Datum dirke: | 6. september 2020 |
Kraj: | Autodromo Nazionale Monza, Monza, Italija |
Dolžina kroga: | 5,793 km |
Število krogov: | 53 |
Dolžina dirke: | 306,720 km |
Zadnji zmagovalec: | 2020 - Pierre Gasly (AlphaTauri) |
Prva VN na prizorišču: | 1950 |
Rekord kroga: | 1:21,046 - Rubens Barrichello (2004) |
Kultno dirkališče v Monzi se ponaša z najhitrejšo progo v formuli ena. Dirkači ob izhodu iz 'parabolice' v štartno-ciljni ravnini razvijejo visoko hitrost, tudi prek 370 km/h. Najvišjo je razvil Juan Pablo Montoya, in sicer 372,6 km/h.
Na dirki formule ena za VN Italije je do danes nastopilo 83 italijanskih dirkačev, slast zmage in večne slave so okusili le trije: Giuseppe 'Nino' Farina, Alberto Ascari in Ludovico Scarfiotti. Sicer pa je leta 1977 zmagal tudi v Italiji rojeni Mario Andretti, ki pa je nastopal za Združene države Amerike.
Farina na krstni italijanski dirki do naslova
Prvo dirko za VN Italije, ki je štela za svetovno prvenstvo v formuli ena, so organizirali 3. septembra 1950. Dirkači so morali odpeljati 80 krogov, dolgih 6,3 kilometra. Šlo je za zadnjo, sedmo dirko sezone, na kateri se je odločalo o naslovu svetovnega prvaka. Na koncu je na veliko veselje 'tifosov' smetano pobral Farina, ki je imel na koncu ob odstopu Juana Manuela Fangia v skupnem seštevku tri točke naskoka. Do danes je zadnji dirkač, ki je naslov svetovnega prvaka osvojil na domačih tleh, zadnjič se je tudi zgodilo, da so oder za zmagovalce na italijanski dirki stopili vsi italijanski dirkači (ob Farini še Ascari in Luigi Fagioli). Slednji so bili tudi razred zase. Ascari je zaostal za minuto in 18 sekund, Fagioli dobro minuto in pol, naslednji tekmec že za debelih pet krogov!
Tudi med konstruktorji so Italijani pobrali vse. Farina in Fagioli sta dirkala z alfo romeo, Ascari s ferrarijem. Krstno dirko formule ena za VN Italije v Monzi je sicer končalo le 7 od 26 dirkačev. Najhitrejši krog je z alfo romeo odpeljal Fangio (2:00,0). To mu je uspelo v 7. krogu. Leto pozneje je rekord za 3,5 sekunde izboljšal Farina.
Dirkanje po 'nogavici'
Steza, ki ima obliko nogavice, je sestavljena iz zelo dolgih ravnin in ozkih šikan. Vsebuje tri šikane, zato do izraza bolj kot dirkaške sposobnosti dirkačev prihaja hitrost samega dirkalnika. Vseh zavojev je 11, najvišja hitrost je bila izmerjena v sezoni 2005 (372,6 km/h) ob koncu štartno-ciljne ravnine. Progo so skozi leta večkrat spremenili, današnja je skoraj pol krajša od prvotne. Dirkači bodo morali v nedeljo prevoziti 53 krogov, najhitrejšega je leta 2004 s ferrarijem odpeljal Rubens Barrichello (1:21,046).
'Schumi' in Hamilton na vrhu
Dirka za VN Italije ima dva najuspešnejša dirkača. Ljubljenca Ferrarijevih navijačev Michaela Schumacherja in nekoliko osovraženega Lewisa Hamiltona. Prvi je slavil v letih 1996, 1998, 2000, 2003 in 2006, drugi v letih 2012, 2014, 2015, 2017 in 2018. Na drugem mestu je Nelson Piquet, ki je zmagal štirikrat (1980, 1983, 1986 in 1987). Med konstruktorji je - kakopak - največkrat zmagal Ferrari, in sicer 19-krat (1951, 1952, 1960, 1961, 1964, 1966, 1970, 1975, 1979, 1988, 1996, 1998, 2000, 2002, 2003, 2004, 2006, 2010 in 2019), desetkrat je 'tifose' utišal McLaren (1968, 1984, 1985, 1989, 1990, 1992, 1997, 2005, 2007 in 2012).
Zmagovalci vseh dirk za VN Italije:
Leto | Dirkač | Moštvo | Prizorišče |
2020 | Pierre Gasly | AlphaTauri | Monza |
2019 | Charles Leclerc | Ferrari | |
2018 | Lewis Hamilton | Mercedes | |
2017 | Lewis Hamilton | Mercedes | |
2016 | Nico Rosberg | Mercedes | |
2015 | Lewis Hamilton | Mercedes | |
2014 | Lewis Hamilton | Mercedes | |
2013 | Sebastian Vettel | Red Bull | |
2012 | Lewis Hamilton | McLaren | |
2011 | Sebastian Vettel | Red Bull | |
2010 | Fernando Alonso | Ferrari | |
2009 | Rubens Barrichello | Brawn | |
2008 | Sebastian Vettel | Toro Rosso | |
2007 | Fernando Alonso | McLaren | |
2006 | Michael Schumacher | Ferrari | |
2005 | Juan Pablo Montoya | McLaren | |
2004 | Rubens Barrichello | Ferrari | |
2003 | Michael Schumacher | Ferrari | |
2002 | Rubens Barrichello | Ferrari | |
2001 | Juan Pablo Montoya | Williams | |
2000 | Michael Schumacher | Ferrari | |
1999 | Heinz-Harald Frentzen | Jordan | |
1998 | Michael Schumacher | Ferrari | |
1997 | David Coulthard | McLaren | |
1996 | Michael Schumacher | Ferrari | |
1995 | Johnny Herbert | Benetton | |
1994 | Damon Hill | Williams | |
1993 | Damon Hill | Williams | |
1992 | Ayrton Senna | McLaren | |
1991 | Nigel Mansell | Williams | |
1990 | Ayrton Senna | McLaren | |
1989 | Alain Prost | McLaren | |
1988 | Gerhard Berger | Ferrari | |
1987 | Nelson Piquet | Williams | |
1986 | Nelson Piquet | Williams | |
1985 | Alain Prost | McLaren | |
1984 | Niki Lauda | McLaren | |
1983 | Nelson Piquet | Brabham | |
1982 | Rene Arnoux | Renault | |
1981 | Alain Prost | Renault | |
1980 | Nelson Piquet | Brabham | Imola |
1979 | Jody Scheckter | Ferrari | Monza |
1978 | Niki Lauda | Brabham | |
1977 | Mario Andretti | Lotus | |
1976 | Ronnie Peterson | March | |
1975 | Clay Regazzoni | Ferrari | |
1974 | Ronnie Peterson | Lotus | |
1973 | Ronnie Peterson | Lotus | |
1972 | Emerson Fittipaldi | Lotus | |
1971 | Peter Gethin | BRM | |
1970 | Clay Ragazzoni | Ferrari | |
1969 | Jackie Stewart | Matra | |
1968 | Denny Hulme | McLaren | |
1967 | John Surtees | Honda | |
1966 | Ludovico Scarfiotti | Ferrari | |
1965 | Jackie Stewart | BRM | |
1964 | John Surtees | Ferrari | |
1963 | Jim Clark | Lotus | |
1962 | Graham Hill | BRM | |
1961 | Phil Hill | Ferrari | |
1960 | Phil Hill | Ferrari | |
1959 | Stirling Moss | Cooper | |
1958 | Tony Brooks | Vanwall | |
1957 | Stirling Moss | Vanwall | |
1956 | Stirling Moss | Maserati | |
1955 | Juan Manuel Fangio | Mercedes | |
1954 | Juan Manuel Fangio | Mercedes | |
1953 | Juan Manuel Fangio | Maserati | |
1952 | Alberto Ascari | Ferrari | |
1951 | Alberto Ascari | Ferrari | |
1950 | Giuseppe Farina | Alfa Romeo |
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje