McLaren v novo sezono formule ena vstopa kot favorit. Moštvo iz Wokinga je lani po dolgih letih osvojilo naslov konstruktorskega prvaka, zdaj želi v svoje vitrine pospraviti še naslov dirkaškega svetovnega prvaka. Foto: Reuters
McLaren v novo sezono formule ena vstopa kot favorit. Moštvo iz Wokinga je lani po dolgih letih osvojilo naslov konstruktorskega prvaka, zdaj želi v svoje vitrine pospraviti še naslov dirkaškega svetovnega prvaka. Foto: Reuters
Lando Norris je bil lani največji izzivalec Maxa Verstappna v svetovnem prvenstvu. Letos ima na stavnicah najboljši količnik (2,75), drugi najboljši količnik ima Max Verstappen (4,00), na tretjem mestu je Charles Leclerc (5,50), četrti njegov moštveni kolega Lewis Hamilton (6,50). Šele na petem mestu je Norrisov moštveni tekmec pri McLarnu Oscar Piastri (9,00), ki bo letos v internem dvoboju zagotovo kazal zobe. Foto: EPA
Lando Norris je bil lani največji izzivalec Maxa Verstappna v svetovnem prvenstvu. Letos ima na stavnicah najboljši količnik (2,75), drugi najboljši količnik ima Max Verstappen (4,00), na tretjem mestu je Charles Leclerc (5,50), četrti njegov moštveni kolega Lewis Hamilton (6,50). Šele na petem mestu je Norrisov moštveni tekmec pri McLarnu Oscar Piastri (9,00), ki bo letos v internem dvoboju zagotovo kazal zobe. Foto: EPA

Max Verstappen je lani z red bullom ubranil naslov svetovnega prvaka in se še četrtič zapisal z zlatimi črkami v anale formule ena. Skupaj z Red Bullom je doživel (rezultatsko) krizo, ki pa jo je na koncu vendarle prebrodil.

Nihče pravzaprav ni pričakoval tako razburljive sezone. Nihče ni pričakoval, da se bodo pri Red Bullu znašli v krizi – in da bo kriza trajala večji del sezone. Nihče ni pričakoval, da bo Lando Norris glavni Verstappnov izzivalec. Nihče ni pričakoval, da se bosta McLaren in Ferrari do zadnjega kroga sezone bojevala za naslov konstruktorskega prvaka.

Glede na to, da bodo dirkači letos dirkali z več ali manj enakimi dirkalniki, je mogoče pričakovati, da tudi letos ne bo manjkalo akcije. Moštva so pozimi iskala rešitve, vprašanje je, ali se je razmerje moči (vsaj pri vrhu) kaj spremenilo. Sodeč po zimskih testiranjih v Bahrajnu – ne.

McLaren ostaja glavni favorit

Jasno, zimska testiranja je treba jemati z rezervo. Moštva namreč ne razkrijejo vseh kart, prvi kazalnik morebitnega novega razmerja moči nastopi v kvalifikacijah za uvodno dirko. Pa vendar, na zimskih testiranjih je še naprej najboljšo formo kazal McLaren. Ta je blestel v simulaciji dirke, kjer je bil Norris v povprečju približno pol sekunde hitrejši na krog od glavnih tekmecev. McLarna sta se odlično odrezala v hladnejših in toplejših razmerah, je pa res, da sta oba dirkača tarnala nad nekoliko slabšim zadnjim oprijemom novega mclarna MCL39. Za zdaj ne kaže, da bi v Wokingu storili korak nazaj, ostali so na čelu karavane, zdaj morajo storiti vse, da tam tudi ostanejo v letu 2025. Bo Britancem uspelo konstruktorskemu naslovu zdaj dodati še dirkaškega?

Max Verstappen letos lovi peti naslov svetovnega prvaka. Izjemni Nizozemec se je lani znašel v hudih težavah sredi sezone, a je v zaključku storil dovolj, da je odbil napade tekmecev in zaprl usta vsem svojim kritikom s četrtim zaporednim naslovom. Foto: EPA
Max Verstappen letos lovi peti naslov svetovnega prvaka. Izjemni Nizozemec se je lani znašel v hudih težavah sredi sezone, a je v zaključku storil dovolj, da je odbil napade tekmecev in zaprl usta vsem svojim kritikom s četrtim zaporednim naslovom. Foto: EPA
Pri Red Bullu so se znebili povprečnega Sergia Pereza in priložnost ponudili Novozelandcu Liamu Lawsonu, čigar naloga bo predvsem odžirati točke Verstappnovim tekmecem in svoji novi ekipi pomagati v boju za konstrutkorski naslov. Njegova najboljša uvrstitev je 9. mesto (VN Singapurja 2023, VN ZDA 2024 in VN Sao Paula 2024). Foto: EPA
Pri Red Bullu so se znebili povprečnega Sergia Pereza in priložnost ponudili Novozelandcu Liamu Lawsonu, čigar naloga bo predvsem odžirati točke Verstappnovim tekmecem in svoji novi ekipi pomagati v boju za konstrutkorski naslov. Njegova najboljša uvrstitev je 9. mesto (VN Singapurja 2023, VN ZDA 2024 in VN Sao Paula 2024). Foto: EPA

Verstappen bo spet pri vrhu – ne glede na vse

Odgovor na to bo najverjetneje podal Verstappen. Nizozemski šampion se je med testiranji spoprijemal s številnimi težavami, največje je imel z upravljanjem dirkalnika zadnji dan testiranja v Sahirju. Skrbi povzroča predvsem dejstvo, kako neodziven je bil red bull RB21 po spremembi splošnih nastavitev. Tudi sicer je moštvo od vseh odpeljalo najmanj krogov, 304 oziroma 63 manj od lanskega leta. A ne glede na to, s kakšnimi težavami se bodo pri Red Bullu ukvarjali skozi celotno sezono (zanimivo bo videti, kako je oziroma bo vplival odhod glavnega oblikovalca Adriana Neweyja v Aston Martin), gre pričakovati, da bo Verstappen nekako našel pot do vrha. Ali pa se mu bo nekako čim bolj približal. Generacijski talent je lani zaprl usta vsem dvomljivcem z eno najboljših predstav vseh časov v Sao Paulu, in zagotovo še ni rekel zadnje besede. Vprašanje je, ali bo imel zadostno pomoč novega moštvenega kolega Liama Lawsona, ki je v drugem red bullu zamenjal sila povprečnega Sergia Pereza. Bo Novozelandcu, čigar vloga pri Red Bullu je več kot jasna, uspelo odžirati točke največjim Verstappnovim tekmecem? Čas bo povedal svoje.

Za eno največjih zgodb v letošnji sezoni bo zagotovo poskrbel Ferrari z Lewisom Hamiltonom. Zvesti privrženci poskočnega konjička si manejo roke in upajo, da bo Britancu, sicer nekdaj serijskemu zmagovalcu in sedemkratnemu svetovnemu prvaku, uspelo moštvo iz Maranella popeljati spet na pota stare slave. Ferrari je bil lani zelo blizu konstruktorskemu naslovu, ki ga je za McLaren v Abu Dabiju na koncu z zmago rešil Norris. Bodo Italijani letos storili korak naprej? Sodeč po zimskih testiranjih, jih čaka še veliko dela. Veliko dela čaka tudi Hamiltona, ki bo moral najprej dobiti moštveni obračun z odličnim Charlesom Leclercom. Monačan do podrobnosti pozna ustroj v Maranellu in ima zagotovo prednost pred začetkom sezone. Če bodo pri Ferrariju izboljšali dirkalnik, predvsem pa izboljšali upravljanje in stabilnost v zavojih, imajo dobre možnosti za naskok na sam vrh. Tudi proga v Albert Parku jim očitno leži, v zadnjih treh sezonah so tam slavili dvakrat (Leclerc 2022 in Carlos Sainz ml. 2024). Foto: EPA
Za eno največjih zgodb v letošnji sezoni bo zagotovo poskrbel Ferrari z Lewisom Hamiltonom. Zvesti privrženci poskočnega konjička si manejo roke in upajo, da bo Britancu, sicer nekdaj serijskemu zmagovalcu in sedemkratnemu svetovnemu prvaku, uspelo moštvo iz Maranella popeljati spet na pota stare slave. Ferrari je bil lani zelo blizu konstruktorskemu naslovu, ki ga je za McLaren v Abu Dabiju na koncu z zmago rešil Norris. Bodo Italijani letos storili korak naprej? Sodeč po zimskih testiranjih, jih čaka še veliko dela. Veliko dela čaka tudi Hamiltona, ki bo moral najprej dobiti moštveni obračun z odličnim Charlesom Leclercom. Monačan do podrobnosti pozna ustroj v Maranellu in ima zagotovo prednost pred začetkom sezone. Če bodo pri Ferrariju izboljšali dirkalnik, predvsem pa izboljšali upravljanje in stabilnost v zavojih, imajo dobre možnosti za naskok na sam vrh. Tudi proga v Albert Parku jim očitno leži, v zadnjih treh sezonah so tam slavili dvakrat (Leclerc 2022 in Carlos Sainz ml. 2024). Foto: EPA

Pri Ferrariju več vprašanj kot odgovorov

Kakor bo tudi povedal, kako dobra je bila odločitev Lewisa Hamiltona, ki se je po dolgih letih poslovil od Mercedesa in se namenil v Maranello k Ferrariju. Sedemkratni svetovni prvak je na predstavitvi v Fiorianu poskrbel za pravcato evforijo med 'tifosi', ki upajo, da bodo lahko letos po koncu dirk večkrat slišali himno Fratelli d'Italia. Imajo močno dirkaško zasedbo, ob Hamiltonu še vedno nabritega Charlesa Leclerca, je pa res, da bodo morali v Maranellu dirkalnik korenito izboljšati. Med testiranji je v oči bodla prehitra obraba gum, pojavile so se težave z menjalnikom, tudi sicer sta oba dirkača večkrat zletela v izletno območje, kar samo dokazuje, da imata težave z upravljanjem ferrarija SF-25, zlasti z zadnjim delom. Lani so bili Ferrarijevi paketi izboljšav med sezono delno uspešni. V Barceloni so izboljšali podtlak, a je dirkalnik nato v hitrih zavojih zaradi poskakovanja postal zelo nestabilen. Precej pozneje so ugotovili pravi razlog, ga odpravili in si nekako rešili kožo – z zmagama v Austinu in Ciudadu de Mexicu. Privrženci poskočnega konjička upajo, da bodo težave, ki so moštvo pestile v Bahrajnu med zimskim testiranjem, hitro odpravljene, in da bosta rdeča dirkalnika nadaljevala tam, kjer sta končala: pri vrhu.


MOŠTVA IN DIRKAČI ZA SEZONO 2025

MOŠTVODIRKALNIKDIRKAČA
Alpine
BWT Alpine F1 Team
Enstone, Velika Britanija
Viry-Châtillon, Francija

Alpine A525
Renault

7Jack Doohan
20. januar 2003
Gold Coast, Avstralija
10Pierre Gasly
7. februar 1996
Rouen, Francija
Aston Martin
Aston Martin Aramco Formula One Team
Silverstone, Velika Britanija
Aston Martin AMR25
Mercedes
14Fernando Alonso
29. julij 1981
Oviedo, Španija
18Lance Stroll
29. oktober 1998
Montreal, Kanada
Ferrari
Scuderia Ferrari
Maranello, Italija

Ferrari SF-25
Ferrari

16Charles Leclerc
16. oktober 1997
Monte Carlo, Monako
44Lewis Hamilton
7. januar 1985
Stevenage, Velika Britanija
Haas
MoneyGram Haas F1 Team
Kannapolis, Severna Karolina, ZDA
Banbury, Velika Britanija

Haas VF-25
Ferrari

31Esteban Ocon
17. september 1996
Evreux, Francija
87Oliver Bearman
8. maj 2005
London, Velika Britanija
Sauber
Stake F1 Team Kick Sauber
Hinwil, Švica

Sauber C45
Ferrari

5Gabriel Bortoleto
11. oktober 2004
São Paulo, Brazilija
27Nico Hülkenberg
19. avgust 1987
Emmerich am Rhein, Nemčija

McLaren
McLaren Formula 1 Team

Woking, Velika Britanija

McLaren MCL39
Mercedes

4Lando Norris
13. november 1999
Bristol, Velika Britanija
81Oscar Piastri
6. april 2001
Melbourne, Avstralija
Mercedes
Mercedes-AMG Petronas Formula One Team
Brackley, Velika Britanija
Brixworth, Velika Britanija

Mercedes F1 W16
Mercedes

12Andrea Kimi Antonelli
25. avgust 2006
Bologna, Italija
63George Russell
15. februar 1998
King's Lynn, Velika Britanija
Racing Bulls
Visa Cash App Racing Bulls Formula One Team
Faenza, Italija

Racing Bulls VCARB 02
Honda

6Isack Hadjar
28. september 2004
Pariz, Francija
22Juki Cunoda
21. maj 2000
Sagamihara, Japonska
Red Bull
Oracle Red Bull Racing
Milton Keynes, Velika Britanija

Red Bull RB21
Honda

1

Max Verstappen
30. september 1997
Hasselt, Belgija

30Liam Lawson
11. februar 2002
Hastings, Nova Zelandija
Williams
Williams Racing
Grove, Velika Britanija

Williams FW47
Mercedes

23Alexander Albon
23. marec 1996
London, Velika Britanija
55Carlos Sainz ml.
1. september 1994
Madrid, Španija

George Russell je postal prvi dirkač Mercedesa. Foto: EPA
George Russell je postal prvi dirkač Mercedesa. Foto: EPA

Mercedes poskrbel za lepo presenečenje

Še najbolj so lahko z zimskimi testiranji zadovoljni pri Mercedesu. Moštvo, ki je v preteklosti serijsko osvajalo dirkaške in konstruktorske naslove svetovnega prvaka, je v zadnjih sezonah precej nazadovalo. Sem in tja je dobilo kakšno dirko, a uspeha željni Toto Wolff si s kolegi, jasno, želi veliko več. V pogovoru z novinarji je poudaril, da je ekipa v Bahrajnu dosegla vse zadane cilje. Še največji napredek naj bi naredila pri stabilnosti dirkalnika, ki ji je lani povzročal največ preglavic. Za nameček sta mercedesa odpeljala največ krogov med vsemi moštvi (458). Čudežev moštva iz Brackleyja ne gre pričakovati, tega se zaveda tudi Wolff, je pa povsem realno, da se bo Mercedes letos večkrat boril za zmago. In to zanje v tem trenutku šteje skoraj največ.

Williams je resda več let životaril, v konstruktorskem seštevku pa se ga je najhitreje našlo, če se je začelo gledati od spodaj navzgor. A dejstvo je, da ima moštvo iz grofije Oxfordshire še vedno zelo veliko in zvesto bazo navijačev, ki se z žarom v očeh spominjajo zlatih časov prevlade v kraljici motošporta. Zadnji naslovi dirkaškega in konstruktorskega prvaka (oba 1997) imajo že zelo dolgo brado. Po dolgih letih životarjenja se moštvo počasi dviga, navijači upajo, da bo spečega velikana zdaj uspel prebuditi Carlos Sainz mlajši (na fotografiji), ki je po koncu lanske sezone v Grove prišel iz Ferrarija. Španec ekipi prinaša zmagovalno miselnost in kopico izkušenj. Zimska testiranja so bila uspešna, in kot kaže, je moštvo, ki je prvenstvo lani sklenilo na predzadnjem mestu, naredilo korak naprej in utegne dodatno začiniti boje srednjekategornikov na dirkah. Foto: EPA
Williams je resda več let životaril, v konstruktorskem seštevku pa se ga je najhitreje našlo, če se je začelo gledati od spodaj navzgor. A dejstvo je, da ima moštvo iz grofije Oxfordshire še vedno zelo veliko in zvesto bazo navijačev, ki se z žarom v očeh spominjajo zlatih časov prevlade v kraljici motošporta. Zadnji naslovi dirkaškega in konstruktorskega prvaka (oba 1997) imajo že zelo dolgo brado. Po dolgih letih životarjenja se moštvo počasi dviga, navijači upajo, da bo spečega velikana zdaj uspel prebuditi Carlos Sainz mlajši (na fotografiji), ki je po koncu lanske sezone v Grove prišel iz Ferrarija. Španec ekipi prinaša zmagovalno miselnost in kopico izkušenj. Zimska testiranja so bila uspešna, in kot kaže, je moštvo, ki je prvenstvo lani sklenilo na predzadnjem mestu, naredilo korak naprej in utegne dodatno začiniti boje srednjekategornikov na dirkah. Foto: EPA

Kaj pa drugi? Williams je v prednosti.

Ob robu 30. obletnice smrti Ayrtona Senne je kot strela z jasnega odjeknila novica, da Adrian Newey zapušča Red Bull. Pozneje je izbral Aston Martin in prav zaradi njega bo britanski kolektiv iz Silverstona letos požel veliko pozornosti. Se bo njegova prisotnost poznala že letos? Številni so prepričani, da bo Newey svoj pečat na ekipi pustil predvsem prihodnje leto, ko začnejo veljati novi, korenito spremenjeni predpisi. Težko je oceniti predstave Fernanda Alonsa in Lancea Strolla med testiranji. Oba sta imela vzpone in padce, aston martin AMR25 je na trenutke deloval odlično, na trenutke zelo povprečno. Verjetno bo takšen tudi potek sezone. Sezone, v kateri številni pričakujejo Williamsovo vstajenje. Speči velikan je po večletnem životarjenju začel nizati dobre rezultate, iz sezone v sezono je bil boljši, več od lani si obetajo tudi letos. Ekipo je izdatno okrepil Carlos Sainz mlajši, ki je med drugim odpeljal najhitrejši krog testiranj z 1:29,348, kar mu je uspelo še drugo leto zapored. Boj srednjekategornikov bo tudi letos neizprosen, a sodeč po testiranjih, utegne Williams dobiti boj z Alpinom in Haasom.

Braziled Gabriel Bortoleto, novinec pri Sauberju, je bil lani prvak v formuli dve. Stari ljubitelji formule ena so takoj opazili dizajn čelade, ki vzbuja občutke nostalgije. Foto: EPA
Braziled Gabriel Bortoleto, novinec pri Sauberju, je bil lani prvak v formuli dve. Stari ljubitelji formule ena so takoj opazili dizajn čelade, ki vzbuja občutke nostalgije. Foto: EPA

Leto 2025 prinaša sezono novincev

V letošnji sezoni se bo kar šest novincev prvič predstavilo kot polnopravni dirkači v formuli ena. Oliver Bearman, Liam Lawson in Jack Doohan že imajo izkušnje z dirkanjem v kraljici motošporta, a letos bodo prvič sezono začeli kot pravi, in ne nadomestni dirkači. Največ izkušenj ima Lawson, ki je po singapurski preizkušnji lani pri Racing Bullsih zamenjal Daniela Ricciarda, po sezoni pa postal novi moštveni kolega Verstappna. Pri RB-ju je Novozelandca nasledil Francoz Isack Hadjar. Bearman je v Savdski Arabiji lani zamenjal Sainza pri Ferrariju in navdušil s 7. mestom, storil je dovolj, da si je prislužil dirkaški sedež pri Haasu, kamor se je iz Alpina preselil tudi Esteban Ocon. Andrea Kimi Antonelli je nasledil Hamiltona pri Mercedesu, Doohan se je pridružil Pierru Gaslyju pri Alpinu, Gabriel Bortoleto pa bo skupaj z nemškim veteranom Nicom Hülkenbergom dirkal za Sauber.


KOLEDAR SEZONE 2025


DIRKA

DATUM

SPORED

VN AVSTRALIJE
Melbourne
16. marec 202514. marec ob 2.30: Prvi prosti trening
14. marec ob 6.00: Drugi prosti trening
15. marec ob 2.30: Tretji prosti trening
15. marec ob 6.00: Kvalifikacije
16. marec ob 5.00: Dirka
VN KITAJSKE
Šanghaj
23. marec 202521. marec ob 4.30: Prosti trening
21. marec ob 8.30: Kvalifikacije za sprint
22. marec ob 4.00: Sprint
22. marec ob 8.00: Kvalifikacije
23. marec ob 8.00: Dirka
VN JAPONSKE
Suzuka
6. april 20254. april ob 4.30: Prvi prosti trening
4. april ob 8.00:
Drugi prosti trening
5. april ob 4.30:
Tretji prosti trening
5. april ob 8.00:
Kvalifikacije
6. april ob 7.00:
Dirka
VN BAHRAJNA
Manama
13. april 202511. april ob 13.30: Prvi prosti trening
11. april ob 17.00: Drugi prosti trening
12. april ob 14.30: Tretji prosti trening
12. april ob 18.00: Kvalifikacije
13. april ob 17.00: Dirka
VN SAVDSKE ARABIJE
Džeda
20. april 202518. april ob 15.30: Prvi prosti trening
18. april ob 19.00: Drugi prosti trening
19. april ob 15.30: Tretji prosti trening
19. april ob 19.00: Kvalifikacije
20. april ob 19.00: Dirka
VN MIAMIJA
Miami
4. maj 20252. maj ob 18.30: Prosti trening
2. maj ob 22.30:
Kvalifikacije za sprint
3. maj ob 18.00:
Sprint
3. maj ob 22.00:
Kvalifikacije
4. maj ob 22.00:
Dirka
VN EMILIJE-ROMANJE
Imola
18. maj 202516. maj ob 13.30: Prvi prosti trening
16. maj ob 17.00: Drugi prosti trening
17. maj ob 12.30: Tretji prosti trening
17. maj ob 16.00: Kvalifikacije
18. maj ob 15.00: Dirka
VN MONAKA
Monte Carlo
25. maj 202523. maj ob 13.30: Prvi prosti trening
23. maj ob 17.00: Drugi prosti trening
24. maj ob 12.30: Tretji prosti trening
24. maj ob 16.00: Kvalifikacije
25. maj ob 15.00: Dirka
VN ŠPANIJE
Barcelona
1. junij 202530. maj ob 13.30: Prvi prosti trening
30. maj ob 17.00: Drugi prosti trening
31. maj ob 12.30: Tretji prosti trening
31. maj ob 16.00: Kvalifikacije
1. junij ob 15.00: Dirka
VN KANADE
Montreal
15. junij 202513. junij ob 19.30: Prvi prosti trening
13. junij ob 23.00:
Drugi prosti trening
14. junij ob 18.30:
Tretji prosti trening
14. junij ob 22.00:
Kvalifikacije
15. junij ob 20.00:
Dirka
VN AVSTRIJE
Spielberg
29. junij 202527. junij ob 13.30: Prvi prosti trening
27. junij ob 17.00: Drugi prosti trening
28. junij ob 12.30: Tretji prosti trening
28. junij ob 16.00: Kvalifikacije
29. junij ob 15.00: Dirka
VN VELIKE BRITANIJE
Silverstone
6. julij 20254. julij ob 13.30: Prvi prosti trening
4. julij ob 17.00:
Drugi prosti trening
5. julij ob 12.30:
Tretji prosti trening
5. julij ob 16.00:
Kvalifikacije
6. julij ob 16.00:
Dirka
VN BELGIJE
Spa-Francorchamps
27. julij 202525. julij ob 12.30: Prosti trening
25. julij ob 16.30: Kvalifikacije za sprint
26. julij ob 12.00: Sprint
26. julij ob 16.00: Kvalifikacije
27. julij ob 15.00: Dirka
VN MADŽARSKE
Budimpešta
3. avgust 20251. avgust ob 13.30: Prvi prosti trening
1. avgust ob 17.00: Drugi prosti trening
2. avgust ob 12.30: Tretji prosti trening
2. avgust ob 16.00: Kvalifikacije
3. avgust ob 15.00: Dirka
VN NIZOZEMSKE
Zandvoort
31. avgust 202529. avgust ob 12.30: Prvi prosti trening
29. avgust ob 16.00: Drugi prosti trening
30. avgust ob 11.30: Tretji prosti trening
30. avgust ob 15.00: Kvalifikacije
31. avgust ob 15.00: Dirka
VN ITALIJE
Monza
7. september 20255. september ob 13.30: Prvi prosti trening
5. september ob 17.00: Drugi prosti trening
6. september ob 12.30: Tretji prosti trening
6. september ob 16.00: Kvalifikacije
7. september ob 15.00: Dirka
VN AZERBAJDŽANA
Baku
21. september 202519. september ob 10.30: Prvi prosti trening
19. september ob 14.00:
Drugi prosti trening
20. september ob 10.30:
Tretji prosti trening
20. september ob 14.00:
Kvalifikacije
21. september ob 13.00:
Dirka
VN SINGAPURJA
Marina Bay
5. oktober 20253. oktober ob 11.30: Prvi prosti trening
3. oktober ob 15.00: Drugi prosti trening
4. oktober ob 11.30: Tretji prosti trening
4. oktober ob 15.00: Kvalifikacije
5. oktober ob 14.00: Dirka
VN ZDA
Austin
19. oktober 202517. oktober ob 19.30: Prosti trening
17. oktober ob 23.30: Kvalifikacije za sprint
18. oktober ob 19.00: Sprint
18. oktober ob 23.00: Kvalifikacije
19. oktober ob 21.00: Dirka
VN CIUDAD DE MEXICA
Ciudad de Mexico
26. oktober 202524. oktober ob 20.30: Prvi prosti trening
25. oktober ob 0.00: Drugi prosti trening
25. oktober ob 19.30: Tretji prosti trening
25. oktober ob 23.00: Kvalifikacije
26. oktober ob 21.00: Dirka
VN SAO PAULA
Sao Paulo
9. november 20257. november ob 15.30: Prosti trening
7. november ob 19.30: Kvalifikacije za sprint
8. november ob 15.00: Sprint
8. november ob 19.00: Kvalifikacije
9. november ob 18.00: Dirka
VN LAS VEGASA
Las Vegas
22. november 202521. november ob 1.30: Prvi prosti trening
21. november ob 5.00: Drugi prosti trening
22. november ob 1.30: Tretji prosti trening
22. november ob 5.00: Kvalifikacije
23. november ob 5.00: Dirka
VN KATARJA
Losail
30. november 202528. november ob 14.30: Prosti trening
28. november ob 18.30: Kvalifikacije za sprint
29. november ob 15.00: Sprint
29. november ob 19.00: Kvalifikacije
30. november ob 17.00: Dirka
VN ABU DABIJA
Jas Marina
7. december 20255. december ob 10.30: Prvi prosti trening
5. december ob 14.00: Drugi prosti trening
6. december ob 11.30: Tretji prosti trening
6. december ob 15.00: Kvalifikacije
7. december ob 14.00: Dirka

Dirkači so lahko malce težji

S tehničnega vidika bo nova sezona prinesla nekaj manjših sprememb. Najmanjša dovoljena teža dirkača je namesto 78 zdaj 80 kilogramov, posledično je za dva kilograma zvišana tudi najmanjša dovoljena teža dirkalnika (s 798 na 800 kg). Prav tako bo letos uveden komplet za hlajenje dirkača med dirkami, ki bo odobren v ekstremno vročih razmerah (temperatura v senci nad 30,5 °C). Tedaj se bo minimalna teža dirkača in dirkalnika zvišala za pet kilogramov. Zadnje gibljivo krilce bo letos nekoliko ožje, prav tako z letošnjim letom ni več omejitev pri dovoljeni uporabi števila menjalnikov.

Dodatna točka pomahala v slovo

Tudi v športnih predpisih je prišlo do nekaterih sprememb. Dodatno točko za najhitrejši krog ob uvrstitvi v top 10 so črtali in je ne bodo več podeljevali. Jasno so tudi določena pravila, kakšen bo startni vrstni red za sprinterske dirke, če bodo morali kvalifikacije zanje iz kakršnih koli razlogov odpovedati: dirkači bodo razvrščeni glede na položaje, ki jih zasedajo v skupnem vrstnem redu za svetovno prvenstvo. Če to ne bo mogoče, bodo startni vrstni red določili komisarji. Ni skrivnost, da je dirka za VN Monaka ena najbolj dolgočasnih na koledarju. Zaradi ozke ulične trase je prehitevanje tako rekoč skoraj nemogoče, zato so se pri Mednarodni avtomobilistični zvezi Fia odločili, da bodo dirko začinili na svoj način: dirkači bodo morali obvezno opraviti vsaj dva postanka, ne glede na vremenske razmere. Prav tako bodo morala moštva na dirki uporabiti vsaj tri različne komplete gum.

Dirka za VN Monaka v Monte Carlu je najprestižnejša na koledarju formule ena, a hkrati tudi ena najbolj dolgočasnih. Ozke mestne ulice ne dovoljujejo prehitevalnih manevrov, teh je zelo malo. Mednarodna avtomobilistična zveza želi letos dirko v kneževini malce začiniti z obveznima dvema postankoma, ki utegneta nekoliko popestriti dogajanje na stezi in premešati karte. Bo poteza uspešna? Odgovor bomo dobili 25. maja v popoldanskih urah. Foto: EPA
Dirka za VN Monaka v Monte Carlu je najprestižnejša na koledarju formule ena, a hkrati tudi ena najbolj dolgočasnih. Ozke mestne ulice ne dovoljujejo prehitevalnih manevrov, teh je zelo malo. Mednarodna avtomobilistična zveza želi letos dirko v kneževini malce začiniti z obveznima dvema postankoma, ki utegneta nekoliko popestriti dogajanje na stezi in premešati karte. Bo poteza uspešna? Odgovor bomo dobili 25. maja v popoldanskih urah. Foto: EPA

Pred startom iz boksov v krog za ogrevanje

Z novo sezono je uveden tudi nov protokol za poškodovane dirkalnike. Tisti dirkači, ki bodo imeli (na videz) huje poškodovane dirkalnike, bodo morali po navodilih vodje dirke svoje vozilo parkirati v varnem območju in odstopiti. To pomeni, da se ne bodo več počasi vračali v bokse in s tem ogrožali druge na stezi. Bodisi s počasno vožnjo bodisi z odpadlimi karbonskimi delci dirkalnikov ali razlivanjem olja in drugih tekočin. Tisti, ki bodo dirko začeli iz boksov, bodo morali za razliko od prejšnjih sezon, ko so v garaži čakali na začetek startne procedure, tako kot vsi ostali v krog za ogrevanje.

Sorodna novica Kako je Max Verstappen postal grešni kozel kraljice motošporta

Dirkači bodo vse večji "roboti"

Zagotovo pa so še največ obrvi dvignila precej strožja pravila za javno nastopanje dirkačev in njihove pripombe. Lani smo bili priča pogromu nad Maxom Verstappnom, ki je s sočno besedo opisal nezadovoljstvo s svojim dirkalnikom. Pozneje se je v zagati zaradi psovke, izrečene med uradnim javnim nastopom pod okriljem Fie, znašel še Leclerc. Predsednik Fie Mohammed Ben Sulayem je že lani jasno izrazil željo po zmanjšanju nesprejemljivega vedenja dirkačev, zdaj bo to izdatno sankcionirano. Za prvi prekršek bodo namreč dirkači prejeli globo 40.000 evrov, za drugi prekršek globo 80.000 evrov in pogojni suspenz, tretji prekršek pa prinaša globo 120.000 evrov, enomesečno prepoved dirkanja in celo odvzem točk v svetovnem prvenstvu. Enake kazni so določene v primeru, ko zaradi dirkačev krovna zveza utrpi kakršno koli moralno škodo ali izgubi. Enako bodo dirkači sankcionirani, če bodo podajali svoje politične, verske in druge komentarje, ki niso v skladu z nevtralnim položajem zveze. V tem primeru se bodo morali za morebitne tovrstne izjave tudi javno opravičiti, izjave pa preklicati.

Začetek v Avstraliji, konec v ZAE-ju

V nasprotju z zadnjimi leti bo uvodno dirko nove sezone prvič po letu 2019 spet gostila Avstralija oziroma Albert Park v Melbournu. V zadnjih štirih letih se je sezona začela v Bahrajnu, v zadnjih treh je bila druga dirka v Savdski Arabiji. Omenjeni dirki so tokrat prestavili na april, da se izognejo muslimanskemu postnemu mesecu ramazanu. Tako kot lani je tudi letos na koledarju 24 dirk, bistvenih sprememb ni, sezona se začne 16. marca v Avstraliji, konča pa 7. decembra v Združenih arabskih emiratih. Vmes bodo imeli dirkači in moštva poletni premor med dirko za VN Madžarske v Budimpešti (3. avgust) in VN Nizozemske (31. avgust) v Zandvoortu. To letovišče bo dirko formule ena gostilo še naslednje leto, nato pa ga bodo črtali s koledarja.


VSI PRVAKI V ZGODOVINI FORMULE ENA

SezonaDirkaški prvak (moštvo)Konstruktorski prvak
1950Giuseppe 'Nino' Farina (Alfa Romeo)/
1951Juan Manuel Fangio (Alfa Romeo)/
1952Alberto Ascari (Ferrari)/
1953Alberto Ascari (Ferrari)/
1954Juan Manuel Fangio (Maserati/Mercedes)/
1955Juan Manuel Fangio (Mercedes)/
1956Juan Manuel Fangio (Ferrari)/
1957Juan Manuel Fangio (Maserati)/
1958Mike Hawthorn (Ferrari)Vanwall
1959Jack Brabham (Cooper)Cooper
1960Jack Brabham (Cooper)Cooper
1961Phil Hill (Ferrari)Ferrari
1962Graham Hill (BRM)BRM
1963Jim Clark (Lotus)Lotus
1964John Surtees (Ferrari)Ferrari
1965Jim Clark (Lotus)Lotus
1966Jack Brabham (Brabham)Brabham
1967Denny Hulme (Brabham)Brabham
1968Graham Hill (Lotus)Lotus
1969Jackie Stewart (Matra)Matra
1970Jochen Rindt (Lotus)Lotus
1971Jackie Stewart (Tyrrell)Tyrrell
1972Emerson Fittipaldi (McLaren)Lotus
1973Jackie Stewart (Tyrrell)Lotus
1974Emerson Fittipaldi (McLaren)McLaren
1975Niki Lauda (Ferrari)Ferrari
1976James Hunt (McLaren)Ferrari
1977Niki Lauda (Ferrari)Ferrari
1978Mario Andretti (Lotus)Lotus
1979Jody Scheckter (Ferrari)Ferrari
1980Alan Jones (Williams)Williams
1981Nelson Piquet (Brabham)Williams
1982Keke Rosberg (Williams)Ferrari
1983Nelson Piquet (Brabham)Ferrari
1984Niki Lauda (McLaren)McLaren
1985Alain Prost (McLaren)McLaren
1986Alain Prost (McLaren)Williams
1987Nelson Piquet (Williams)Williams
1988Ayrton Senna (McLaren)McLaren
1989Alain Prost (McLaren)McLaren
1990Ayrton Senna (McLaren)McLaren
1991Ayrton Senna (McLaren)McLaren
1992Nigel Mansell (Williams)Williams
1993Alain Prost (Williams)Williams
1994Michael Schumacher (Benetton)Williams
1995Michael Schumacher (Benetton)Benetton
1996Damon Hill (Williams)Williams
1997Jacques Villeneuve (Williams)Williams
1998Mika Häkkinen (McLaren)McLaren
1999Mika Häkkinen (McLaren)Ferrari
2000Michael Schumacher (Ferrari)Ferrari
2001Michael Schumacher (Ferrari)Ferrari
2002Michael Schumacher (Ferrari)Ferrari
2003Michael Schumacher (Ferrari)Ferrari
2004Michael Schumacher (Ferrari)Ferrari
2005Fernando Alonso (Renault)Renault
2006Fernando Alonso (Renault)Renault
2007Kimi Räikkönen (Ferrari)Ferrari
2008Lewis Hamilton (McLaren)Ferrari
2009Jenson Button (Brawn)Brawn
2010Sebastian Vettel (Red Bull)Red Bull
2011Sebastian Vettel (Red Bull)Red Bull
2012Sebastian Vettel (Red Bull)Red Bull
2013Sebastian Vettel (Red Bull)Red Bull
2014Lewis Hamilton (Mercedes)Mercedes
2015Lewis Hamilton (Mercedes)Mercedes
2016Nico Rosberg (Mercedes)Mercedes
2017Lewis Hamilton (Mercedes)Mercedes
2018Lewis Hamilton (Mercedes)Mercedes
2019Lewis Hamilton (Mercedes)Mercedes
2020Lewis Hamilton (Mercedes)Mercedes
2021Max Verstappen (Red Bull)Mercedes
2022Max Verstappen (Red Bull)Red Bull
2023Max Verstappen (Red Bull)Red Bull
2024Max Verstappen (Red Bull)McLaren