Na zmagovalnem odru v Braziliji je stala trojica, ki se bo v puščavi Abu Dabija udarila za naslov prvaka v 61. sezoni formule ena. Foto: EPA
Na zmagovalnem odru v Braziliji je stala trojica, ki se bo v puščavi Abu Dabija udarila za naslov prvaka v 61. sezoni formule ena. Foto: EPA
Sebastian Vettel, Christian Horner in Mark Webber
Horner se je v Interlagosu s svojima dirkačema veselil konstruktorskega naslova. Povsem možno je, da se bodo v moštvu pod nosom obrisali za posamični naslov. Foto: Reuters
Fernando Alonso (Ferrari)
Če Vettel zmaga, je lahko Alonso tudi četrti, če zmaga Webber, mora biti Španec drugi, da osvoji naslov. Foto: Reuters

Red Bull je leta 2005 v formulo ena vstopil kot glasen, mlad in nepomemben novinec, ki so ga nekateri videli kot prevelikega 'zabavljača', da bi se lahko resno potegoval za najvidnejša mesta. Milijoni lastnika Dietricha Mateschitza, ki je ob koncu leta 2004 prevzel moštvo Jaguar Racing, naslednika moštva Stewart (ustanovil ga je trikratni svetovni prvak Jackie Stewart) in konstruktorski genij Adrian Newey so naredili svoje – v Braziliji je moštvo z dvojno zmago okronalo svojo letošnjo premoč in osvojilo konstruktorski naslov.

Lewis Hamilton
Hamilton, če že ne more sam zmagati, bi naslov prvaka najbolj privoščil Webbru, ki je po njegovem mnenju med sezono (z izjemo njunega trčenja v Singapuru, je poudaril) naredil najmanj napak. Foto: EPA
Po Vettlovi zmagi bo o prvaku odločila zadnja dirka

Vprašanje se postavlja že nekaj dirk. Red Bull vztraja, da bodo svojima dirkačema dali proste roke do zadnjega možnega trenutka, čeprav je šef moštva Christian Horner namignil, da bi moštvo premislilo o ukazih, če bi bil to edini način, da premagajo Fernanda Alonsa. "Dirkača vozita za moštvo, letos sta prejela ogromno podpore, celo leto smo ju podpirali v enaki meri in bilo bi narobe, če bi enega izmed njiju umetno vzeli iz tekme za naslov. Če se bomo znašli v položaju, ko bi lahko v zadnjem krogu moštvo in eden od dirkačev osvojil naslov, bosta dirkača naredila vse, kar je potrebno, da moštvo doseže najboljši rezultat".

"Oba veva, kaj morava narediti"
Če bo tudi v Abu Dabiju vrstni red enak kot v Braziliji – Vetel pred Webbrom in Alonsom -, lahko Red Bull z zamenjavo svojih dirkačev na vrhu doseže, da bo Avstralec prvak. Ob vprašanju, ali bo naredil 'častno stvar', če bo v zadnjem krogu zadnje dirke vodil pred Webbrom, se je Vettel izmikal. "Tja gremo, da bi se kvalificirali čim višje in nato dirkali ter videli, kje smo. Stvari so zame precej enostavne – vse, kar lahko naredim, je, da dosežem najboljši izid, idealna bi bila ponovitev izida iz Brazilije, nato pa je odvisno, kje bosta Webber in Alonso. Oceniti bomo morali situacijo. Mislim, da oba (z Webrom, op. a.) veva, kaj morava narediti. Imela sva nekaj trenutkov, na katere nisva ponosna in si jih ne želiva ponoviti," je dejal. Ko so ga še bolj trdo privili, je z nasmeškom odgovoril: "Kot otroku mi ni bilo nikoli všeč, ko sta me starša dražila in nista odgovorila na moje vprašanje, zdaj pa sem jaz v položaju, ko lahko dražim vas. Boste videli".

Odločitev v zadnjem krogu?
"Mislim, da bo odvisno od vrstnega reda v zadnjem krogu," je prepričan Webber. Povsem mogoče je, da bo odločitev o prvaku padla v zadnjem zavoju. Odnosi v Red Bullu niso najboljši, kar je Avstralec potrdil, ko je julija moštvo obtožil, da je številka dve. Ob prihodu v Brazilijo je dejal, da čuti, da je moštvo čustveno bolj podprlo Nemca, a je hkrati zavrnil govorice, da se bo po koncu sezone poslovil od moštva, s katerim je podaljšal pogodbo še za na slednjo sezono.

Vettel z veliko smole med sezono
Vettel in Webber imata najhitrejši dirkalnik. Vettel je na kvalifikacijah po navadi, vsaj v zadnjem času, pred Webbrom, Alonso pa je v drugem najhitrejšem dirkalniku, zato je povsem realistično pričakovati, da bo vrstni red tak, kot v Braziliji. In tu se bo moral Vettel odločiti, ali bo spustil naprej Webbra in moštvenemu kolegu tako rekoč podaril naslov prvaka. Če bo to storil – in najverjetneje bo – bo to naredil z veliko grenkobe. Oba dirkača Red Bulla sta naredila nekaj velikih napak v sezoni, je pa imel Vettel veliko več smole z okvarami dirkalnika, brez katerih bi verjetno že osvojil naslov. Webber večjih tehničnih težav ni imel. Izgubiti naslov proti Alonsu bi bilo gotovo boleče, a ne toliko kot proti moštvenemu kolegu (ti so vedno najhujši tekmeci), ki pred začetkom sezone ni sodil v najožji krog favoritov.

Alonso samozavesten pred zadnjim spopadom
Čeprav je Webber znižal zaostanek za njim z 11 na osem točk, je Alonso pred zadnjo dirko samozavesten in "100-odstotno prepričan", da bo prvak. "Končati moram na drugem mestu. Če bom drugi, ni pomembno, kdo zmaga. Naš glavni cilj je v soboto osvojiti 'pole', v nedeljo pa zmagati. Če nam to ne bo uspelo, ker nismo dovolj hitri, bomo skušali biti drugi," je razkril.

Če bo tudi v Abu Dabiju Vettel zmagal pred Webbrom, Alonsu za naslov zadostuje četrto mesto. "V Abu Dabi moramo iti zelo samozavestni, osredotočeni. Konec tedna bo zelo stresen za vse, a to je formula ena in vse se lahko zgodi. Začeli bomo z ničle in videli, kdo bo opravil boljše delo," pravi Alonso, ki je julija osvojil sedem točk več, ko je Ferrari Felipeju Massi ukazal, naj ga spusti naprej.

Vettel ne bi imel nič proti okvari ferrarija
Seveda pa nikjer ne piše, da bo Red Bull suveren kot v Braziliji. Alonso je 'rdeča bika' premagal na treh od zadnjih petih dirk. Španec je močan tekmec, ki se ne bo predal, in dela relativno malo napak ter bo naredil vse, da postane najmljaši dirkač s tremi naslovi. "Ne želim, da bi se mu zgodilo kar koli slabega, a nič ne bi imeli proti, če bi videli nekaj dima izza ferrarija," se je pošalil Vettel, ki bi mu okvara Alonsovega motorja ali kakšna druga tehnična težava prišla zelo prav. Zanimivo bi bilo videti, kaj bi se zgodilo, če bi Alonso res predčasno končal dirko in bi o naslovu prvaka odločal neposreden dvoboj med Red Bulloma. V tem primeru bi si Webber lahko privoščil, da oba ne končata dirke (seveda če potem ne bi slavil Hamilton in on postal prvaka), zato bi bil lahko agresivnejši in napadel Vettla.

Obstaja pa še en zanimiv scenarij: Vettel zmaga pred Webbrom, Alonso pa konča na petem mestu – trojica bi bila po točkah izenačena. Vettel in Alonso bi imela oba pet zmag (Webber štiri), Vettel pa bi bil prvak, ker je osvojil več četrtih mest kot Alonso.

Button z mislimi pri naslednjem letu
Jenson Button je naslov izgubil tam, kjer ga je lani dobil – v Interlagosu. "Na čuden način niti nisem tako zelo razočaran. Ne bom več aktualni svetovni prvak, a še vedno bom svetovni prvak," je povedal 30-letnik. Buttonu je povsem vseeno, kdo ga bo nasledil, a se boji, da bi bila morebitna zmaga Alonsa sporna zaradi moštvenih ukazov Ferrarija v Nemčiji. "Všeč mi je, da je Red Bull svojima dirkačema pustil, da dirkata med seboj, tako bi moralo biti vedno. Ne vem, kdo bo zmagal, zelo tesno je. Menim, da bo prvak Mark ali pa Fernando. Fernando je odločen dirkač. Nekateri bodo razočarani zaradi tega, kar se je zgodilo v Hockneheimu in dvomili, ali si zasluži naslov. Upam le, da bo zmagal za več kot sedem točk," je povedal Britanec.

Ker je Red Bull že osvojil konstruktorski naslov, je pozornost že usmeril k naslednjemu letu. "Upam, da se bom naslednje leto boril za naslov, a tudi letošnja sezona je bila dobra. Dosegel sem nekaj zmag in uvrstitev na stopničke ter nekaj zabavnih dirk. Vse to je bila vaja za naslednje leto. Na tem lahko gradimo," meni Button.

Hamilton potrebuje čudež
Lewis Hamilton lahko osvoji naslov, a bi potreboval "čudež", ki bi moral iti nekako takole: Hamilton zmaga v Abu Dabiju, preostala trojica pa ostane brez točk. "(V Braziliji, op. a.) nismo bili dovolj hitri in tudi v Abu Dabiju ne bomo dovolj hitri," je povzel kje tiči težava – v ne dovolj hitrem mclarnu.

Red Bull je leta 2005 v formulo ena vstopil kot glasen, mlad in nepomemben novinec, ki so ga nekateri videli kot prevelikega 'zabavljača', da bi se lahko resno potegoval za najvidnejša mesta. Milijoni lastnika Dietricha Mateschitza, ki je ob koncu leta 2004 prevzel moštvo Jaguar Racing, naslednika moštva Stewart (ustanovil ga je trikratni svetovni prvak Jackie Stewart) in konstruktorski genij Adrian Newey so naredili svoje – v Braziliji je moštvo z dvojno zmago okronalo svojo letošnjo premoč in osvojilo konstruktorski naslov.

Po Vettlovi zmagi bo o prvaku odločila zadnja dirka