"Realen cilj v Budimpešti je bilo peto mesto, morda stopničke, na koncu pa smo celo zmagali. Bili smo zelo presenečeni, a hkrati tudi zelo veseli. Ta zmaga mi je spremenila življenje, zlasti zunaj okvirov tega športa. Z zmago je bilo namreč konec tudi moje pravice do zasebnosti. To dirkališče je zame nekaj posebnega," se je tistega poletnega dne pred letošnjo madžarsko dirko v Budimpešti spomnil Španec.
Alonso je z velikim slavjem na Hungaroringu postavil kar nekaj mejnikov. Z 22 leti in 26 dnevi je postal najmlajši zmagovalec dirke v kraljici motošporta. S tem je popravil prejšnji mejnik, ki ga je kar 44 let držal Bruce McLaren – ob zmagi na dirki za VN ZDA v Sebringu leta 1959 je bil star 22 let, 3 mesece in 12 dni.
Obenem je postal prvi španski dirkač z zmago v formuli ena, kar je bil zgolj uvod v večletno vsesplošno motošportno evforijo na Pirenejskem polotoku. Do tedaj se je zmagi med elito še najbolj približal njegov rojak Alfonso de Portago, ki je dirko za VN Velike Britanije v Silverstonu leta 1956 s ferrarijem končal le za zmagovalcem, moštvenim kolegom Juanom Manuelom Fangiem.
Izkaz dominantnosti sredi "gumarske vojne"
A statistični sladkorčki ne pokažejo veličine Alonsove predstave tistega poletnega dne. 22-letnik je svojo dominantnost pokazal v času, ko je v formuli ena divjala "gumarska vojna" med Michelinom in Bridgestonom, ki je dodobra pretresla sam vrh in nekoliko razširila krog favoritov. Na prenovljenem Hungaroringu so se tistega leta – v želji po večjem številu prehitevanj so podaljšali štartno-ciljno ravnino in malce preuredili uvodni zavoj – Madžari želeli znebiti naziva "Monako na vzhodu". Podobno kot v Monte Carlu se je na madžarskih preizkušnjah hitro ustvarila kolona dirkačev, med katerimi so bili neposredni boji precej redki. Na dirki leta 2003 se je to spremenilo. Gledalci so (končno) videli več prehitevalnih manevrov, v prednosti pa so bili dirkači, ki so imeli na svojih dirkalnikih nameščene Michelinove gume.
Renault Hungaroring označil za enega izmed vrhuncev
Med njimi je bil tudi Alonso, ki je na začetku sezone 2003 v Kuala Lumpurju dosegel svoj prvi "pole" v karieri (dirko za VN Malezije je končal na tretjem mestu), v Montrealu sredi junija pa je odpeljal še svoj prvi najhitrejši krog. Do izpolnitve otroških sanj mu je manjkala le še krstna zmaga. Renault, ki se je kot konstruktor v formulo ena vrnil leto prej po 16 letih odsotnosti, je za enega izmed vrhuncev sezone napovedal madžarsko dirko. Francosko moštvo je menilo, da ima za odmeven rezultat njihov renault RS23 največ možnosti prav na Hungaroringu, vse upe pa je položilo v mladega Alonsa, ki je zaupanje povrnil z obrestmi. Še drugič v sezoni je v kvalifikacijah osvojil "pole", za dobri dve desetinki sekunde (+0,256) je ugnal Ralfa Schumacherja v williamsu, tretji je bil Mark Webber v jaguarju (+0,339). Podatek, ki najbolj izstopa, je, da je za več kot sekundo v vožnji na čas ugnal Kimija Räikkönena v mclarnu (+1,054) in predvsem svetovnega prvaka Michaela Schumacherja v ferrariju (+1,067). Motošportni legendi sta kvalifikacije končali na sedmem in osmem mestu.
Alonsova brezhibnost in usluga Marka Webbra
Nedeljsko dirko je Alonso začel brezhibno. Na čisti zunanji strani je pobegnil tekmecem in iz uvodnega zavoja zapeljal kot vodilni. Precej slabše sta se odrezala oba williamsa, Juan Pablo Montoya in Ralf Schumacher, ki sta na zaprašeni notranji strani proge izgubila kar nekaj mest, krajšo pa je nato potegnil Nemec, ki je v drugem zavoju izgubil nadzor nad dirkalnikom, se zavrtel in končal na začelju kolone. Odlično je dirko začel Mark Webber, ki je zapeljal na drugo mesto. Avstralec je nato z jaguarjem upočasnil kolono, kar je bila voda na mlin hitremu Alonsu. Španec je hitro začel nabirati prednost, po 10 krogih je znašala že 18 sekund. Vodstvo je Räikkönenu prepustil le za krog med postanki.
Vodstvo ni ukrepalo ob Barrichellovi nesreči
Sledilo je nekaj drame v 19. krogu, v katerem je Rubens Barrichello drvel po štartno-ciljni ravnini. Nenadoma je zadnje levo vzmetenje na njegovem ferrariju F2003-GA popustilo in odneslo mu je zadnjo levo gumo. Z visoko hitrostjo je zletel s steze in trčil v zaščitno ogrado. Nesreča, zaradi katere bi dandanes na progo zapeljal vsaj varnostni avtomobil, če ne bi dirke celo prekinili. A vodstvo se tedaj ni odločilo ukrepati, dirka se je na začudenje številnih nemoteno nadaljevala. "Vozil sem dobro dirko, potem pa iz neznanega razloga izgubil zadnjo levo gumo ter končal v zaščitni ogradi. Na srečo se nisem poškodoval, fizično sem v redu. Vseeno pa nisem zadovoljen z dejstvom, da takoj po nesreči nisem bil deležen zdravniške pomoči, te nisem prejel niti takrat, ko sem se vrnil v bokse," je po dirki povedal Brazilec, zmagovalec prejšnje izvedbe madžarske dirke.
Alonso za krog prehitel velikega Michaela Schumacherja
Alonso je dirkal svojo dirko, pravzaprav med prenosom ni bil deležen posebne pozornosti. Kamera je v svet poredko ponesla sliko njegovega renaulta R23B, ki je drvel zanesljivi zmagi naproti. Je pa poskrbela za ikoničen trenutek v drugi polovici dirke, ko je v prvem zavoju za krog prehitel velikega Michaela Schumacherja. Enajst let starejši svetovni prvak ni imel svojega dne, za las se je izognil odstopu, potem ko je na stezi ostal praktično brez goriva, z zadnjimi hlapi se je privlekel v bokse, na koncu pa je komaj rešil točko, ki si jo je zagotovil z osmim mestom. Precej boljši dan je imel njegov brat Ralf, ki je po slabem začetku nadaljeval izjemno, njegova predstava pa še danes velja za eno najboljših, morda celo najboljšo v karieri. V prvem (prenovljenem) zavoju proge se je največkrat lotil tekmecev, tudi svojega starejšega brata. Na koncu je osvojil četrto mesto, kaj kmalu pa bi si lahko zagotovil celo mesto na odru za zmagovalce, potem ko je tretjeuvrščeni Montoya storil napako in se zavrtel na stezi, a je Kolumbijec vendarle storil dovolj za 19. stopničke v karieri. Razlika med obema williamsoma je bila na cilju le dobra sekunda.
Prva zmaga za Renault po Prostu leta 1983
Po koncu 70. kroga je v štartno-ciljni ravnini zavihrala črno-bela šahovnica, Alonso je suvereno odpeljal zadnji del in poskrbel za vsesplošno veselje med španskimi navijači in privrženci Renaulta, ki so morali na novo zmago čakati kar 20 let. Zadnjo zmago za francoskega konstruktorja je namreč 14. avgusta 1983 dosegel legendarni Alain Prost, ki je na Österreichringu v Spielbergu slavil zmago pred rojakom Renejem Arnouxom (Ferrari) in Britancem Nigelom Mansellom (Lotus). "To je najboljši dan v mojem življenju. Dirkalnik je bil popoln, strategija prav tako, uspel mi je odpeljati odlično dirko. Osebno bi se rad zahvalil celotni ekipi na dirkališču, pa tudi v tovarnah v Franciji in v Angliji. Ponosen sem, da dirkam za Renault. Zmagal sem zanj in postal prvi Španec z zmago v formuli ena. Fantastično," je v prvem odzivu po dirki dejal presrečni Alonso.
Dirka za VN Madžarske 2003, Budimpešta
# | Dirkač | Moštvo | Čas |
1 | Fernando Alonso | Renault | 1:39:01,460 |
2 | Kimi Räikkönen | McLaren-Mercedes | +16,768 |
3 | Juan Pablo Montoya | Williams-BMW | 34,537 |
4 | Ralf Schumacher | Williams-BMW | 35,620 |
5 | David Coulthard | McLaren-Mercedes | 56,535 |
6 | Mark Webber | Jaguar-Cosworth | 1:12,643 |
7 | Jarno Trulli | Renault | 1 krog |
8 | Michael Schumacher | Ferrari | 1 krog |
9 | Nick Heidfeld | Sauber-Petronas | 1 krog |
10 | Jenson Button | BAR-Honda | 1 krog |
11 | Cristiano da Matta | Toyota | 2 kroga |
12 | Jos Verstappen | Minardi-Cosworth | 3 krogi |
13 | Nicolas Kiesa | Minardi-Cosworth | 4 krogi |
Odstop: Jacques Villeneuve (BAR-Honda), Rubens Barrichello (Ferrari), Giancarlo Fisichella (Jordan-Ford), Olivier Panis (Toyota), Zsolt Baumgartner (Jordan-Ford), Justin Wilson (Jaguar-Cosworth), Heinz-Harald Frentzen (Sauber-Petronas) | |||
Najhitrejši krog: Juan Pablo Montoya (1:22,095) |
Schumacher hitro pozabil slab dan
Če izvzamemo odstope je bilo osmo mesto Michaela Schumacherja na dirki za VN Madžarske leta 2003 njegova najslabša uvrstitev po uvodni dirki sezone 1999, na kateri je VN Avstralije v Albert Parku prav tako končal kot osmi. Njegova prednost v skupnem seštevku je skopnela na le točko pred Montoyo in dve točki pred Räikkönenom. Do konca sezone so bile še tri dirke in Nemec se je vendarle rešil: na naslednji dirki v Monzi je slavil zmago pred tifosi, vajo je ponovil še v Indianapolisu na VN ZDA. V Suzuki je nato storil dovolj, da je potrdil še šesti naslov svetovnega prvaka, s katerim je po številu naslovov postal najuspešnejši dirkač v zgodovini tega športa. Tedanji rekorder Fangio jih je osvojil pet.
Svetovni prvak v nastajanju, vrhunec v letih 2005 in 2006
Pa Alonso? Sklepni del sezone se ni razpletel po njegovem okusu. Osmo mesto v Monzi in dva zaporedna odstopa so mu preprečili skok na lestvici, tekmovalno leto je sklenil na šestem mestu. Že naslednjo sezono je končal na četrtem mestu, na novo zmago pa je moral še malce počakati. Dočakal jo je v Maleziji 20. marca 2005, ko je hitro postalo jasno, da bo eden izmed glavnih kandidatov za naslov svetovnega prvaka, njegov največji tekmec pa je postal Räikkönen, ki mu je moral v Interlagosu dokončno priznati premoč. Alonso je od zmage v Budimpešti leta 2003 na najvišjo stopničko stopil še 31-krat, dvakrat je postal svetovni prvak z Renaultom (leta 2005 je s 24 leti in 58 dnevi postal najmlajši svetovni prvak v zgodovini – dosežek sta pozneje izboljšala Lewis Hamilton in Sebastian Vettel), trikrat je bil novemu naslovu zelo blizu še v letih 2007, 2010 in 2012, vsakič je boj izgubil na sklepni dirki sezone: leta 2007 proti Räikkönenu (in moštvenemu kolegu, novincu Hamiltonu, ki je bil točkovno izenačen), v letih 2010 in 2012 proti Vettlu. Vsakič je bilo usodno dirkališče v Sao Paulu, kjer – zanimivo – Alonso nikdar ni okusil slasti zmage.
V karieri postavil še nekaj pomembnih mejnikov
Asturijec ima zares bogato in uspešno kariero v formuli ena. Postal je prvi dirkač v zgodovini tega športa z 20 sezonami pod pasom, tudi prvi dirkač, ki je v kraljici motošporta začel 350 dirk. Nihče v zgodovini ni prevozil več kilometrov med elito, ima tudi tretji najdaljši niz uvrstitev na oder za zmagovalce (15). Boljša sta le Michael Schumacher (19) in Hamilton (16). Pa njegov naziv najmlajšega zmagovalca v zgodovini formule ena? V njegovih rokah je bil le pet let, vse do dirke za VN Italije v Monzi leta 2008, ko je letvico še malce premaknil Vettel z malo verjetno zmago v toro rossu. Heppenheimčan je bil tedaj star 21 let in 73 dni. Rekord trenutno drži Max Verstappen, ki je bil ob zmagi na dirki za VN Španije v Barceloni leta 2016 star 18 let in 228 dni.
Preporod z Astonom Martinom
Po avanturi s Ferrarijem se je Alonso odločil za vrnitev k McLarnu, pri katerem je zaradi nekonkurenčnega pogonskega sklopa trpel iz leta v leto, redko je bil med dobitniki točk, po koncu sezone 2018 pa se je odločil za upokojitev, a se je po dveh letih že vrnil, takrat kot član Alpina, s katerim je leta 2021 dirko za VN Katarja končal na tretjem mestu. Po koncu prejšnje sezone je sledil odhod v Aston Martin, pri katerem letos doživlja pravi preporod. Šest uvrstitev na oder za zmagovalce, dvakrat je končal tik pod vrhom (VN Monaka in VN Kanade), vendar za zdaj ostaja še brez zmage, ki ima sicer že kar dolgo brado: nazadnje je namreč zmagal pred več kot desetimi leti v Barceloni. A kaj, ko je Red Bull s Verstappnom v zadnjem obdobju preprosto razred zase ...
VSE ZMAGE FERNANDA ALONSA V FORMULI ENA | ||||
# | LETO | DIRKA | PRIZORIŠČE | MOŠTVO |
1 | 2003 | VN Madžarske | Budimpešta | Renault |
2 | 2005 | VN Malezije | Kuala Lumpur | Renault |
3 | 2005 | VN Bahrajna | Manama | Renault |
4 | 2005 | VN San Marina | Imola | Renault |
5 | 2005 | VN Evrope | Nürburg | Renault |
6 | 2005 | VN Francije | Magny-Cours | Renault |
7 | 2005 | VN Nemčije | Hockenheim | Renault |
8 | 2005 | VN Kitajske | Šanghaj | Renault |
9 | 2006 | VN Bahrajna | Manama | Renault |
10 | 2006 | VN Avstralije | Melbourne | Renault |
11 | 2006 | VN Španije | Barcelona | Renault |
12 | 2006 | VN Monaka | Monte Carlo | Renault |
13 | 2006 | VN Velike Britanije | Silverstone | Renault |
14 | 2006 | VN Kanade | Montreal | Renault |
15 | 2006 | VN Japonske | Suzuka | Renault |
16 | 2007 | VN Malezije | Kuala Lumpur | McLaren |
17 | 2007 | VN Monaka | Monte Carlo | McLaren |
18 | 2007 | VN Evrope | Nürburg | McLaren |
19 | 2007 | VN Italije | Monza | McLaren |
20 | 2008 | VN Singapurja | Marina Bay | Renault |
21 | 2008 | VN Japonske | Fudži | Renault |
22 | 2010 | VN Bahrajna | Manama | Ferrari |
23 | 2010 | VN Nemčije | Hockenheim | Ferrari |
24 | 2010 | VN Italije | Monza | Ferrari |
25 | 2010 | VN Singapurja | Marina Bay | Ferrari |
26 | 2010 | VN Južne Koreje | Jeongam | Ferrari |
27 | 2011 | VN Velike Britanije | Silverstone | Ferrari |
28 | 2012 | VN Malezije | Kuala Lumpur | Ferrari |
29 | 2012 | VN Evrope | Valencia | Ferrari |
30 | 2012 | VN Nemčije | Hockenheim | Ferrari |
31 | 2013 | VN Kitajske | Šanghaj | Ferrari |
32 | 2013 | VN Španije | Barcelona | Ferrari |
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje