Nova sezona formule ena se bo začela prihodnji konec tedna v Avstraliji. Foto: EPA
Nova sezona formule ena se bo začela prihodnji konec tedna v Avstraliji. Foto: EPA
Bernie Ecclestone
Bernie Ecclestone verjame v uspeh novega sistema. Foto: EPA
Max Mosley
Max Mosley: Nova pravila bodo spodbudila bolj pametno inženirstvo. Foto: EPA

Sistem točkovanja bo ostal enak kot do zdaj (10-8-6-5-4-3-2-1), a ni nujno, da bo prvak postal tisti, ki bo ob koncu sezone imel največ točk. Odločilno bo število zmag, točke bodo o prvem mestu odločale le, če bo imelo več dirkačev na vrhu enako število zmag. Vrstni red od drugega do zadnjega mesta bodo še naprej dale le točke, enak ostaja tudi sistem pri določanju prvaka med konstruktorji.

Svet Mednarodne avtomobilistične zveze (Fia) je zavrnil predlog moštev, da bi spremenili sistem točkovanja tako, da bi bolj nagradili zmagovalce dirk (12-9-7-5-4-3-2-1). Prav tako s svojim predlogom ni uspel Bernie Ecclestone, ki je novembra predstavil idejo, da bi prvim trem na vsaki dirki namesto točk podeljevali zlate, srebrne in bronaste medalje, čeprav je novost, za katero so se odločili pri Fii, njegovemu predlogu zelo podobna.

Lani bi bil prvak Massa
Ecclestone, alfa in omega formule ena, verjame, da bo nov sistem dirkače spodbudil k več prehitevanjem. "Če si v vodstvu in sem jaz drugi, ne bom tvegal, da zdrsnem s proge ali naredim kakšno neumnost, če za to dobim le dve točki več," je Britanec razmišljal novembra.

Ena od slabosti novega sistema bi lahko bila ta, da bo odločil prvaka že veliko prej kot dozdajšnji. Novo točkovanje je bilo uvedeno leta 2003, deloma tudi zato, da bi bitka za naslov ostala odprta dlje časa. Takrat sta namreč v formuli ena povsem dominirala Michael Schumacher in Ferrari.

Lewis Hamilton je bil lani prvak z manj zmagami kot Felipe Massa (5:6).

Nekdanji šef Ferrarija Jean Todt se je povsem umaknil iz moštva, potem ko je bil od lani le še član izvršnega sveta.




Omejen proračun - več svobode pri inovacijah

Fia se je odločila tudi za korak naprej pri nižanju stroškov v tem športu. Od sezone 2010 naprej bodo imela moštva, ki ne bodo presegla 30 milijonov funtov proračuna (33 milijonov evrov), več "tehnične svobode". Razvila bodo lahko, denimo, bolj aerodinamično podvozje.

"Ta pravila bodo spodbudila bolj pametno inženirstvo - uspeh bodo dosegla moštva, ki bodo imela najboljše ideje, ne samo moštva z največ denarja. Cilj te poteze je omogočiti lažji vstop v formulo ena novim moštvom in že obstoječim ekipam omogočiti delovanje z veliko manjšimi stroški, če se za to odločijo. V osnovi se bodo morala odločiti med svobodnim trošenjem v okviru obstoječih tehničnih omejitev in svobodnejšimi tehničnimi inovacijami z močno omejenim proračunom," je povedal predsednik Fie Max Mosley.

Združenje moštev razočarano in zaskrbljeno
Prvi odziv združenja moštev formule ena (FOTA) je bil negativen. "Želimo izraziti razočaranje in zaskrbljenost nad tem, da so bile odločitve sprejete enostransko," je dejal predsednik združenja in Ferrarija Luca di Montezemolo.

M. R.