Alonsova zmaga na prvi od petih odločujočih dirk je močno spremenila dinamiko bitke za prvaka. Foto: EPA
Alonsova zmaga na prvi od petih odločujočih dirk je močno spremenila dinamiko bitke za prvaka. Foto: EPA
Sabastian Vettel in Fernando Alonso
Alonso se je po številu zmag (25) izenačil z Jimom Clarkom in Nikijem Laudo. Foto: EPA
Mark Webber
Webber je skoraj ostal brez pnevmatik, na koncu pa vodstvo v skupnem seštevku povečal na 11 točk. Foto: Reuters
Lewis Hamilton
Tako blizu koncu sezone bi moral brezkompromisni Hamilton bolj kot na zmage misliti na točke. Foto: EPA
Heikki Kovalainen
"Nisem gasilec," se je šalil Heikki Kovalainen, ki je moral gasiti svojega lotusa. V garaže ni zapeljal, ker je ocenil, da bi bilo to prenevarno za vse mehanike in preostalo osebje. Foto: Reuters

Letošnja sezona formule ena je na vrhu tako izenačena, da lahko razlika med prvim in drugim mestom nastane zaradi drobnih napak. Slavje v Singapurju je bilo rezervirano za Red Bull, a je Alonso v ferrariju s popolno dirko 'ukradel' zmago nekoliko hitrejši kombinaciji Vettel-red bull. Vettel je bil odličen na vseh treh prostih treningih, na kvalifikacijah pa je v zadnjem hitrem krogu naredil manjšo napako, ki ga je stala 'pol' in verjetno zmago.

Alonso in Vettel sta bila za razred boljša od preostalih, borila sta se do konca in nizala najhitrejše kroge drugega za drugim. Red Bull je tvegal pri zgodnjem postanku Marka Webbra, pri Vettlu so se odločili za varno različico, v bokse je prišel v istem krogu kot Alonso. Razlogi za razliko med njima so bile znova podrobnosti - Vettel je speljeval v drugi prestavi. Če bi Vettel prišel na postanek kakšen krog prej, bi ob vrnitvi na stezo verjetno obstal za mclarnoma, je po dirki dejal vodja Red Bulla Christian Horner, daljša vožnja na mehkih pnevmatikah pa se verjetno tudi ne bi izšla, saj se je pozneje izkazalo, da sta bila tako Alonso kot Vettel veliko hitrejša na trših pnevmatikah.

Prvak bo tisti, ki bo dobil psihološko bitko
Ferrariju gotovo ni žal zaradi slabo prikritega ukaza iz boksa Felipeju Massi v Hockenheimu, naj spusti Alonsa naprej. Španec je trenutno v najboljši formi in, sodeč po tem, na najboljši poti, da tretjič postane svetovni prvak. Vodja Ferrarija Stefano Domenicali je hvalil Alonsa. "Zmaga je zasluga neverjetne predstave Fernanda, ki je še enkrat pokazal, iz kakšnega testa je, kakšnje so njegove dirkaške sposobnosti in psihična moč." Domenicali verjame, da bo prvak tisti, ki bo dobil psihološko bitko in imel zanesljivejši dirklanik. Red Bull je še vedno boljši, a je razlika malenkostna in odvisna od tipa dirkališča. Ferrari ne načrtuje nobenih večjih izboljšav letošnjega dirkalnika, le nekaj manjših, osredotočili se bodo na vzdržljivost.

Tudi Vettel se strinja, da bo odločujoči dejavnik v boju za naslov trdnost živcev. "Vprašanje je, kdo bo prvi izgubil živce," je dejal in dodal: "Imamo dober dirkalnik. Zadnje štiri dirke bi nam morale ustrezati. Glede tega sem miren. Vseh pet nas ima še lepe možnosti. Fernanda so nekateri že dvakrat odpisali, a je znova zraven. Pomembna je konsistentnost." Glede na njegovo trenutno formo je Alonso favorit za naslov. Velika ovira zanj je to, da ima za preostale dirke na voljo le še en motor. Če ga bo menjal, sledi kazen 10 mest na štartu.

Webber imel zvrhan koš sreče
Webber ni imel dobrega konca tedna, kar je bilo posebej vidno na kvalifikacijah, za tretje mesto na dirki pa se lahko zahvali predvsem Fortuni. Ne le, da je njegov najresnejši tekmec pred dirko v boju za naslov Lewis Hamilton končal brez točk, v njunem trku jo je Avstralec zelo srečno odnesel. Bridgestonov športni direktor Hirohide Hamašima je razkril, da je manjkalo le 5 milimetrov, da bi se njegova sprednja desna pnevmatika snela. Srečo je imel tudi, da ni bilo veliko hitrih levih ovinkov, ker bi se v tem primeru pnevmatika premaknila nekoliko bolj in dirke bi bilo konec tudi za Webbra.

"Na koncu ni od pnevmatik ostalo nič," je vodilni v prvenstvu povedal po dirki. "Lewis je bil malce pred menoj, a še vedno je moral poskusiti sam priti v zavoj. Mislim, da se je zgodil podoben trk kot s Filipejem v Monzi. To se dogaja. Mislil sem, da je dirke zame konec, ker sem takoj čutil močne vibracije spredaj," je predstavil svoj pogled na bližnje srečanje s Hamiltonom, pri katerem je šlo po menju komisarjev dirke za dirkaško nesrečo.

Hamilton ni okrivil Webbra
McLaren z dirko ni mogel biti zadovoljen niti pred Hamiltonovo nesrečo, dirkača nista mogla slediti ferrarijema in red bulloma in ne kaže, da jim bo uspelo zmanjšati naraščajoči zaostanek za najhitrejšima moštvoma.

Hamilton kljub drugi zaporedni ničli krivdo za trk v 35. krogu ni pripisal Webbru. "Webber je naredil manjšo napako in ostal ujet za zaostalimi za krog, zato sem imel priložnost, da ga prehitim. Bil sem na zunanji strani, ko sva se približevala sedmemu zavoju, Webber pa je bil v mojem mrtvem kotu, tik za menoj. Mislil sem, da sem bil že dovolj pred njim in sem mu skušal pustiti dovolj prostora, nato pa sva trčila, moja pnevmatika je bila predrta," je povedal razočarani prvak iz sezone 2008. "Zaostanek 20 točk je velik, ni pa nenadomestljiv. Upam na najboljše. Ne bom preveč razmišljal o prvenstvu, skušal bom uživati v preostanku sezone – kar se bo zgodilo, se bo zgodilo. A boril se bom do konca, ker to je edina pot," je napovedal.

Button optimističen pred Japonsko
Vodja McLarna Martin Whitmarsh je branil Hamiltonovo potezo in namignil, da je za trk kriv Webber. "Zdelo se je, da mu je uspelo dobro prehitevanje, nato pa je vanj trčil dirkalnik, ki ga je prehitel," je dejal. Nič kaj bolj zadovoljen ni bil Jenson Button, ki proti koncu nikakor ni mogel napasti Webbra, čeprav je ta dirkal že na povsem uničenih pnevmatikah. Aktualni svetovni prvak se po še eni medli dirki ne predaja. "Singapur nam ni ustrezal, tako da 4. mesto ni tako slabo. Za Japonsko pripravljamo izboljšave in imeli bomo dober dirkalnik," je optimističen.

"Zelo počasen Schumacher"
Michael Schumacher
je znova odpeljal dirko, ki je dala njegovim kritikom še več razlogov, da proti njemu uperjajo svoje puščice. Po dirki se pri Sauberju pritožujejo, da je njihov dirkač Kamui Kobajaši obstal za "zelo počasnim Schumacherjem", tako da pozivi k dokončni upokojitvi sedemkratnega prvaka nikakor ne bodo zamrli. A Nemec vztraja, da bo tudi naslednjo sezono vozil za Mercedes.

Do konca tri ali štiri dirke?
Kdo bo svetovni prvak, pa ni edino odprto vprašanje. V nevarnosti je dirka za VN Južne Koreje. Bernie Ecclestone je opozoril, da bi lahko dirka v Južni Koreji odpadla, saj se datum odobritve dirkališča nevarno oddaljuje oz. se približuje datumu same dirke. Odpoved bi lahko usodno vplivala na razplet prvenstva. To bi bila lahko dobra novica za Webbra, manj dobra za njegove zasledovalce.

"Dirkališče bi morali pregledati pred približno šestimi tedni. Pregledali so ga, a ni prestalo testa. Po navadi dirkališče pregledamo 90 dni pred dirko, a s tem tokrat odlašamo. Vprašanje je, ali naj odpovemo dirko ali ne. Organizatorji trdijo, da bo vse dobro, upam, da imajo prav," je povedal alfa in omega formule ena. Direktor dirk Mednarodne avtomobilistične zveze (Fia) Charlie Whiting bi si moral dirkališče Jeongam ogledati prejšnji mesec, a sta bila tako obisk kot tudi njegova inšpekcija na poti v Singapur odpovedana. Naslednji datum ogleda je 11. oktober, slaba dva tedna pred dirko 24. oktobra.