, da je vsem dokazal, kako resno misli."
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje