Ferrari je v 47. krogu vodilnemu Massi naročil ("Alonso je hitrejši od tebe. Potrdi, da razumeš sporočilo," so mu sporočili po radijski zvezi - sporočilo s(m)o razumeli vsi), naj Alonsa spusti predse, kar je naredil dva kroga pozneje, ko je toliko upočasnil, da je dvakratni svetovni prvak švignil mimo njega svoji drugi letošnji in skupno svoji 23. zmagi naproti.
"Dovolj hinavščine. To se je vedno dogajalo," odgovarja Montezemolo kritikom, ki se zgražajo nad tem, da je moštvo dalo Felipeju Massi vedeti, da je Alonso hitrejši od njega. "Če nekdo dirka za Ferrari, potem ima interes moštva prednost pred interesi posameznika," je dodal.
Zmaga Alonsa vrača v boj za prvaka. Potem ko je še po VN-ju Silverstona kazalo, da sta voznika rdečih izpadla iz tega boja, zdaj kaže veliko bolje. Španec za vodilnim v skupnem seštevku Lewisom Hamiltonom zaostaja 34 točk, Brazilec, ki pred Hockenhaimom na treh zaporednih dirkah ni osvojil niti točke, pa zaostaja 38 točk za moštvenim kolegom.
Red Bull videl, kaj se zgodi, če dirkača dirkata
"Zrežirana" zmaga Alonsa je zunaj Ferrarijevega tabora dvignila veliko prahu. Vodja Red Bulla Christina Horner je podvomil o strategiji Ferrarija. Ravno Hornerju gre poteza vodstva moštva iz Maranella najbolj v nos. Sam je bil v zadnjih tednih večkrat deležen kritik, da Red Bull favorizira Sebastiana Vettla, na VN-ju Turčije pa je Vettel trčil z moštvenim kolegom Markom Webbrom, ko ga je - bila sta v podobnem položaju kot na VN-ju Nemčije Massa in Alonso; Webber je vodil pred Vettlom, a je bil ta hitrejši, le da sta jima bila tik za petami Hamilton in Jenson Button - skušal prehiteti. Red Bull je dal svojima dirkačema proste roke, da sta dirkala med sabo, pri tem pa se je močno opeklo - Nemec je končal ob progi, Avstralec je padel na 3. mesto, prvi dve mesti pa je odnesel najhujši konkurent - McLaren. Temu bi se Red Bull lahko izognil, če bi "namignil" Webbru naj kolegialno moštvenemu kolegu da dovolj prostora. A navodila iz boksov o vrstnem redu so prepovedana. Red Bull je spoštovanje pravil plačal z izgubo skoraj zanesljive dvojne zmage, Ferrari pa kršenje te prepovedi z 100.000 dolarji kazni (in pozivom, da se zglasijo pred Fio). Malenkost, še posebej, če bo Alonso ob koncu leta prvak ...
Kje je meja?
Tu se postavi vprašanje, ki v formuli ena ni nič novega. Naj moštvo stavi na enega aduta ali pa ima dva dobra voznika, ki jima dopušča, da se brez ukazov borita? Brez dvoma je za gledalce veliko bolj zanimivo, hkrati pa bolj športno in pošteno zadnje. Vedeti pa je treba, da je svetovni prvak lahko le eden, na koncu pa šteje le zmaga.
Ferrari se tega dobro zaveda. Dolga leta je bil Michael Schumacher nesporna številka ena moštva, njegovi sovozniki pa nič kaj več kot "vodonoše". Favoriziranje sedemkratnega svetovnega prvaka je večkrat preseglo mejo dobrega okusa (in športnosti), kar je bilo najbolj očitno leta 2002, ko je Jean Todt (trenutni predsednik Fie) Rubensu Barrichellu na VN-ju Avstrije sredi sezone ukazali, naj Nemca spusti predse, čeprav je bil Brazilec hitrejši in bi si zaslužil zmago, Schumacherjeva prednost pred najbližjim zasledovalcem v skupnem seštevku pa je bila že skoraj neulovljiva. Ravno ta poteza Ferrarija, ki je tako ujezila gledalce, da so Schumacherja izžvižgali na zmagovalnem odru moštvo, in bila kaznovana z milijonom dolarjev kazni, pa je bila kaplja čez rob, ki je privedla do prepovedi moštvenih ukazov.
"Moštvena navodila so vedno obstajala"
"To se dogaja še iz dni (Tazia) Nuvolarija (dirkač Ferrarija v 30. letih 20. stoletja, op. a.), to sem doživel sam, ko sem bil športni direktor v časih Nikija Laude. Torej, dovolj te hinavščine, čeprav verjamem, da bi morda nekateri radi videli, kako bi se naša dirkača medsebojno izločila, a to zagotovo ne velja zame ali za naše navijače. Zelo sem vesel za vse naše navijače, ki so končno videli, da sta dva Ferrarija vodila od štarta do cilja in dominirala na dirki. Izid je delo vseh naših ljudi, ki se niso predali. Zdaj moramo nadaljevati delo in izboljšati dirkalnik, da bo konkurenčen na vseh prihajajočih dirkališčih," taktiko Ferrarija zagovarja Montezemolo.
Po potezi Ferrarija so bili (skoraj) vsi ogorčeni. A stvari le niso tako črno-bele.
Ferrari bi lahko navodila bolje prikril
Nekdanji lastnik moštva formule ena Eddie Jordan meni, da bi morali prepoved moštvenih navodil ukiniti. Jordan, ki je kot vodja istoimenskega moštva med letoma 1991 in 2005 pogosto dajal moštvena navodila, je bil besen, ker je Ferrari kršil pravilo s precej neuspešnim prikrivanjem navodila. "Vsako moštvo mora imeti navodila, le da jih zdaj dajejo pod pretvezo česa drugega. Fia bi morala pravilo ukiniti. Pravilo je treba ukiniti. Ferrari je verjetno mislil, da je nad pravilom, a je ugotovil, da ni tako," pravi Irec.
Tehnični vodja Lotusa Mike Gascoyne meni, da bi se moral Ferrari bolj potruditi, da bi prikril dajanje navodil. "Če že daješ navodila, potem to stori pametneje kot Ferrari. Formule ena je moštveni šport in priti moraš do najboljšega izida za moštvo, še posebej če si v ospredju in se boriš za prvenstvo. Seveda pa se navijači čutijo ogoljufane, ker so to naredili na način, ki je bil naravnost smešen."
Prvak je lahko le eden
Schumacher je eden tistih, ki se je postavil na stran nekdanjih delodajalcev. "V preteklosti sem bil deležen kritik točno zaradi tega (dajanja prednosti, op. a.) in moram reči, da bi, če bi bil v njihovem položaju, sam naredil enako. Konec konce, zakaj pa smo tu? Borimo se za prvenstvo, ki ga lahko osvoji le eden. Ob koncu leta se boš, če izgubiš prvenstvo za točno teh nekaj točk, spraševal, zakaj tega nisi naredil."
"Vsako moštvo daje moštvena navodila in vsak, ki trdi drugače, laže," pravi nekdanji dirkač David Coulthard. Torej je Ferrari kriv tega, da ni dovolj dobro prikril dajanja navodil? Mar moštvo nima pravice, da samo odloča, kateri izmed njegovih voznikov se bo bolje uvrstil, oz. pravice, da enemu izmed dirkačev ukaže, naj se umakne drugemu? Člen 39.1 športnih pravil formule ena pravi: Navodila moštva, ki posegajo v izid dirke, so prepovedana. Pred letom 2002 se je pravilo glasilo: Navodila moštva, ki so v nasprotju tekmovanja, so prepovedana. V skladu s prejšnjim zapisom pravila je bila poteza Ferrarija celo pravilna, kajti z zmago se je Alonso pridružil vodilni četverici v skupnem seštevku v boju za prvaka, kar dela prvenstvo (in tekmovanje) še bolj zanimivo.
Je Ferrari res prikrojil izid dirke?
Čeprav smo vsi razumeli sporočilo/navodilo Massi, pa Ferrari - tehnično gledano - ni prekršil pravila, saj ni - dobesedno - ukazal Massi, naj se umakne. Kaj točno pravilo pomeni? Je Ferrari s svojim jasnim namigom res vplival na izid dirke. Med zagovorom pred Fio se bo moštvo gotovo branilo, da je bil Alonso cel konec tedna hitrejši od Masse, da bi ga zelo verjetno prehitel na dirki in da so se z "opozorilom" Massi le hoteli izogniti morebitnemu trku med svojima dirkačema.
Ob vseh polemikah zaradi ukaza moštva Massi se je kar nekoliko pozabilo, da je Ferrari po nekaj naravnost katastrofalnih dirkah ne le na kvalifikacijah, temveč tudi na dirki pokazal, da je zelo hiter in da bo treba na rdeče, če bodo še nadaljevali v tej smeri (in jih ne bo doletela kakšna kazen Fie v obliki diskvalifikacije ali prepovedi nastopanja na kakšni dirki) resno računati.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje