Vse oči bodo na dirkališču, ki je nazadnje dirko formule ena gostilo leta 2013, uperjene v Lewisa Hamiltona. Glede na to, kako dominanten je letos Mercedes, gre pričakovati, da bosta črna dirkalnika iz Brackleyja v ospredju tudi v Nemčiji, z dodanim bonusom: Hamilton lahko z morebitnim slavjem po številu zmag na večni lestvici izenači rekordni dosežek domačina Michaela Schumacherja (91 zmag).
Veliko se je te dni govorilo o Red Bullu, ki bo po koncu naslednje sezone ostal brez dobavitelja pogonskih sklopov Honde. Japonski gigant je namreč obelodanil, da se po naslednji sezoni poslavlja od formule ena, saj so stroški v kraljici motošporta enostavno previsoki. Odločitev, ki ima lahko zelo velike posledice. Bo Max Verstappen ostal pri Red Bullu v luči najnovejšega dogajanja? Se bo Red Bull vrnil k Renaultu? To so vprašanja, ki si jih v zadnjih dneh zastavljajo motošportni strokovnjaki.
"Žalostno je, da Honda zapušča naš šport, še posebej zato, ker smo z njo zgradili dobre odnose. Vidimo lahko predanost vseh, to je bilo zame vselej pomembno. Dejansko pa njihova odločitev ne vpliva na dirkaške konce tedna. Nič se ni spremenilo, do konca sezone je še kar nekaj dirk, skupaj se moramo osredotočiti nanje in se skušati na vsaki povzpeti na oder za zmagovalce. Iz preostanka sezone moramo iztržiti kar največ," je v izjavi za javnost dejal Verstappen, ki bo na dirkališču v Nürburgu v formuli ena nastopil prvič.
Na Nürburgringu bo še posebej zanimiv boj med McLarnom, Racing Pointom in Renaultom. Vsa tri moštva so letos pokazala velik napredek, v konstruktorskem seštevku Racing Point za McLarnom zaostaja za pičli dve točki, za ovratnik jima diha Renault, ki je bil na zadnjih dirkah nekajkrat blizu stopničk, a se Danielu Ricciardu ni uspelo povzpeti na zmagovalni oder (na VN Belgije in VN Toskane je bil četrti).
Od nemškega dirkaškega konca tedna pa si veliko ne obetajo pri Ferrariju, kjer so letošnjo sezono tako rekoč že odpisali. Sebastiana Vettla na dirkališče vežejo lepi spomini, leta 2013 je prav v Nürburgu dobil dirko za VN Nemčije. "Vračamo se na Nürburgring. Glede na to, da ta dirka ni bila del prvotnega koledarja letošnje sezone, je to prav prijetno presenečenje. Seveda sem zelo vesel, da lahko dirkam na domači grudi pred svojimi rojaki. Leta 2013 sem tu dosegel enega izmed vrhuncev svoje kariere," je povedal štirikratni svetovni prvak.
Na prvi dirki krog dolg slabih 23 km
Prvo dirko formule ena so v Nürburgu (VN Nemčije) izpeljali leta 1951. Dobil jo je Italijan Alberto Ascari (Ferrari), ki je zadržal 'pole' s kvalifikacij. Na drugo in tretje mesto sta se uvrstila Argentinca Juan Manuel Fangio (Alfa Romeo) in Jose Froilan Gonzalez (Ferrari). Dirkači so morali tedaj odpeljati zgolj 20 krogov, ki pa so bili dolgi skoraj 23 km. Ascari je prvi ciljno črto prečkal po 3 urah in 23 minutah. Drugouvrščeni Fangio je za njim zaostajal 30 sekund, tretjeuvrščeni Gonzalez pa že 4 minute in 39 sekund.
Laudo v Nürburgu ujeli ognjeni zublji
Dirkališče v Nürburgu je morda še najbolj znano po dirki iz leta 1976, na kateri se je hudo ponesrečil kultni Niki Lauda. Na dirki je Avstrijec v sili razmer v bokse po nov komplet gum zavil že po uvodnem krogu, nato je z brezkompromisnim dirkanjem želel nadomestiti zaostanek. Dirkal je na meji zmogljivosti dirkalnika, pred zavojem Bergwerk je njegov ferrari zletel v zaščitno ogrado, hip zatem so ga zajeli ognjeni zublji. Dirkači, ki so na tisti del steze zapeljali za njim, so se ustavili in mu priskočili na pomoč. Ujetega Laudo so skušali neuspešno iz gorečega dirkalnika potegniti Brett Lunger, Guy Edwards in Harald Ertl. Uspelo je šele Arturu Merzariu, ki je tisti konec tedna prvikrat dirkal za moštvo Kanadčana slovenskih korenin Walterja Wolfa. Po nesreči je bil Avstrijec še pri zavesti, nato pa je kaj kmalu padel v komo. Poškodbe so bile hude. Dobil je hude opekline po glavi, zlasti na obrazu, izgubil je večji del desnega ušesa, tudi veki.
Zaradi vdihavanja strupenih plinov je imel še hude poškodbe pljuč. Hitro so ga prepeljali v bolnišnico v Koblenz, kjer mu zdravniško osebje ni pripisalo veliko možnosti za preživetje. Toda Lauda se je čudežno vrnil, že dober mesec dni po nesreči je dirkal v Monzi in italijansko preizkušnjo v hudih bolečinah sklenil na četrtem mestu.
Prva Vettlova zmaga na domačih tleh
Nazadnje je Nürburgring dirko v elitnem razredu motošporta gostil 7. julija 2013, dobil jo je Vettel, ki je tako še povečal prednost v skupnem seštevku za svetovno prvenstvo pred najbližjim zasledovalcem Fernandom Alonsom (Ferrari). Dirka je bila zelo živahna, Vettel je vodil praktično od začetka preizkušnje, v končnici so tekmeci počasi, a vztrajno topili njegovo prednost, še najbolj se mu je približal Kimi Räikkönen z lotusom, a mu je za napad na zmago zmanjkal krog. Dirka je poznana tudi po tem, da jo je zaradi malomarnosti Red Bulla pri nameščanju zadnje gume na dirkalnik Marka Webbra skupil kamerman, v katerega je priletelo kolo. K sreči ni bil težje poškodovan, je pa avstrijsko moštvo doletela denarna kazen v višini 30 tisočih evrov. Ob Räikkönenu se je na oder za zmagovalce uvrstil še en Lotusov dirkač, Romain Grosjean, medtem ko je Mercedes na domači dirki doživel manjšo katastrofo: Hamilton je bil peti, Nico Rosberg šele deveti. Vseeno precej manjša katastrofa kot tista izpred leta dni.
Začetek dirke v nedeljo ob 14.10
Dirkaški konec tedna v gorovju Eifel se bo začel s prvim prostim treningom v petek ob 11. uri. Štiri ure pozneje se bo začel še drugi prosti trening, tretji opoldne v soboto, ko bodo ob 15. uri na sporedu še kvalifikacije. Dirka za VN Eifla se bo začela v nedeljo ob 14.10.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje