Sebastian Vettel in Fernando Alonso sta si od zaključka svojih karier v formuli ena obetala veliko, dobila pa precej manj. Vettel pri Ferrariju ni izpolnil pričakovanj in moštvu iz Maranella ni prinesel tako želenega naslova svetovnega prvaka, Alonso pa se je v športnem smislu opekel z odhodom k McLarnu leta 2015. Oba sta z dirkanjem za omenjeni moštvi sicer zaslužila ogromno denarja. Foto: EPA
Sebastian Vettel in Fernando Alonso sta si od zaključka svojih karier v formuli ena obetala veliko, dobila pa precej manj. Vettel pri Ferrariju ni izpolnil pričakovanj in moštvu iz Maranella ni prinesel tako želenega naslova svetovnega prvaka, Alonso pa se je v športnem smislu opekel z odhodom k McLarnu leta 2015. Oba sta z dirkanjem za omenjeni moštvi sicer zaslužila ogromno denarja. Foto: EPA

Ricciardova avantura pri Renaultu bo kratka in predvsem grenka. Dirkač iz Pertha, sedemkratni zmagovalec dirk v kraljici motošporta, je bil pet let član Red Bulla, s katerim je doživel veliko vzponov in padcev. Z avstrijskim kolektivom pionirja energijskih pijač Dietricha Mateschitza se je veselil sladkih zmag, v zadnji sezoni z moštvom pa se je njegovo zaupanje v ekipo in predvsem dirkalnik začelo krhati.

Mislim, da v tem trenutku Fernando še vedno razmišlja o morebitnem povratku v formulo ena, in če bi bil jaz vodja pri Renaultu, bi storil vse, da ga zvabim v svoj dirkalnik. Gre za dirkača z velikanskim ugledom, je zelo hiter, dvakrat je z Renaultom osvojil naslov svetovnega prvaka, zato sta ta dva akterja tudi zgodovinsko prepletena.

Zak Brown

Pri Renaultu so hitro ukrepali, vodja moštva Cyril Abiteboul je na mizo položil ponudbo, ki je Ricciardo enostavno ni mogel zavrniti. V moštvu so mu obljubili tako rekoč vse, za nameček tudi nesramno bogato plačo. A besed v Parizu in Enstonu niso podprli z dejanji. Sezona 2019 je bila bolj klavrna, podpovprečna. Na 13 od 21 dirk se Avstralec ni uvrstil med dobitnike točk, njegova najboljša uvrstitev je bila četrto mesto v Monzi.

Dirkač, ki bi si zaslužil boj za naslov svetovnega prvaka – svoje kvalitete je na nedeljskih dirkah navsezadnje že večkrat pokazal in dokazal –, bo od naslednje sezone dalje član McLarna, od koder so k Ferrariju poslali Carlosa Sainza mlajšega. Pri Renaultu bodo v naslednji sezoni računali na mladega Estebana Ocona, vprašanje pa je, kdo bo postal njegov novi moštveni kolega po koncu letošnjega leta.

Flavio Briatore Fernanda Alonsa pozna zelo dobro. Navsezadnje sta si skupaj pri Renaultu podredila tekmece v formuli ena med letoma 2005 in 2006. Briatore je moral leta 2009 prisilno zapustiti elitni razred motošporta zaradi škandala, znanega pod imenom 'crashgate', ki ga je leto dni prej zakuhal v Marina Bayju na dirki za VN Singapurja. Foto: EPA
Flavio Briatore Fernanda Alonsa pozna zelo dobro. Navsezadnje sta si skupaj pri Renaultu podredila tekmece v formuli ena med letoma 2005 in 2006. Briatore je moral leta 2009 prisilno zapustiti elitni razred motošporta zaradi škandala, znanega pod imenom 'crashgate', ki ga je leto dni prej zakuhal v Marina Bayju na dirki za VN Singapurja. Foto: EPA

Briatore: Fernando se je razstrupil
Vse glasnejše postajajo govorice o vrnitvi Fernanda Alonsa, ki je elitni razred motošporta zapustil ob koncu sezone 2018. "Fernando je zelo motiviran. Nekaj časa stran od formule ena mu je samo pomagalo. Dejansko se je razstrupil, zdaj je precej bolj miren in pripravljen na vrnitev," je za Gazzetto dello Sport dejal Flavio Briatore, nekdanji vodja moštva Renault, s katerim je v letih 2005 in 2006 osvojil naslov svetovnega prvaka. Pri Renaultu Španca pričakuje tudi vodja moštva McLaren Zak Brown. "Mislim, da v tem trenutku Fernando še vedno razmišlja o morebitnem povratku v formulo ena, in če bi bil jaz vodja pri Renaultu, bi storil vse, da ga zvabim v svoj dirkalnik. Gre za dirkača z velikanskim ugledom, je zelo hiter, dvakrat je z Renaultom osvojil naslov svetovnega prvaka, zato sta ta dva akterja tudi zgodovinsko prepletena," je za Sky Sports dejal 48-letni Kalifornijec, ki je izvršni direktor ekipe postal leta 2016. Obenem je opozoril, da je Alonso rojeni zmagovalec in da želi ob morebitni vrnitvi v formulo ena sesti v dirkalnik, s katerim se bo lahko bojeval za zmage, in ne v dirkalnik moštva, ki je še v fazi razvoja – kar Renault v tem trenutku vsekakor je.

Sebastian Vettel je s ferrarijem dobil 14 dirk, a tako želenega naslova svetovnega prvaka ni uspel osvojiti. S tem tudi ni izpolnil pričakovanj, ki si jih je zadal ob prihodu v moštvo, s katerim je njegov idol Michael Schumacher osvojil vse, kar se osvojiti da. Foto: EPA
Sebastian Vettel je s ferrarijem dobil 14 dirk, a tako želenega naslova svetovnega prvaka ni uspel osvojiti. S tem tudi ni izpolnil pričakovanj, ki si jih je zadal ob prihodu v moštvo, s katerim je njegov idol Michael Schumacher osvojil vse, kar se osvojiti da. Foto: EPA

Vettel premleva o prihodnosti
Za zdaj tudi še ni znano, kje – če sploh – bo kariero nadaljeval štirikratni svetovni prvak Sebastian Vettel, ki po koncu letošnje sezone zapušča Ferrari. Nemec ni izpolnil lastnih pričakovanj, najverjetneje tudi ne pričakovanj 'tifosov', ki na naslov dirkaškega svetovnega prvaka čakajo vse od leta 2007 (Kimi Räikkönen). Vettel je svojo pot pri moštvu iz Maranella začel odlično, že na drugi dirki (VN Malezije) je okusil slast zmage, a v zadnjih sezonah je storil odločno preveč napak za enakovreden boj s serijskim Mercedesovim zmagovalcem Lewisom Hamiltonom. Lani je v moštvu dobil še velikega tekmeca v Charlesu Leclercu, ki je interni obračun dobil in prvenstvo končal s 24 osvojenimi točkami več. Tudi sicer je bil skozi sezono prepričljivejši – tako v kvalifikacijah kot na dirkah. Le še vprašanje časa je bilo, kdaj se bo moral veteran umakniti. To se bo zgodilo po zadnji letošnji dirki v Abu Dabiju.

Briatoreja dinamika med Ferrarijevima dirkačema, Vettlom in Leclercom, spominja na dinamiko med Lewisom Hamiltonom in Fernandom Alonsom pri McLarnu leta 2007. Dirkača kultnega britanskega moštva sta si tistega leta odžirala točke, tako da je na koncu naslov svetovnega prvaka s ferrarijem osvojil Kimi Räikkönen, ki je zbral 110 točk, po točko manj sta jih zbrala Hamilton in Alonso. Z mclarnom MP4/22 sta dirkača tisto leto na 17 dirkah dosegla 8 zmag, prav na vseh nedeljskih preizkušnjah se je eden izmed njiju povzpel na oder za zmagovalce. Za sezono 2007 so McLarnu sicer za zeleno mizo izbrisali vse točke, razlog pa je bil t. i. 'spygate'. Foto: EPA
Briatoreja dinamika med Ferrarijevima dirkačema, Vettlom in Leclercom, spominja na dinamiko med Lewisom Hamiltonom in Fernandom Alonsom pri McLarnu leta 2007. Dirkača kultnega britanskega moštva sta si tistega leta odžirala točke, tako da je na koncu naslov svetovnega prvaka s ferrarijem osvojil Kimi Räikkönen, ki je zbral 110 točk, po točko manj sta jih zbrala Hamilton in Alonso. Z mclarnom MP4/22 sta dirkača tisto leto na 17 dirkah dosegla 8 zmag, prav na vseh nedeljskih preizkušnjah se je eden izmed njiju povzpel na oder za zmagovalce. Za sezono 2007 so McLarnu sicer za zeleno mizo izbrisali vse točke, razlog pa je bil t. i. 'spygate'. Foto: EPA

Alonso-Hamilton 2.0
Briatore je poudaril, da Ferrarijevo odločitev o prekinitvi sodelovanja s Vettlom popolnoma razume. Dirkaško dinamiko med njim in Leclercom je primerjal z dinamiko med Alonsom in Hamiltonom pri McLarnu leta 2007, ko dirkača nikakor nista mogla shajati skupaj, zaradi česar sta na koncu sezone zloglasno izgubila boj za naslov prvaka proti Räikkönenu. "V formuli ena je vselej najpomembnejše, da poznaš in imaš zmagoviti recept. Vedno moraš v ekipi imeti dirkača, ki je osredotočen le na naslov svetovnega prvaka, in drugega dirkača, ki bo pridno zbiral zajetne kupčke točk in jih 'kradel' največjim tekmecem," je pojasnil Briatore in dodal: "Leclercov prihod v ekipo je Vettel drago plačal. Charlesova hitrost je presenetila njega in celotno moštvo. Podobno je bilo pri McLarnu leta 2007 s Hamiltonom. Če imaš dva dirkača na isti ravni v moštvu, se bo zgodilo neizogibno: drug drugemu bosta začela odžirati točke."

Leclercov prihod v ekipo je Vettel drago plačal. Charlesova hitrost je presenetila njega in celotno moštvo. Podobno je bilo pri McLarnu leta 2007 s Hamiltonom. Če imaš dva dirkača na isti ravni v moštvu, se bo zgodilo neizogibno: drug drugemu bosta začela odžirati točke.

Flavio Briatore

Mercedes se še pogaja s Hamiltonom
Medtem ko je dirkaška zasedba za sezono 2021 že znana pri Ferrariju (Leclerc, Sainz ml.), McLarnu (Ricciardo, Norris) in Racing Pointu (Perez, Stroll), ki se bo prihodnje leto preimenoval v Aston Martin, se pri Mercedesu še vedno pogajajo o podaljšanju pogodbe s Hamiltonom. Zelo verjetno se bo vodja moštva Toto Wolff, ki v ospredje postavlja predvsem harmonijo in pregovorni 'mir v hiši', odločil za enako zasedbo kot v zadnjih treh sezonah. Torej, da bo ob bok Hamiltona postavil Valtterija Bottasa. Vseeno ima na voljo še nekaj različnih scenarijev, če želi spremeniti zmagovalno formulo. Na voljo je Vettel, hkrati se lahko odloči tudi za nekdanjega prvaka formule dve Georgea Russlla, ki trenutno nastopa za Williams. "Pri odločanju o dirkaški zasedbi za prihodnjo sezono bomo upoštevali ogromno različnih podatkov. Pregledati moraš rezultate dirk iz vseh možnih razredov, primerjati končne uvrstitve s tekmečevimi. Tu je zelo pomembna še osebnostna plat. Kako se bo morebitni novi dirkač znašel v strukturi ekipe? Kakšna bo njegova dinamika z moštvenim kolegom? Kakšen je načrt za prihodnost? Vsi ti dejavniki so na nek način zapleteni. O tem odprto razpravljamo, vsak poda svoje mnenje. Najpogosteje se zgodi, da imajo vsi v naši skupini enakega," je za Formula1.com povedal Wolff.

Serijski zmagovalec iz zadnjih nekaj let in šestkratni svetovni prvak (2008, 2014, 2015, 2017, 2018 in 2019) Lewis Hamilton bo že v letošnji (skrajšani) sezoni lovil rekord po številu zmag na dirkah formule ena. Hkrati lahko po številu naslovov svetovnega prvaka tudi ujame Michaela Schumacherja (7). Bo leta 2021 z mercedesom naskakoval osmi naslov? Foto: EPA
Serijski zmagovalec iz zadnjih nekaj let in šestkratni svetovni prvak (2008, 2014, 2015, 2017, 2018 in 2019) Lewis Hamilton bo že v letošnji (skrajšani) sezoni lovil rekord po številu zmag na dirkah formule ena. Hkrati lahko po številu naslovov svetovnega prvaka tudi ujame Michaela Schumacherja (7). Bo leta 2021 z mercedesom naskakoval osmi naslov? Foto: EPA

Sedem dirk preloženih, tri odpovedane
Letošnja sezona bi se morala začeti 15. marca v Melbournu, a je bila tik pred zdajci prekinjena zaradi pandemije novega koronavirusa SARS-CoV-2. Sledile so preložitve in odpovedi dirk. Od 22 dirk so jih za zdaj sedem preložili (VN Bahrajna, VN Vietnama, VN Kitajske, VN Nizozemske, VN Španije, VN Azerbajdžana, in VN Kanade), tri pa odpovedali (VN Avstralije, VN Monaka in VN Francije). Predvidoma naj bi se sezona uradno začela na začetku julija v Spielbergu, kjer bo 5. julija na sporedu dirka za VN Avstrije. Spielberg in Silverstone (VN Velike Britanije) sta se med drugim tudi zavezala, da bosta priredila dve zaporedni dirki, a je izvedba odvisna predvsem od rahljanja ukrepov, povezanih s pandemijo.