Po izgubljenem vodilnem položaju v uvodnem zavoju dirke je Hamilton ves čas tesno sledil Verstappnu, a ga nikakor ni uspel prehiteti. Resda je prevzel vodstvo, ko je Nizozemec opravil prvi postanek, a ob Britančevem izletu v bokse je sin Josa Verstappna znova zapeljal na čelo kolone.
Hamilton je hitro stopil zaostanek in enkrat tudi napadel s sistemom DRS, vendar brez uspeha. Sledil je mrtvi tek, možnosti za uspeh so se iz kroga v krog manjšale, zato so se pri Mercedesu odločili za veliko tveganje. Tveganje, ki se jim je izdatno obrestovalo.
V 43. krogu so Hamiltonu ob drugem postanku namestili svež komplet srednje trdih gum in upali, da bo aktualni svetovni prvak Nizozemca ujel v zaključku dirke. Zaostanek je bil velik (22 sekund), a Verstappna je ujel že veliko prej.
Hamilton je bliskovito stopil 22 sekund zaostanka, šest krogov pred koncem je ob koncu štartno-ciljne ravnine prevzel vodstvo in ga suvereno zadržal do ciljne črte za 98. zmago v karieri.
Nadoknaditi 22 sekund zaostanka ni mačji kašelj
"Maxu sem ves čas dihal za ovratnik, ob tem pa nekako uspel obdržati gume pri življenju. Nadoknaditi 22 sekund zaostanka ni mačji kašelj, a tveganje se nam je izplačalo. To je bila zares dobra taktična poteza moštva," je odločitev, da v 43. krogu veliko tvega in opravi še drugi postanek, po dirki za F1tv komentiral Hamilton in dodal: "Tik pred drugim postankom sem bil dovolj blizu za napad iz zavetrja, zato sem se znašel v dilemi – ali zavijem v bokse ali ignoriram moštveni ukaz. Na koncu sem storil točno to, kar je od mene zahtevalo moštvo, saj med nami obstaja trdno zaupanje. Danes smo nalogo vsi opravili z odliko. Kakšen dan!"
Verstappen: Vedel sem, da je igre konec
Nemoč in poraz je po dirki priznal tudi Max Verstappen, ki je storil vse, da bi ob svojem 100. nastopu za Red Bull stopil na najvišjo stopničko, a po Mercedesovi strateški spremembi za uspeh ni imel prav veliko možnosti. Morda bi se dirka razpletla drugače, če bi drugi postanek opravil istočasno s Hamiltonom oziroma krog pozneje, vendar so se pri Red Bullu odločili, da ostanejo na stezi. "Z zelo obrabljenimi gumami je bil Lewis izjemno hiter. Ko je zavil v boks po svež komplet gum, sem vedel, da je igre konec. Več nismo mogli iztržiti iz te dirke," je poudaril Verstappen in nadaljeval: "Iz kroga v krog je bil bližje, počutil sem se kot lahka tarča. Tudi če bi se prej odločili za drugi postanek, nisem povsem prepričan o zmagi." Nizozemec v skupnem seštevku za SP v formuli ena za Hamiltonom zdaj zaostaja za 14 točk. "Zaenkrat še nismo tam, kjer želimo biti, a še naprej se bomo trudili. Vseeno smo v primerjavi z lansko sezono naredili velik napredek," je sklenil 23-letnik iz Hasselta.
Bottasovega boja za zmago konec v 3. zavoju
Znova je imel relativno povprečno dirko Hamiltonov moštveni kolega Valtteri Bottas, ki je že takoj po štartu izgubil tretje mesto in 'obtičal' za Charlesom Leclercom. Vodilna dvojica se je odpeljala naprej, Fincu ni preostalo drugega kot boj za tretje mesto, ki ga je sicer dobil brez večjih težav. "Dirka se mi je zapletla, ko me je v prvem krogu prehitel Charles. V 3. zavoju je izbral boljšo linijo in švignil mimo. To mi je popolnoma spremenilo potek dirke. Škoda, toda vesel sem, da se mi je znova uspelo uvrstiti na oder za zmagovalce," je povedal Bottas, ki je moral med dirko po moštvenem ukazu predse spustiti precej hitrejšega Hamiltona. Poteza, ki zagotovo ni bila lahka, a hkrati tudi poteza, ki jo svetovni prvak in Mercedes zelo cenita.
Leclerc že pogleduje proti Monaku
Četrto mesto je osvojil Charles Leclerc s ferrarijem. Letos se je po klavrni lanski sezoni že dvakrat uvrstil tik pod oder za zmagovalce, a razlika med Ferrarijem in Red Bullom ter Mercedesom je še vedno ogromna. Vseeno je bil z razpletom dirke zadovoljen, čeprav je upal na najnižjo stopničko, a je bil Bottas preprosto premočan. "V tretjem sektorju proge, ki je bolj tehnične narave, smo bili zelo močni, kar je morda dober obet za dirko v Monte Carlu. Od začetka sezone smo močni v počasnih zavojih, upam da tako tudi ostane. Veselim se že domače dirke. Komaj čakam, da bomo lahko dirkali pred navijači na tribunah, hkrati tudi upam, da bomo v Monaku konkurenčni," je za uradno spletno stran Ferrarija dejal Monačan, ki na uvrstitev na stopničke čaka vse od uvodne dirke lanske sezone, ko je bil drugi na VN Avstrije v Spielbergu.
Sezona formule ena se nadaljuje v Monte Carlu, kjer bo 23. maja na sporedu dirka za VN Monaka. Lani so dirko zaradi pandemije novega koronavirusa črtali s koledarja, zadnji zmagovalec je tako leta 2019 Lewis Hamilton, ki je slavil pred Sebastianom Vettlom (Ferrari) in Bottasom.
Vsi zmagovalci dirk za VN Španije:
Leto | Dirkač | Moštvo | Prizorišče |
2021 | Lewis Hamilton | Mercedes | Barcelona |
2020 | Lewis Hamilton | Mercedes | |
2019 | Lewis Hamilton | Mercedes | |
2018 | Lewis Hamilton | Mercedes | |
2017 | Lewis Hamilton | Mercedes | |
2016 | Max Verstappen | Red Bull | |
2015 | Nico Rosberg | Mercedes | |
2014 | Lewis Hamilton | Mercedes | |
2013 | Fernando Alonso | Ferrari | |
2012 | Pastor Maldonado | Williams | |
2011 | Sebastian Vettel | Red Bull | |
2010 | Mark Webber | Red Bull | |
2009 | Jenson Button | Brawn | |
2008 | Kimi Räikkönen | Ferrari | |
2007 | Felipe Massa | Ferrari | |
2006 | Fernando Alonso | Renault | |
2005 | Kimi Räikkönen | McLaren | |
2004 | Michael Schumacher | Ferrari | |
2003 | Michael Schumacher | Ferrari | |
2002 | Michael Schumacher | Ferrari | |
2001 | Michael Schumacher | Ferrari | |
2000 | Mika Häkkinen | McLaren | |
1999 | Mika Häkkinen | McLaren | |
1998 | Mika Häkkinen | McLaren | |
1997 | Jacques Villeneuve | Williams | |
1996 | Michael Schumacher | Ferrari | |
1995 | Michael Schumacher | Benetton | |
1994 | Damon Hill | Williams | |
1993 | Alain Prost | Williams | |
1992 | Nigel Mansell | Williams | |
1991 | Nigel Mansell | Williams | |
1990 | Alain Prost | Ferrari | Jerez |
1989 | Ayrton Senna | McLaren | |
1988 | Alain Prost | McLaren | |
1987 | Nigel Mansell | Williams | |
1986 | Ayrton Senna | Lotus | |
1981 | Gilles Villeneuve | Ferrari | Jarama |
1979 | Patrick Depailler | Ligier | |
1978 | Mario Andretti | Lotus | |
1977 | Mario Andretti | Lotus | |
1976 | James Hunt | McLaren | |
1975 | Jochen Mass | McLaren | Montjuic |
1974 | Niki Lauda | Ferrari | Jarama |
1973 | Emerson Fittipaldi | Lotus | Montjuic |
1972 | Emerson Fittipladi | Lotus | Jarama |
1971 | Jackie Stewart | Tyrell | Montjuic |
1970 | Jackie Stewart | March | Jarama |
1969 | Jackie Stewart | Matra | Montjuic |
1968 | Graham Hill | Lotus | Jarama |
1954 | Mike Hawthorn | Ferrari | Pedralbes |
1951 | Juan Manuel Fangio | Alfa Romeo |
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje