Ledeno-hladni Finec bo tako kariero v formuli ena sklenil po 19 sezonah, v katerih je bilo veliko vzponov in padcev, zagotovo pa je vrhunec dosegel leta 2007 z naslovom svetovnega prvaka.
Tedaj je na sklepni dirki sezone dobil troboj z Mclarnovim dvojčkom Lewis Hamilton-Fernando Alonso, naslov prvaka je v Interlagosu odnesel za pičlo točko. To je za Ferrari sicer še vedno zadnji dirkaški naslov svetovnega prvaka.
Räikkönen se je že zelo hitro navdušil nad motošportom, z gokarti je začel resneje dirkati pri 11 letih, leta 1999 se je udeležil serije British Formula Renault, v kateri je naslov pobral že naslednje leto, potem ko je dobil sedem od desetih dirk.
Mosley je imel velike pomisleke
Ob koncu leta 2000 mu je priložnost v formuli ena ponudil Sauber, tedanji predsednik Mednarodne avtomobilistične zveze Max Mosley v mladega in neizkušenega Finca ni verjel, zato mu tudi ni želel podeliti potrebne superlicence za nastopanje v formuli ena. A lastniku moštva Petru Sauberju ga je nekako le uspelo omehčati. Zaupanje mu je Räikkönen povrnil že ob svojem krstnem nastopu v Avstraliji leta 2001, ko je osvojil točko. Do konca sezone jih je osvojil še osem – dovolj, da je pritegnil pozornost McLarna, ki je iskal menjavo za dvakratnega svetovnega prvaka Miko Häkkinena.
Z Mclarnom izzval Schumacherja in Alonsa
Za McLaren je dirkal od leta 2002 do 2006. V britanskem moštvu je od vodje kolektiva Rona Dennisa tudi prejel vzdevek ledeno-hladni, saj je pod pritiskom vselej deloval povsem umirjeno. To mu je prišlo še kako prav, leta 2003 se je spustil v neizprosen boj z Michaelom Schumacherjem (Ferrari), na koncu se mu je naslov prvaka izmuznil za vsega dve točki. Dve leti pozneje je znova postal svetovni podprvak, tokrat je moral premoč priznati Fernandu Alonsu v renaultu. Oba sta dosegla po sedem zmag.
Vrhunec kariere: svetovni prvak s Ferrarijem
10. septembra 2006 so pri Ferrariju sporočili vest, da bo sedemkratnega svetovnega prvaka Schumacherja zamenjal prav Räikkönen, za njegove usluge pa so mu v Maranellu tudi mastno plačali – Finec je tedaj podpisal eno najbogatejših pogodb do tistega trenutka, na sezono je prejemal približno 50 milijonov evrov. Vložek se je Ferrariju izplačal, že v prvi sezoni je postal svetovni prvak, potem ko je s tremi zmagami na zadnjih štirih dirkah poskrbel za neverjeten preobrat.
V Austinu zadnja zmaga v karieri
Sledil je zaton, leta 2008 je bil od njega boljši moštveni kolega Felipe Massa, sezono pa je končal na tretjem mestu. Leta 2009 je dobil zgolj eno dirko, nato je formuli ena pomahal v slovo in se preizkusil v reliju. A sla po hitrosti ga je vrnila v elitni razred motošporta, v karavano se je vrnil leta 2012 z Lotusom, s katerim je prvenstvo končal na 3. mestu. 17. marca 2013 je dobil uvodno dirko sezone v Melbournu, na novo zmago je moral počakati več kot pet let, zgodilo se je v Austinu na VN-ju ZDA 21. oktobra 2018. To je tudi njegova zadnja, 21., zmaga v formuli ena. Od leta 2019 je član nekonkurenčnega Alfa Romea.
Räikkönenovih 21 zmag v formuli ena
# | SEZONA | DIRKA | PRIZORIŠČE |
1 | 2003 | VN Malezije | Kuala Lumpur |
2 | 2004 | VN Belgije | Spa-Francorchamps |
3 | 2005 | VN Španije | Barcelona |
4 | 2005 | VN Monaka | Monte Carlo |
5 | 2005 | VN Kanade | Montreal |
6 | 2005 | VN Madžarske | Budimpešta |
7 | 2005 | VN Turčije | Carigrad |
8 | 2005 | VN Belgije | Spa-Francorchamps |
9 | 2005 | VN Japonske | Suzuka |
10 | 2007 | VN Avstralije | Melbourne |
11 | 2007 | VN Francije | Magny Cours |
12 | 2007 | VN Velike Britanije | Silverstone |
13 | 2007 | VN Belgije | Spa-Francorchamps |
14 | 2007 | VN Kitajske | Šanghaj |
15 | 2007 | VN Brazilije | Sao Paulo |
16 | 2008 | VN Malezije | Kuala Lumpur |
17 | 2008 | VN Španije | Barcelona |
18 | 2009 | VN Belgije | Spa-Francorchamps |
19 | 2012 | VN Abu Dabija | Jas Marina |
20 | 2013 | VN Avstralije | Melbourne |
21 | 2018 | VN ZDA | Austin |
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje