Letošnja dirka na dirkališču Sepang v bližini Kuala Lumpurja je postregla z veliko dogajanja, predvsem pa z odlično taktiko, s katero si je Vettel tlakoval pot do zmage. Nemec je dirkal suvereno in potrdil odlično letošnjo formo Ferrarija, ki upravičuje visoka pričakovanja po zelo uspešnih zimskih testiranjih.
Mercedesa tokrat nista bila tako suverena, kot na uvodni dirki v Melbournu, kjer sta hitro ubežala tekmecem in brez večjih težav osvojila novo dvojno zmago. V Avstraliji je imel Lewis Hamilton več kot pol minute prednosti pred tretjeuvrščenim Vettlom, v nedeljo pa je moral priznati premoč kolektivu iz Maranella.
Vettel: Na cilju mi je odleglo
Vettel je dirkal izjemno. Po zaslugi dobro izbrane taktike si je nabral prednost, ki jo je spretno obdržal do konca dirke. To je bila zanj že 40. zmaga v karieri, s čimer se je na večni lestvici povsem približal dosežku legendarnega Ayrtona Senne, ki je v svoji karieri nanizal 41 zmag. "Lanska sezona zame ni bila dobra. Dirkalnik je bil sicer dober, toda ni mi uspelo iz njega iztržiti največ. Letošnji mi bolj odgovarja," je priznal Heppenheimčan, ki je s štirimi zmagami v Kuala Lumpurju postal najuspešnejši dirkač na dirkah za VN Malezije. "V zadnjih krogih dirke sem se skoraj podelal, saj so mi tu in tam misli uhajale drugam, gledal sem prek nosu dirkalnika in si govoril 'si v rdečem in zmagal boš', potem pa sem si takoj rekel 'OK, nehaj razmišljati o tem, sicer boš zgrešil naslednji robnik ali kaj podobnega.' Zelo, zelo mi je odleglo, ko sem prečkal ciljno črto in videl vse mehanike," je z nasmeškom do ušel povedal Nemec, ki je sicer kot ključni dejavnik za zmago Ferrarija nad Mercedesom izpostavil visoke temperature ozračja in asfalta.
Hamilton: Dal sem vse od sebe
Dirka se je prelomila po prihodu varnostnega avtomobila na stezo. Tedaj sta se mercedesa odločila za postanek, Vettel pa je ostal na progi in si v naslednjih krogih privozil odločilno prednost. Hamiltonu nikakor ni uspelo konkretno zarezati v Nemčevo prednost, za nameček je imel v počasnih zavojih še težave s podkrmiljenjem, zaradi česar je bil zelo nejevoljen in je to tudi izrazil, ko so ga v enem izmed takšnih zavojev poklicali po radijski zvezi in ga zmotili. Po dirki je vseeno športno priznal poraz. "Rad bi čestital Sebastianu in Ferrariju. Dal sem vse od sebe, a danes je bil prehiter. Vedeli smo, da je Ferrari nadomestil zaostanek iz prejšnje sezone, a nismo točno vedeli, koliko. Danes je bil izredno hiter," je priznal zdajšnji svetovni prvak, ki bo imel novo priložnost za dokazovanje že čez 14 dni v Šanghaju, kjer mu tamkajšnja proga zelo leži, saj je s tremi zmagami (2008, 2011 in 2014) najuspešnejši dirkač na dirkah za VN Kitajske.
Rosberg: Zdaj gre zares, Ferrari!
Tudi Nico Rosberg je po dirki športno čestital Vettlu, čeprav si najbrž želi, da po uvodni dirki v Melbournu z izjavo, da si želi, da bi bila ostala moštva konkurenčnejša, ne bi izzval Ferrarija. Na štartu je sicer skoraj uspel izkoristiti malce slabši začetek rojaka v 'poskočnem konjičku', a ga je ta še pravočasno zaprl in ubranil drugo mesto. "Vse, kar lahko rečem v imenu svoje ekipe, je: zdaj gre zares, Ferrari! Ne poznam podrobnosti o taktiki, dirka je bila zelo zapletena," je priznal sin slovitega Kekeja Rosberga, ki se je na nedeljsko dirko pripravljal tudi tako, da je prehodil vseh 2.170 stopnic slovitega dvojčka Petronas v Kuala Lumpurju. V moštvu iz Brackleyja so sicer poudarili, da se jim je zmaga izmuznila iz rok zaradi prepočasnega dirkalnika in ne zaradi napačne taktike. Motošportni direktor ekipe Toto Wolff je pojasnil, da je bila dirka z vidika dirkačev zelo zapletena, polna postankov, po katerih si se lahko zelo hitro znašel v gneči in posledično izgubil veliko dragocenega časa.
Kimiju znova zagodla zadnja leva guma
Tudi tokrat je imel Kimi Räikkönen veliko smole - in znova z zadnjo levo gumo. V Melbournu so mu jo pri drugem postanku slabo privili, tako da je moral dirko predčasno končati, tokrat mu jo je že na začetku dirke s sprednjim krilcem prerezal Felipe Nasr. Za nameček se je to zgodilo ravno po štartno-ciljni ravnini, tako da je moral Finec z razcefrano gumo odpeljati še cel krog, preden je lahko zavil v boks. S tem je - seveda - izgubil boj za najvišja mesta. "Četrto mesto je največ, kar sem lahko iztržil po vseh teh težavah. Pri vsem tem nisem mogel storiti ničesar. Ne morem vplivati na to, da me nekdo s sprednjim krilcem od zadaj zadene v gumo," je dejal 35-letnik in dodal: "K sreči je kmalu zatem na stezo zapeljal varnostni avtomobil. Dirkalnik je bil kar hiter, čeprav je imel nekaj škode v počasnem krogu, ko sem vozil s počeno gumo. Dal sem vse od sebe. Za našim moštvom je danes dober dan."
Button: Lahko vidite, da napredujemo
Nova točkovna ničla je (pričakovano?) doletela moštvo McLaren. Že za dirko v Melbournu so morali Britanci zaradi visokih temperatur nekoliko zmanjšati moč Hondinega pogonskega sklopa, zato je bilo jasno, da bodo v Maleziji - kjer je poleg visokih temperatur tudi visoka vlaga v ozračju - najverjetneje še slabši. Napovedi številnih so se uresničile - oba dirkača sta odstopila. Fernando Alonso v 18., Jenson Button v 43. krogu. "Lahko vidite, da napredujemo. Zdaj lahko dejansko dirkamo in topimo zaostanek za drugimi," je dejal Button, ki je med dirko po radijski zvezi izrazil začudenje nad dejstvom, da mu je uspelo dohiteti nekatere dirkače pred seboj. "Vsem je jasno, kakšne so naše prednosti in slabosti. Danes je bil za nas produktiven dan in res škoda, da nama s Fernandom ni uspelo dokončati dirke," je še dodal svetovni prvak iz sezone 2009.
Jos Verstappen ponosen na svojega sina
Za eno izmed številnih zgodb malezijske dirke je poskrbel tudi 17-letni Max Verstappen, ki je postal najmlajši dirkač v zgodovini tega športa, ki se mu je uspelo dokopati do točke. Nizozemec je kljub mladim letom dirkal zelo zrelo, do izkušenejših dirkačev ni pokazal spoštovanja in usmiljenja, na koncu je osvojil 7. mesto. "Zelo sem vesel tega dosežka. Vesel sem, da je končal dirko in menim, da si je to z današnjo predstavo več kot zaslužil," je dejal njegov oče Jos Verstappen, sicer nekdanji dirkač v kraljici motošporta, ki se je na 107 dirkah dvakrat povzpel na oder za zmagovalce. "Max je boljši dirkač, kot sem bil jaz. Je bolj kompleten. Veliko bolje se pripravi na dirke, kot sem se jaz, za to pa so zaslužni predvsem v njegovem moštvu. Glede na to, kako ga fizično in psihično pripravljajo na dirko, enostavno mora biti boljši od mene," je še povedal 43-letnik, ki je nazadnje v formuli ena nastopil na dirki za VN Japonske leta 2003.
"Zame je bil to vsekakor dober dan. Prvih nekaj krogov mi ni šlo vse po načrtu, imel sem težave z zavorami in gumami. Toda nato smo se odločili za tršo različico gum, s katerimi sem našel pravi ritem in ravnovesje. Od tedaj je bilo vse v najlepšem redu," pa je dodal Max, ki bo 30. septembra letos dopolnil 18 let.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje